Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Trustpilot
- Detta ämne har 17 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av bloggus.
-
FörfattareInlägg
-
4 mars, 2013 kl. 09:17 #161443SmurfenDeltagare
@Richie72 61525 wrote:
Trustpilot är ett bra företag med en bra affärsidé. Sen passar det inte alla. Jag tycker du helt ska nonchalera Smurfens bittra inslag och titta på det ur ett affärsmässigt perspektiv. Säljer du bara till Sverige så kanske Prisjakt eller liknande är bättre. Dessutom finns det andra gratisalternativ som hittabutik där kunderna också kan lämna omdömen. Det kan passa bättre i början men det beror på hur många kunder du har.
Sanningen kan vara bitter ibland och min upplevelse kanske inte är din men överlag så gillar jag inte alls hur företag som trustpilot sköts.
Är det så himla jobbigt att först informera den betalande butiken att man misstänker spam eller felaktiga omdömen och har för avsikt att ta bort dom istället för som trustpilot gör idag, först radera omdömen och sen inte ens meddela butiken att man raderat dom utan det ser man själv en månad senare typ.
Det säger sig självt
Sen deras avtal som är ett rent bedrägeri, sägs det inte upp 3 månader innan så förlängs det per automatik ytterligare 1 år. Som seriöst företag skall det inte var så himla svårt att skicka ett mail till kunden och meddela att ditt avtal förlängs med 1 år om du inte säger upp det i god tid.
En tjänst som skall fungera i teorin men i praktiken är det bara misskött och dyrt från ett gäng skojare.
Inte värt enligt min mening och du klarar dig bra utan då inga kunder tar trustpilot på allvar längre ändå, sen att det finns nöjda kunder som tycker om dessa skojarmetoder är en annan sak men nu har du i vart fall fått höra bägge åsikterna och kan skapa dig en uppfattning själv
4 mars, 2013 kl. 09:37 #161447Jimmy OstromDeltagareEller så är mänskor olika och ser och känner olika. Nu vet jag inte vem du är eller vad för företag du driver eller om du ens driver ett företag.
Tycka vad man vill om Trust pilot, men det finns enligt mig ingen annan på marknaden som har gjort det så enkelt och bra för kunderna att lämna omdömen. Är dom dyra? Ja svindyra, skulle jag använda dom? Nix inte en chans. Men i slutändan ser det skitbra ut med alla härliga omdömen från kunderna.
Senast var jag inom malt, humle och jäst för ölbryggning – Humlegårdens Ekolager och läste deras omdömen. Nu dricker jag inte men shit vad jag skulle handla där och just på grund av omdömena.
Omdömen är tokigt viktiga för att skapa en ”trygg miljö” för kunderna.
Så länge Trustpilot gör detta bättre än alla andra kommer dom få kunder, thats it!
@Smurfen 61567 wrote:
Sanningen kan vara bitter ibland och min upplevelse kanske inte är din men överlag så gillar jag inte alls hur företag som trustpilot sköts.
Är det så himla jobbigt att först informera den betalande butiken att man misstänker spam eller felaktiga omdömen och har för avsikt att ta bort dom istället för som trustpilot gör idag, först radera omdömen och sen inte ens meddela butiken att man raderat dom utan det ser man själv en månad senare typ.
Det säger sig självt
Sen deras avtal som är ett rent bedrägeri, sägs det inte upp 3 månader innan så förlängs det per automatik ytterligare 1 år. Som seriöst företag skall det inte var så himla svårt att skicka ett mail till kunden och meddela att ditt avtal förlängs med 1 år om du inte säger upp det i god tid.
En tjänst som skall fungera i teorin men i praktiken är det bara misskött och dyrt från ett gäng skojare.
