Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Trustpilot
- Detta ämne har 75 svar, 23 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
28 december, 2011 kl. 13:43 #133194Jimmy OstromDeltagare
Nej det hade ialla fall inte jag heller haft som syfte om jag skulle haft Trust Pilot:)
@Richie72 31181 wrote:
Poängen med Trustpilot är väl inte att den ska ge trafik?
28 december, 2011 kl. 20:02 #133219bloggusDeltagare@Richie72 31181 wrote:
Poängen med Trustpilot är väl inte att den ska ge trafik?
Det är inte grundsyftet, men som de själva säger att de är en kundorienterad portal, så borde man rimligtvis ha någon trafik därifrån om man syns där.
2 april, 2012 kl. 21:58 #141291Anton ADeltagareNi som kört med Trustpilot. Hur har det fungerat? Är ni nöjda?
Kan det vara lönt för en lite mindre butik?3 april, 2012 kl. 06:20 #141295Katrin LundgrenDeltagareJag är hyfsat nöjd, men på sista tiden har jag fått en del recsensioner med bland annat hot om polisanmälan för att vi inte skickat varor. Det är bara det att kunderna har inte handlat av oss utan av någon annan.
Vi har även fått många rescensioner av kunder som enbart baseras på produkten, exempelvis denna ” kattmynta fungerar inte på min katt ”
Jag har anmält dessa till trustpilot, och de undersöker dem, men det känns inte så kul att ha texten denna rescension undersökts vid en massa rescensioner för att det tar tid.
Jag börjar också bli rätt less på att kunder inte kan skilja på sak och företag, vi frågar mycket uttrycklingen efter feedback på vår hantering inte över varorna, och att man ska kunna veta vart man handlar innan man hotar med polisanmälan känns för mig rätt basic, men för mina kunder är det tydligen inte så….
Summa summarum, man ska vara beredd på det mesta om man startar upp feedback på det sättet.
3 april, 2012 kl. 06:58 #141303Richie72DeltagareJag är hyfsat nöjd, men på sista tiden har jag fått en del recensioner med bland annat hot om polisanmälan för att vi inte skickat varor. Det är bara det att kunderna har inte handlat av oss utan av någon annan.
Hur kan dessa kunder ge feedback hos er? Känns väldigt konstigt (alltså inte att ni gjort något fel utan konstigt att kunderna lyckats hitta er hos Trustpilot) och det borde dessutom Trustpilot vara snabba med att ta bort dessa.
Vi har även fått många rescensioner av kunder som enbart baseras på produkten, exempelvis denna ” kattmynta fungerar inte på min katt ”
Det här upplever jag också som besvärligt, när kunderna inte riktigt förstår produkten/vet vad de köper. Andra kunder som läser recensionen förstår nog bakgrunden men tyvärr drar det ner snittbetyget.
3 april, 2012 kl. 07:21 #141306Katrin LundgrenDeltagare@Richie72 40126 wrote:
Hur kan dessa kunder ge feedback hos er? Känns väldigt konstigt (alltså inte att ni gjort något fel utan konstigt att kunderna lyckats hitta er hos Trustpilot) och det borde dessutom Trustpilot vara snabba med att ta bort dessa.
Det här upplever jag också som besvärligt, när kunderna inte riktigt förstår produkten/vet vad de köper. Andra kunder som läser recensionen förstår nog bakgrunden men tyvärr drar det ner snittbetyget.
Kunderna har oftast gjort en annan order hos oss, på helt andra varor, och då fått feedbackmailet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.