Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › "Trygghetscertifiering" i ett nötskal
- Detta ämne har 227 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av
pyhobby.
-
FörfattareInlägg
-
19 januari, 2012 kl. 15:23 #134592
Dan
DeltagareDu glömde att berätta vad målsättningen är.
19 januari, 2012 kl. 15:26 #134593Per Nilsson
Deltagare@Dan 32729 wrote:
Du glömde att berätta vad målsättningen är.
Det får bli en cliff hanger tills i morgon. Jag orkar inte diskutera detta ämne mer idag.
19 januari, 2012 kl. 20:34 #134625evomedia
DeltagareJag tycker att kunden överreagerar lite när han säger att han blivit lurad… Tretti visar ju upp leverantörens rekommenderade pris och sedan sitt pris vilket jag tycker är helt ok att göra. Jag skulle inte känna mig lurad, inte ens om jag hittade samma vara för halva deras pris någon annanstans. Det är ju jag som har hittat ett pris jag är nöjd med och köpt hade jag inte varit nöjd med priset hade jag letat vidare…
Ett exempel som jag var med om för ett tag sedan i min smyckesbutik med en kund som kände sig väldigt lurad.
Kunden köpte en vara hos oss för fullpris, ca 3 dagar senare så hade vi en långt innan inplanerad kampanj med 40% rabatt på den och några andra varor.
Fick den dagen ett jättelångt argt mejl från kunden som kände sig lurad och som krävde att vi skulle ge henne samma rabatt eftersom hon köpte den varan 3 dagar innan kampanjen.
Vi svarade snällt att vi tyvärr inte kunde göra så.
(hur skulle man överleva om man hela tiden återbetalade gamla köp med framtida kampanjer)
Fick ett svar där hon skrev hur missnöjd hon var med vårt svar, vi mejlade då en rabattkod med 10% på ett framtida köp men hon hörde aldrig av sig igen.
Hon kände sig väldigt lurad, men har vi lurat henne för det? hur skulle ni göra i samma situation?
Lite OT men men
19 januari, 2012 kl. 21:12 #134627Richie72
DeltagareJag skulle gett henne rabatten. Varför skickade hon inte tillbaka smycket ni har väl minst 14dagar öppet köp?
19 januari, 2012 kl. 21:24 #134628Croona
Deltagaredet var ingen liten rabatt:)
19 januari, 2012 kl. 21:39 #134629evomedia
Deltagare@Richie72 32768 wrote:
Jag skulle gett henne rabatten. Varför skickade hon inte tillbaka smycket ni har väl minst 14dagar öppet köp?
Det var en Piercing som hon hade använt.
19 januari, 2012 kl. 21:42 #134630Anton A
Deltagare@evomedia 32766 wrote:
Jag tycker att kunden överreagerar lite när han säger att han blivit lurad… Tretti visar ju upp leverantörens rekommenderade pris och sedan sitt pris vilket jag tycker är helt ok att göra. Jag skulle inte känna mig lurad, inte ens om jag hittade samma vara för halva deras pris någon annanstans. Det är ju jag som har hittat ett pris jag är nöjd med och köpt hade jag inte varit nöjd med priset hade jag letat vidare…
Ett exempel som jag var med om för ett tag sedan i min smyckesbutik med en kund som kände sig väldigt lurad.
Kunden köpte en vara hos oss för fullpris, ca 3 dagar senare så hade vi en långt innan inplanerad kampanj med 40% rabatt på den och några andra varor.
Fick den dagen ett jättelångt argt mejl från kunden som kände sig lurad och som krävde att vi skulle ge henne samma rabatt eftersom hon köpte den varan 3 dagar innan kampanjen.
Vi svarade snällt att vi tyvärr inte kunde göra så.
(hur skulle man överleva om man hela tiden återbetalade gamla köp med framtida kampanjer)
Fick ett svar där hon skrev hur missnöjd hon var med vårt svar, vi mejlade då en rabattkod med 10% på ett framtida köp men hon hörde aldrig av sig igen.
Hon kände sig väldigt lurad, men har vi lurat henne för det? hur skulle ni göra i samma situation?
Lite OT men men
Jag skulle också gett henne rabatten! Allt för att göra kunden nöjd!
19 januari, 2012 kl. 22:22 #134633MickeB
Deltagare@evomedia 32766 wrote:
hur skulle ni göra i samma situation?
Tveklöst ge henne rabatten utan diskussion PLUS rabattkod på 10% för nästa köp som ”plåster på såren”. Gärna en godispåse också.
19 januari, 2012 kl. 22:32 #134634evomedia
DeltagareAja tycker det känns fel men får väl kanske tänka så om situationen uppstår igen=)
MickeB: anar jag viss ironi eller missuppfattar jag dig?
edit: Hon använda koden vid ett senare köp så hon återkom som kund
19 januari, 2012 kl. 22:46 #134636MickeB
Deltagare@evomedia 32775 wrote:
MickeB: anar jag viss ironi eller missuppfattar jag dig?
Absolut inte ironi. Jag menar allvar. En missnöjd kund berättar för allt och alla om hur dålig din butik är. En nöjd kund gör oftast inte så mycket väsen av sig och gör hon det så är det gratis reklam. Väldigt bra reklam dessutom som är värd ganska många kronor.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.