Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Trustpilot
- Detta ämne har 75 svar, 23 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
16 februari, 2011 kl. 17:04 #119108bloggusDeltagare
Vilka uppgifter laddar man upp eller skickar in till de om varje kund/order?
För övrigt tycker jag att rutorna me dbetygen butikerna sätter ut från Trustpilotr ser hemska ut. Verkar som de större butiker inte sätter ut dessa integrerade rutor …
16 februari, 2011 kl. 17:08 #119109GregerADeltagareDet enklaste är att skicka en bcc: på samma mail som du skickar till kunden när leveransen går iväg. Helst skall ordernumret finnas i ärenderaden. Då plockar de ut det automatiskt.
D.v.s det de behöver är e-mailadress och ordernummer. Option är förnamn, efternamn och språk.
Man kan själv designa om rutan om man vill.
16 februari, 2011 kl. 19:11 #119119Katrin LundgrenDeltagareoch nu är jag snart igång och testar. Det tog verkligen ingen tid alls att integrera.
2 mars, 2011 kl. 22:28 #119854GregerADeltagare@Kodmyran 15496 wrote:
och nu är jag snart igång och testar. Det tog verkligen ingen tid alls att integrera.
Jag ser att du fått en del respons på Swecat, och det ser ju bra ut.
3 mars, 2011 kl. 07:55 #119863Katrin LundgrenDeltagareJapp, de har varit övervägande positivt, men jag gjorde en liten miss, i vårt system så får de som gått till kassan en preorder och tyvärr så slank även dessa med i kickstarten….Jag fick då snabbt som attan gå ut med ett ursäktande mail. Men trots det var det en kille som kommenderade med en 1a, vilket sänkte betyget avsevärt…
I övrigt en missnöjd tjej som gav betyget 1 för att hennes borste inte fungerade som det var tänkt, trots att hon fick pengarna tillbaka samma dag hon hörde av sig och fick behålla borsten. Men det är klart, det kanske är riktigt dåligt kundbemötande vad vet jag
Annars har det varit 4 och 5, så det känns kul. Det är inte alls samma respons i Gardenhome. Där är det mycket få som svarat.
3 mars, 2011 kl. 08:09 #119865danielanderssonDeltagareVi skulle självklart gärna se att fler ger oss betyg på PrisJakt/Pricerunner, men vårt mail verkar inte vara lika effektivt.
Kan någon som kör Trustpilot vidarebefodra mailet som går ut till kunderna till info snubbel-a iphonebutiken.se ?
3 mars, 2011 kl. 08:22 #119867GregerADeltagare@lunarmys 16313 wrote:
Kan någon som kör Trustpilot vidarebefodra mailet som går ut till kunderna till info snubbel-a iphonebutiken.se ?
You have mail
3 mars, 2011 kl. 08:23 #119868danielanderssonDeltagare3 mars, 2011 kl. 09:19 #119874Richie72Deltagare@Kodmyran 16311 wrote:
Japp, de har varit övervägande positivt, men jag gjorde en liten miss, i vårt system så får de som gått till kassan en preorder och tyvärr så slank även dessa med i kickstarten….Jag fick då snabbt som attan gå ut med ett ursäktande mail. Men trots det var det en kille som kommenderade med en 1a, vilket sänkte betyget avsevärt…
I övrigt en missnöjd tjej som gav betyget 1 för att hennes borste inte fungerade som det var tänkt, trots att hon fick pengarna tillbaka samma dag hon hörde av sig och fick behålla borsten. Men det är klart, det kanske är riktigt dåligt kundbemötande vad vet jag
Att få låga betyg när man gjort något bra får mig verkligen att gå i taket. Men jag har läst någonstans att kunder ser det som ”på riktigt” om det även finns med några missnöjda bland kunderna som ger betyg. Ger förtroende.
Så det är ändå väldigt bra men förhoppningsvis får du bort Gunnars etta.
Att få alla kunder nöjda tror jag är omöjligt och när det gäller borstkunden tror jag inte att det hade gått att lösa bättre. Vissa kunder har ingen förståelse för att det kan gå fel ibland.
3 mars, 2011 kl. 13:21 #119896LastbrygganDeltagare@GregerA 16315 wrote:
You have mail
Vore också tacksam om du vill dela med dig av ett mejl till mig på mittförnamn@mittföretag.se
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.