Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Trustpilot
- Detta ämne har 75 svar, 23 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2010 kl. 19:41 #117190GregerADeltagare
Det här har gått betydligt bättre än jag trodde.
De ca 800 mailen har över helgen genererat 100 betyg, sammanlagt på 9.2/10, eller ”Perfekt”. Naturligtvis har det kommit ett par kritiska kommentarer också, och de kollar vi upp.
Jag jämför det med t.ex iPhonebutiken som fått 65 betyg på ett helt år på Prisjakt. Så antingen är det våra kunder som är mycket snällare och mer tillmötesgående, eller så fungerar Trustpilots metod bättre.
Jag har klagat på att de har lite problem med teckenkodningen – antagligen från någon galen Mac-användare … … det ser inte så vackert ut när det är en massa ɱ i texten.
17 december, 2010 kl. 16:51 #117333TomasDeltagareKul att det ser så bra ut för dig Greger. Jag håller tummarna för att mitt utslag blir lika bra, känns lite spännande:eek: Men det har börjat bra:
Smart Fritid – säljer Bradley Smoker rökskåp fraktfritt och mot faktura!
18 december, 2010 kl. 10:01 #117338Richie72DeltagareJag har också testat och nu börjar betygen trilla in. Vi har ju inte lika många kunder som dig Greger men det ska bli spännande. Hittills ligger jag på 9.2.
/Richard15 februari, 2011 kl. 16:12 #119040Katrin LundgrenDeltagareväcker en gammal tråd. Hur fungerar det nu? Fortfarande positivt?
Jag har försökt ringa för att få mer info i två dagar men får bara upptagetton och kopplas ner efter en stund. Känns inte som att företaget är riktigt trustvärdiga själva då…
15 februari, 2011 kl. 16:54 #119041TomasDeltagare@Kodmyran 15408 wrote:
väcker en gammal tråd. Hur fungerar det nu? Fortfarande positivt?
Jag har försökt ringa för att få mer info i två dagar men får bara upptagetton och kopplas ner efter en stund. Känns inte som att företaget är riktigt trustvärdiga själva då…
Har haft problem att få det att lira per automatik. Mest beroende på att jag har Specter och Prestashop. När en kund får ett mejl med möjlighet att kommentera ska det knytas till en order och har man allt i sin webshop är det inga problem, men i mitt fall krävdes det lite speclalkod för att få Specter att skicka ut ett mejl till kunden som Trustpilot också läser av och på så vis kan identifiera kunden när/om den lämnar ett omdöme. Ja, krot och gott har det tagit tid, så sent som idag tror jag att det hoppat igång på riktigt.
Själv tycker jag idén är klockren men att det verkar bli dyrt. En fast avgift som är densamma för mig som ex Dustin om de skulle vara med. För mig hamnar avgiften kanske på 0,5-1% av omsättningen och för ett stort företag nån enstaka promille. Skulle gärna se en differentierad taxa per antal recensioner, eller omsättning eller nåt sådant.
Visst kan man ha ett eget system kunderna får tycka till via, men detta känns lite mer objektivt. Och jag önskade kunderna värderade Trustpilot lika eller högre än div certifieringar som jag tycker känns konstruerade.
15 februari, 2011 kl. 18:34 #119048Richie72DeltagareJag tycker att det fungerar väldigt bra (även om jag blir lite sur varje gång jag bara får 3 stjärnor trots att allt har fungerat perfekt). Jag har inte fått några betyg på franska ännu men jag tror att det fungerar bra med all språk.
15 februari, 2011 kl. 19:13 #119051GregerADeltagareDet funkar bra här också. Ca 10% ger feedback (283 st hittills), och vi ligger på 9.2-9.3 vilket jag är nöjd med.
I princip har jag kommenterat alla som gett 3 stjärnor eller lägre. En del har varit obefogat och en del befogat.
De har haft några barnsjukdommar, t.ex så funkade helt plötsligt inte länken i mailen de skickade ut, men det fixade de på en kvart. (on-line chat med supporten i admin-gränssnittet)
15 februari, 2011 kl. 20:29 #119061MonyDeltagareAnnars kanske man kan lotta ut en trisslott eller biobiljett för de som svarar på enkäten? Det hjälper iallafall mig om jag ska svara på något
15 februari, 2011 kl. 21:42 #119071GregerADeltagareI så fall bara till de som ger högsta betyg …
16 februari, 2011 kl. 13:56 #119086Katrin LundgrenDeltagareNu har jag äntligen fått tag på dem, en glad dansk som ringde upp efter jag lämnat meddelande och bett att bli uppringd, så jag fick öva danska, men det gick bra. Jag tycker att det verkar vara en bra tjänst och jag kommer förmodligen att prova i alla mina tre butiker, eftersom de lämnade mig en bra deal för alla tre.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.