Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Trustpilot
- Detta ämne har 17 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av bloggus.
-
FörfattareInlägg
-
28 februari, 2013 kl. 09:38 #99716Johan RubankDeltagare
Håller på att kolla om dom kan vara något för oss, är det någon som vill dela med sig av erfarenhet av dessa och deras funktion ?
28 februari, 2013 kl. 09:50 #160499TomasDeltagareSök på Trustpilot här i forumet, det har diskuterats flera gånger och även senaste tiden.
1 mars, 2013 kl. 12:38 #160554SmurfenDeltagareUndvik trustpilot till varje pris, det är ett riktigt skitföretag med katastrofal support som tar bort omdömen utan att överhuvudtaget kontakta företaget innan för att höra deras åsikter.
Vi hade danska och norska kunder som lämnade omdömen och de blev borttagna för att idioterna på trustpilot ansåg att det var spam för att det inte var svenska IP adresser.
Det värsta av allt är att du som betalande kund saknar alla rättigheter medans folk som ibland lämnar påhittade omdömen har alla rättigheter trots att dom inte ens mottagit sin vara.
Dessutom så ger det inge merförsäljning och är otroligt dyrt, kostar 7-8000 + moms per år
Vi har slutat använda deras tjänst framförallt pga hur danska idioterna sköter hela företaget och deras support
1 mars, 2013 kl. 12:54 #160557Henrik_GDeltagareOrd och inga visor Generellt sett verkar många vara besvikna på Trustpilot av en eller annan orsak. Trist.
1 mars, 2013 kl. 13:51 #161376shavingroomDeltagareSäljaren som ringde mig igår sa iofs att dom hade typ 138% nöjda kunder
2 mars, 2013 kl. 08:05 #161407Richie72DeltagareTrustpilot är ett bra företag med en bra affärsidé. Sen passar det inte alla. Jag tycker du helt ska nonchalera Smurfens bittra inslag och titta på det ur ett affärsmässigt perspektiv. Säljer du bara till Sverige så kanske Prisjakt eller liknande är bättre. Dessutom finns det andra gratisalternativ som hittabutik där kunderna också kan lämna omdömen. Det kan passa bättre i början men det beror på hur många kunder du har.
2 mars, 2013 kl. 08:41 #161412Runns.seDeltagareTestade trustpilot under gratisperioden och det är säkert bra men i mitt tycke alldeles för dyrt.
3 mars, 2013 kl. 13:21 #161431connywesthDeltagare@Runns.se 61530 wrote:
Testade trustpilot under gratisperioden och det är säkert bra men i mitt tycke alldeles för dyrt.
Gratisperiod -> För dyrt?
3 mars, 2013 kl. 16:33 #161432GregerADeltagare@connywesth 61550 wrote:
Gratisperiod -> För dyrt?
Jag antar att han menade att det var för dyrt att fortsätta sedan den gratis testperioden var slut.
Vi kör Trustpilot, och jag har skrivit lite om det i de andra trådarna. Jag är på det hela taget nöjd med hur det fungerar. Omdömet lämnas efter det att kunden fått sin leverans – till skillnad fån en del andra system där man svara på frågor direkt efter slutfört köp. Därmed får man med en större del av köpprocessen.
Just att det publiceras på ens egen sida, så att nya kunder kan få en uppfattning om hur man sköter sig, är bra. Det borde minska osäkerheten hos nya kunder som inte känner till ens butik sen tidigare.
Personligen tycker jag att ett antal färska omdömen på Trustpilot säger mer om hur man som säljare sköter sig, än en Trygg Ehandel-logga.
Om det är prisvärt kan klart diskuteras.
Vi har haft ett par omdömen där kunder skrivit om saker som inte alls berörde oss. Förmodligen har de blandat ihop oss med någon annan de handlat av ungefär samtidigt. Trustpilot har i de fallen tagit bort omdömena efter att vi bett om det. (T.ex klagade en på Klarnas påminnelseavgift – det är bara det att vi inte använder Klarna).
3 mars, 2013 kl. 21:46 #161435SekeDeltagareVi har Trustpilot och är nöjda med tjänsten. Det ger ett klart mervärde att nya kunder kan se vad tidigare kunder har tyckt om servicen – håller med Greger om att det känns mer trygghetsskapande än en certifiering som Trygg Ehandel
Vi har inte haft några problem med att kommentarer från kunder i andra länder tagits bort. Det enda på den fronten är väl att kunder i Norge ibland drabbas av att Tollen tar så god tid på sig att de fortfarande inte fått leveransen när mailet från Trustpilot skickas ut (7 dagar efter ordern).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.