Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Underlig marknadsföring på Facebook
- Detta ämne har 26 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av Lilla Ivy.
-
FörfattareInlägg
-
13 augusti, 2013 kl. 19:32 #166772Runns.seDeltagare
@Fruktsam 67907 wrote:
Nä fb-annonser är inget vidare bra för att locka till direkta köp. Det är snarare för att skaffa anhängare och bygga upp ditt varumärke.
Anhängare som inte är kunder är inte mycket att ha, de går att köpa billigare på tex 50lappen
13 augusti, 2013 kl. 21:01 #166775FruktsamDeltagare@Runns.se 67931 wrote:
Anhängare som inte är kunder är inte mycket att ha, de går att köpa billigare på tex 50lappen
Håller helt klart med om att kvaliten på anhängarna är jätteviktig. Iaf om man driver webshop.
Men bra likes som inte är kunder är trots allt potentiella kunder och de är väl jättebra att locka in? Ställer man bara in sina annonskampanjer med omsorg så får man oftast bra kvalitet på sina likes.Detsamma gäller ju Adwords. Det är inga problem att locka in folk på sin hemsida, men att locka in rätt folk är det kniviga.
15 september, 2013 kl. 13:43 #167879Lilla IvyDeltagare@Borje 67770 wrote:
Du kan testa med att bara rikta in dig på personer som redan gillar dina konkurrenter. En stor del av dessa borde ju gilla det du säljer.
Har du provat graph search? Massor av info att hämta där.
Hur gör man för att rikta in sig på konkurrenternas gillare?
Finns företag som lägger kommentarer på andra företags facebooksidor för att synas… har ni råkat ut för det – hur gör ni?
Nu senast var det ett företag som har en utlottning – är det tillåtet med utlottningar…?15 september, 2013 kl. 14:22 #167880BorjeDeltagareDu kan välja din målgrupp, till exempel bara de som gillar din konkurrents FB-sida (om de har någon).
15 september, 2013 kl. 14:31 #167881Lilla IvyDeltagare@Borje 69179 wrote:
Du kan välja din målgrupp, till exempel bara de som gillar din konkurrents FB-sida (om de har någon).
Väljer man det på graph search?
15 september, 2013 kl. 14:41 #167882BorjeDeltagareJag kan välja det på den sidan där man väljer target audience. Om du vet vad FB-sidan heter så skriv namnet under interests så kommer sidan upp. Sen kan du välja den.
15 september, 2013 kl. 15:12 #167883Lilla IvyDeltagareNu hittade jag den – men vissa går inte att lägga till? Det kanske måste vara officiella sidor – företagssidor?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.