Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Uppsökande av kunder
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av
stefan.
-
FörfattareInlägg
-
18 april, 2010 kl. 12:13 #94462
Henkutt
DeltagareHejsan!
Jag har precis installerat GetClicky och är otroligt imponerad över vad jag kan se.
Kom då på idén att jag kanske skulle implementera en live chat där JAG kontaktar kunden, och inte tvärtom.
Hur nice vore det inte om du kommer in på min sida via google (och jag råkar sitta i spy-läget och ser vad du sökt på och ser att du kanske söker något som jag inte har på min sida eller om kunden letar på fel sida) och plötsligt får du ett meddelande där det står
Hejsan! Vi har noterat att du är ute efter trasiga jeans med blommor på. För närvarande så har vi en modell, som du hittar här: http://xxxx.xxx/trasigajeans.htm
Någon som någonsin tänkt tanken? Det tekniska är ju inte svårt att lösa, eftersom jag vet vilket IP kunden i fråga sitter på…
Eller anses det vara ”fult” och påfluget att jobba så?
18 april, 2010 kl. 12:18 #109957Katrin Lundgren
DeltagareDe flesta chattprogram har den funktionen, men jag personligen skulle nog aldrig våga använda den. Om jag som kund fick en sådan påhälsning skulle jag känna mig övervakad och i fortsättningen totalt undvika den butiken, så därför skulle jag aldrig våga testa med mina kunder
18 april, 2010 kl. 12:48 #109958sailorcap
Deltagarejag får nog hålla med kodmyran om att det skulle kännas lite fel.
18 april, 2010 kl. 19:49 #109961danielandersson
DeltagareHåller med tidigare inlägg och dessutom, har du verkligen tid att sitta där och övervaka dina kunder?
Isåfall går det alldeles för bra för din butik
18 april, 2010 kl. 21:17 #109962Kia
DeltagareMycket tveksamt. Personligen så skulle jag inte uppfatta det som bra och personlig service utan snarare som övervakning och spionage
19 april, 2010 kl. 08:22 #109967Henkutt
Deltagare@lunarmys 5216 wrote:
Håller med tidigare inlägg och dessutom, har du verkligen tid att sitta där och övervaka dina kunder?
Isåfall går det alldeles för bra för din butik
Njaa, handlar nog mer om att snittbeloppet på en beställning kanske ligger 10-20 gånger över vad det gör i din butik, och således så handlar det mer om att få kunden att känna att vi är rätt leverantör och kan lösa kundens problem än att vara snabb och effektiv med packning/lagerplock eller dylikt.
Men det verkar som att alla webshopsinnehavare är överrens om att det är creepy, så jag får väl fundera vidare…
21 april, 2010 kl. 18:14 #110064stefan
DeltagareTror FRA kan och KGB kan slänga sig i väggen nu. Det kan både va väldigt lyckat och en kattastrof. Gillar du en påflugen försäljare som snokar i vad du söker på när du surfar på internet? Förmodligen inte, däremot finns det säkert dom som uppskattar uppmärksamheten och det kan ju finnas en liten chans att informationen du tvingar på dom är relevant.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.