Etiketter: 

Visar 9 inlägg - 21 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #174570
    bslask
    Deltagare

    @GregerA 77155 wrote:

    Vi avslutade dock samarbetet med TrustPilot i år eftersom de drabbats av storhetsvansinne och infört en helt oskälig prissättning.

    Ja priset är klart en fråga att fundera på, trots en rejäl nedförhandling av deras listpris är det ganska saftigt vad de kräver i förhållande till deras ”arbetsinsats/kostnad” för att utföra tjänsten.

    Finns det någon uppstickare/alternativ som någon provat?

    #174582
    Leslie
    Deltagare

    Varför vill man ha kund recension?
    Kunderna kan se att du är ärlig och öppen.
    Kunderna kan se att du är intresserad att lösa deras problem.
    Att ha en dialog om en dålig erfarenhet framför alla är bra, bygger trovärdighet, lånsiktighet och TRUST, leder till rekommendationer till andra. Bättra att prata öppet en att låt det hamna på andra tråkiga sajt som inte har koll på problemet. Kolla på resebranschen och bil branschen många börja använder samma typ av produkter. Brand Building, Brand protection.
    Läs mer på Reevoo

    MVH Leslie

    #175120
    iamlinus
    Deltagare

    Jag tog mig precis igenom ett antal trådar om Trustpilot. Här är mitt take;

    Min första tanke var att köra Trustpilot och integrera det på hemsida och nyttja deras automatiska utskick som ber om rating av kunderna. Efter att ha läst på e-handel.se fick jag second thoughts och började nysta i det lite mer.

    Till slut landade jag i att köra rating på Google+, Facebook och rejta.se. Rejta.se blir den kanalen jag bäddar in på webbplatsen, men tjänsten blev ytterligare lite intressant när de nyligen blev helt integrerades med Eniro. Jag når alltså både kunder som söker på oss på Eniro och som ser betygsättning på webbplatsen.

    Facebook förefaller ganska naturligt att tillåta rating på. Många av våra kunder finns redan där och de omdömen som finns där idag är helt utan att vi bett om det.

    Google+ är väl lite mer spekulativt. Vi är väldigt Google-inriktade (kurser inom seo, adwords osv), men som socialt forum är Google Plus fortfarande litet. Dock kan bra rating påverka ranking i sökmotorn och på kartorna, så vi vill ändå gärna lyfta fram det. Får vi en fin kommentar i GooglePlus har vi dessutom möjligheten att bädda in den på webbplatsen.

    Så, Rejta.se/Eniro och Facebook för att kunderna redan är där. GooglePlus för att vi tror det kan vara avgörande framöver.

    #175122
    Tomas
    Deltagare

    Om man som ni har aktiva FB-användare är det nog bra. Och ni är aktiva på FB. Värre om man som i vårt fall har en (1) recension på 2.0. Ser mycket tråkigt ut och jag tror inte ens det är en kund till oss, men det drar verkligen ned intrycket. Är också bara en poäng satt, ingen kommentar så det går ju inte att som kund bild sig en uppfattning om vad betyget baseras på heller. På Trustpilot däremot har vi närmare 300 utförligare omdömen med snitt på 9,4, ser lite roligare ut.

    #175123
    Runns.se
    Deltagare

    Trustpilot är dyrt men värt pengarna, vi säljer 15-20% mer med trustpilot mot utan enligt egna tester.

    #175132
    Kocken
    Deltagare

    @iamlinus 77888 wrote:

    Så, Rejta.se/Eniro och Facebook för att kunderna redan är där. GooglePlus för att vi tror det kan vara avgörande framöver.

    Är det någon potentiell ny kund som använder Rejta? Eniro vet jag ingen som använder till produktsök?

    #175133
    Runns.se
    Deltagare

    @Kocken 77900 wrote:

    Är det någon potentiell ny kund som använder Rejta? Eniro vet jag ingen som använder till produktsök?

    Om man aktivt leder in kunden på rejta så… Men har svårt att tro att några nya kunder kollar upp företag där. Själv kollar jag alla butiker på trustpilot innan jag handlar.
    Vi har testat reklam/deal på eniro och det gav inget, tror att de som använder eniro kollar mobilnummer och inget annat :-)

    #175134
    bslask
    Deltagare

    @iamlinus 77888 wrote:

    Rejta.se blir den kanalen jag bäddar in på webbplatsen, men tjänsten blev ytterligare lite intressant när de nyligen blev helt integrerades med Eniro. Jag når alltså både kunder som söker på oss på Eniro och som ser betygsättning på webbplatsen.

    Vem använder Eniro? Tittar jag på Analytics senaste halvåret så kommer 0.48% av trafiken från Eniro, så frågan är om du har särskilt mycket för att lägga ner tid & energi på det.

    #175146
    Kocken
    Deltagare

    @iamlinus 77888 wrote:

    Till slut landade jag i att köra rating på Google+, Facebook och rejta.se. Rejta.se blir den kanalen jag bäddar in på webbplatsen, men tjänsten blev ytterligare lite intressant när de nyligen blev helt integrerades med Eniro. Jag når alltså både kunder som söker på oss på Eniro och som ser betygsättning på webbplatsen.

    Jag blir alltid skeptisk när någon person skriver positivt om Eniro. 98 av hundra personen som skriver positivt brukar vara inblandad i Eniro på något sätt.
    Du är nog inte det, men något att tänka på.

Visar 9 inlägg - 21 till 29 (av 29 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.