Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Trustpilot
Etiketter: trustpilot
- Detta ämne har 28 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
25 oktober, 2013 kl. 12:26 #169322nobynatorDeltagare
Trustpilot är skit, de kontaktade mig och undrade ifall jag ville använda dem samtidigt som jag sade nej så skapade de en profil utan mitt godkännande. Därefter när jag konfronterade dem varför en profil hade skapats i vårat namn så påstog de att det skapas automatiskt ifall en kund vill lämna ett omdömme, helt absurd.
25 oktober, 2013 kl. 12:42 #169323Richie72Deltagare@nobynator 70951 wrote:
Trustpilot är skit, de kontaktade mig och undrade ifall jag ville använda dem samtidigt som jag sade nej så skapade de en profil utan mitt godkännande. Därefter när jag konfronterade dem varför en profil hade skapats i vårat namn så påstog de att det skapas automatiskt ifall en kund vill lämna ett omdömme, helt absurd.
Du har helt fel.
På Trustpilot kan vem som helst lämna omdömen om företag, precis som på Rejta och andra liknande tjänster. Det var så vi upptäckte Trustpilot, en dansk kund lämnade ett omdöme om oss där. Så det som Trustpilot skriver till dig är helt riktigt.
Sedan kan man, om man vill betala, köpa deras tjänst och skicka samtliga sina kunder dit för att ge återkoppling på sitt köp. Det är så de tjänar pengar.
Trustpilot fungerar väldigt bra men kostar pengar. Om det är värt den investeringen måste varje företag själv bestämma. Men att det skulle vara skit stämmer inte. Nobynator har fel både i hur Trustpilot fungerar och att de skulle vara dåliga.
25 oktober, 2013 kl. 15:11 #169325argitDeltagareVi kör trustpilot och tycker det är ett bra mätverktyg för hur kunderna upplever köp, produkter, leveranstid, kundtjänst och så vidare. Vi skickar ut en länk till alla kunder som har köpt något.
Och visst är det så att det är lättare att få negativa trustpilots än positiva.
26 oktober, 2013 kl. 07:38 #169333nobynatorDeltagare@Richie72 70952 wrote:
Du har helt fel.
På Trustpilot kan vem som helst lämna omdömen om företag, precis som på Rejta och andra liknande tjänster. Det var så vi upptäckte Trustpilot, en dansk kund lämnade ett omdöme om oss där. Så det som Trustpilot skriver till dig är helt riktigt.
Sedan kan man, om man vill betala, köpa deras tjänst och skicka samtliga sina kunder dit för att ge återkoppling på sitt köp. Det är så de tjänar pengar.
Trustpilot fungerar väldigt bra men kostar pengar. Om det är värt den investeringen måste varje företag själv bestämma. Men att det skulle vara skit stämmer inte. Nobynator har fel både i hur Trustpilot fungerar och att de skulle vara dåliga.
Ja men min poäng är att det är dåligt sätt att ragga kunder på, det är lite som utpressning, en kund eller någon helt annan ger ett omdömme och plötsligt finns företagets profil hos dem. Sen försöker de ragga upp företaget att börja använda deras tjänst, det är riktigt dåligt!
Sen om det skapar merförsäljning eller inte är nog delad mening enligt flera i tråden.
26 oktober, 2013 kl. 12:40 #169338Magnus BrathDeltagareI dagsläget har jag ramlat över en widgets från Trustpilot som sätter canonical till deras egen sajt, ni som förstår SEO fattar vad det innebär för dem och för dig. Tidigare har vi dessutom sett att deras widgets skapat länkar automatiskt till en lång rad undersidor som inte finns, katastrof ur SEO-hänseende men verkar nu åtgärdat.
27 oktober, 2013 kl. 09:24 #169351Richie72DeltagareVilken widget är det? Och för oss som inte förstår SEO så bra, hur illa är det?
12 maj, 2014 kl. 10:01 #174538bslaskDeltagareJag testar nu Truspilots 2 veckors gratis-erbjudande för att se vad det ger. Fick börja med att göra en ”kick-start” och skicka ett mail till mina 200 senaste kunder. På ett par dygn har 20st svarat vilket jag tycker är en riktigt fin respons -10% tar sig tid att skriva en recension!
Sen har vi nästan uteslutande fått helt fantastisk fina omdömen, jag är lite tagen faktiskt av allt beröm vilket verkligen värmer och ger självförtroende, ibland är man faktiskt lite bättre än man själv tror.
Vi har också fått en del konkreta tips på vad vi kan göra bättre, oerhört värefull feedback. Nu kör vi ett par veckor och ser om vi märker någon skillnad rent konverteringsmässigt, blir spännande!
12 maj, 2014 kl. 10:36 #174540argitDeltagareJag tycker det är intressant och bra med någon form av återkoppling från kunderna. Det är exakt som Bslask säger, att det är information som är mycket värdefull och kan bygga stort förtroende för kunderna. Att vara transparant och ärlig väger tungt och hos kunder, de gillar som jag att läsa recensioner.
Det är självklart lättare att få någon att skriva en negativ kommentar än en positiv. Men dessa positiva kommentarer väger mycket mer än de negativa. Sen som sagt är det ett bra sätt att mäta kundnöjdhet. Får du mycket negativa kommenterarer på till exempel Trustpilot, så är det något du gör fel och gör kunderna missnöjda. Då måste du se över hur du hanterar kunden.
Sen hur Trustpilot är som leverantör och företag har jag inga synpunkter på; förutom att de har ett konstigt sätt att räkna ut företagets ”TrustScore”, ur mina ögon då.
12 maj, 2014 kl. 11:05 #174406GregerADeltagareVi har kört TrustPilot i två år, och det fungerade bra. Jag var också rädd för att det i första hand skulle vara gnällspikar som lämnade omdömen – men överlag var det nöjda kunder som skrev. Ca 10% av de inbjudna kunderna skrev ett omdöme.
Vi avslutade dock samarbetet med TrustPilot i år eftersom de drabbats av storhetsvansinne och infört en helt oskälig prissättning.
12 maj, 2014 kl. 11:10 #174544Runns.seDeltagareVi hade mycket problem med trustpilot i början men nu är det löst och vi kör trustpilot på alla butiker vilket hjälpt till att märkbart öka försäljningen. Alla fina omdömen värmer och negativ kritik får man använda till att bli bättre i framtiden. Rekommenderar alla att testa gratisperioden på två veckor.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.