Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Uppsägning av Svea, problem?
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år sedan av bslask.
-
FörfattareInlägg
-
20 november, 2014 kl. 17:25 #102253jpimportDeltagare
hej alla
vi håller på att fundera på att byta från sveawebpay och av olika anledningar vill vi göra det redan nu innan avtalet löpt ut, någon som vet vad som gäller? hörde ryktesvägen att det var smått omöjligt att byta ifrån dem under gällande avtal eftersom de krävde exklusivitet i sitt avtal20 november, 2014 kl. 21:04 #176938DavidWiggDeltagare@jpimport 80140 wrote:
hej alla
vi håller på att fundera på att byta från sveawebpay och av olika anledningar vill vi göra det redan nu innan avtalet löpt ut, någon som vet vad som gäller? hörde ryktesvägen att det var smått omöjligt att byta ifrån dem under gällande avtal eftersom de krävde exklusivitet i sitt avtalHar du läst avtalet?
Jag har haft Svea och avtalet var inte så krångligt att läsa. Ja, de ska ha ungefär som Klarna att man måste använda dem och ingen annan fakturalösning under bindningstiden. Du kan kanske lösa avtalet genom att betala en klumpsumma direkt.
21 november, 2014 kl. 08:19 #176941antonDeltagare@jpimport 80140 wrote:
hej alla
vi håller på att fundera på att byta från sveawebpay och av olika anledningar vill vi göra det redan nu innan avtalet löpt ut, någon som vet vad som gäller? hörde ryktesvägen att det var smått omöjligt att byta ifrån dem under gällande avtal eftersom de krävde exklusivitet i sitt avtalI deras standaravtal så gäller exklusivitet på fakturabetalningar, om jag kommer ihåg rätt, men det har i princip alla betalningsleverantörer.
Alla dessa aktörer är dock oftast bra att jobba med och de tjänar ingenting på att få dåligt rykte om du vill byta. Så maila, säg som det är och fråga om ni kan hitta någon lösning. Det gäller förövrigt vilken aktör man än använder sig av.
Vi är också sjukt dåliga på att deala med leverantörer av olika slag men man ska inte underskatta att det ofta är enklare att prata och få till bra deals än vad man kanske först tror…
21 november, 2014 kl. 09:59 #176944bslaskDeltagare@anton 80146 wrote:
I deras standaravtal så gäller exklusivitet på fakturabetalningar, om jag kommer ihåg rätt, men det har i princip alla betalningsleverantörer.
Nope, exempelvis Billmate har inga exklusivitetskrav, ej heller någon helt obegriplig ”bindningstid”. Är helt oförstående varför man skulle behöva binda upp sig 24mån mot en leverantör????
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.