Inte värt enligt min mening och du klarar dig bra utan då inga kunder tar trustpilot på allvar längre ändå, sen att det finns nöjda kunder som tycker om dessa skojarmetoder är en annan sak men nu har du i vart fall fått höra bägge åsikterna och kan skapa dig en uppfattning själv
4 mars, 2013 kl. 09:50 #161450NO LINGODeltagareVi använder Truspilot och har så gjort i två år och vi är mycket nöjda. Vi har bara bra erfarenheter av deras kundservice. De svara snabb och åtgärdar snabbt. Har aldrig haft några problem med spam eller felaktiga omdömen då vi kräver att kunden ska ange sitt ordernummer för att kunna lämna en recension. En gång har vi bett dem ta bort en irrelevant/felaktig recension och det gjordes inom 24 timmar.
Deras verktyg för insamling av omdömen är mycket enkelt att använda och fungerar utmärkt. Jämfört med Prisjakt så konverterar (samlar in omdömen alltså) Trustpilot 1000 ggr bättre. Minst. Så vill man veta vad kunderna tycker så satsa på Trustpilot före Prisjakt. Det ena utesluter givetvis inte det andra, vi kör båda Men att jobba med kundrecensioner det kräver att man som ehandlare oxå är beredd att ta emot offentlig kritik. Men om man inget får veta hur ska man då kunna bli bättre?
När det gäller pris så finns det gott om förhandlingsutrymme för att få testa ett år då det är sugna på att få in fler svenska ehandlare.
4 mars, 2013 kl. 10:41 #161452Katrin LundgrenDeltagareTrustpilot fungerar bra, det är enkelt och det ger hyfsat med svar. Vill man jobba med kundrescnesioner så är det ett bra sätt, men det kostar bra med pengar ska man vara medveten om. Vi körde dem i två av mina butiker under två år
I en av mina butiker så fick jag dock massor med kritik för att man måste registrera sig med facebook och godkänna engelska avtalsvillkor. Jag hade mer klagomål på detta än på butikens hantering. Det kändes inte sådär superbra.
Jag gjorde också ett A/b test innan jag plockade ner dem, och såg ingen skillnad alls i konvertering hos oss. När då det blev dags att förlänga så gjorde priset att jag valde att lägga pengarna på annat i stället. Tiden får utvisa om det var rätt eller fel, men i den situationen just då så gjorde jag bedömningen att jag såg inga synliga resultat i pengainflödet av dem, men jag såg resultat i utflödet tyvärr
4 mars, 2013 kl. 11:15 #161456AndersIvarDeltagareOckså supernöjd med Trustpilot, kört det sedan någon månad eller så och gillar enkelheten i att få ihop omdömmen. Har tidigare försökt med andra system men ingen har kunnat leverera enkelheten som vi fått genom Trustpilot.
4 mars, 2013 kl. 13:21 #161458KockenDeltagareNi som är nöjda med Trustpilot är det att ni får omdömen? Eller att ni konverterar bättre? eller både och?
4 mars, 2013 kl. 14:19 #161462Katrin LundgrenDeltagare@Kocken 61583 wrote:
Ni som är nöjda med Trustpilot är det att ni får omdömen? Eller att ni konverterar bättre? eller både och?
Jag var nöjd för att vi fick omdömen, eftersom vi inte får några alls på prisjakt och liknande sajter då vi inte finns representerade där eftersom det är ”fel” produkter för dem vi har
4 mars, 2013 kl. 14:25 #161463bloggusDeltagare@Kocken 61583 wrote:
Ni som är nöjda med Trustpilot är det att ni får omdömen? Eller att ni konverterar bättre? eller både och?
Det är bara ren spekulation, men jag gissar på att de flesta mäter inte om deras konvertering blir bättre … de gillar bara tjänsten och att den fungerar, dvs. omdömen kommer in.
Kom dock ihåg att ni äger inte ens rätten till omdömena, utan Trustpilot gör det. Vid uppsägning av tjänsten får ni inte ens citera omdömena på er sida – man äger inte ens texten till era egna omdömen. Det är framförallt det och priset, som stör mig mest och får mig att inte vilja använda tjänsten.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.