- Detta ämne har 16 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av bloggus.
-
FörfattareInlägg
-
13 februari, 2013 kl. 14:41 #99640TianDeltagare
Fick ett kort mail idag. Se bild.
Först blev jag formligen livrädd och trodde någon skrivit en massa knas om mitt företag.
Jag har ju inte skapat nån ”onlineprofil” (alls) på trustpilot eller ens varit inne på deras hemsida?!Sen slog det mig att det här kanske är en försäljare – såklart. (?)
Men vad i helsicke är det för sätt att skicka ett sådant här mail?…
Ser det trevligt och säljande ut?…
Reagerade jag helt off som blev skraj?Har någon av er Trustpilot? Har någon fler än jag fått sådant här mail?
13 februari, 2013 kl. 15:11 #159696Richie72DeltagareFinns en tråd om Trustpilot. Några gillar det, andra inte. Vi har Trustpilot och jag tycker det är väldigt bra.
13 februari, 2013 kl. 15:29 #159700TianDeltagareTack för trådlänken! Jag letade, men hittade inte!
Ok, jag greppar varför man väljer att ha T. Men jag fattar inte riktigt hennes skrämseltaktiks(?)försäljningsmail… ;o)
13 februari, 2013 kl. 15:48 #159701TinaDeltagareJag fick ett betydligt trevligare mail från dem. Fast det var från en annan person iofs.
13 februari, 2013 kl. 16:08 #159702Katrin LundgrenDeltagareVi har avslutat vår samarbete med dem, de fungerade hyfsat men för det priset gör jag hellre en egen lösning. När vi började var det betydligt mindre penning vi betalade. Jag provade att köra ett A/B test med deras recensioner på sajten, och när vi då inte såg någon konverteringsökning eller snarare vi såg ingen skillnad alls med dem vare sig upp eller ner, så tog vi bort dem
13 februari, 2013 kl. 16:15 #159703RobDeltagareDet där med ”Jag har försökt få tag i dig” är ju ganska vanligt och säkert bara ett knep för att försöka rättfärdiga ett massutskick. Det är ju oftast inte särskilt svårt att få tag på en e-handlare.
13 februari, 2013 kl. 16:19 #159704obbeDeltagareDe ringde oss igår också.
13 februari, 2013 kl. 16:44 #159705TianDeltagareTack för era tankar / åsikter!!
De är på ”försäljningsstigen” alltså…
Misstänkte det.Sättet det mail jag fick på var utformat så att jag faktiskt blir väldigt negativt inställt mot dem. Synnerligen oproffsigt och dumt!
Tack för att du delar med dig av dina A/B tester och infodärom, Katrin! Myckjet värdefullt i ett ställningstagande! (Om det inte vore för säljarens taffliga mailkontaktsförsök i första hand.. ;o)
Skönt att det verkar vara enkelt att ”ta bort” dem om man inte vill fortsätta samarbetet, jag har ju hört om förfärliga lurendrejeripricedurer och knaskontrakt som är svåra att ta sig ur annars!
Hoppas hon (?) inte ringer mig igen!
13 februari, 2013 kl. 19:49 #159720TomasDeltagareAng. tjänsten så har jag inte gjort något A/B-test men fick senast idag höra på telefon att vi ju har bra omdömen och att det ser bra ut. Vidare är det en liten men dock rätt kul bekräftelse varje gång nån gjort sig mödan att skriva ett omdöme. Kan hålla med om att det är lite dyrt, men jag kör vidare detta år också.
Det är trevlig med ett pling i inboxen med nya omdömen: Smart Fritid omdömen | Kundernas egna tankar om Smart Fritid
En egen lösning har flera fördelar men också kanske lite mindre ”trust” och inte lika opartisk. I alla fall är det risk att det upplevs så, men framförallt är det ju en färdig lösning man betalar för, annars betalar man säkert med sin tid om man ska få till en bra egen lösning.
14 februari, 2013 kl. 07:23 #159732TianDeltagareSjälv har jag aldrig någonsin hört om att någon kollar upp ett företag där – än mindre gjort det själv.
Men nån gång skall ju vara den första.Jag tror försäljarens mailsätt gör att jag fortsätter vara ytterligt nöjd med omdömeslösingen i min gästbok. Den är lika gammal som sajten, och inte utan att man är rätt überstolt över den!
Men tänket är rätt, det är jättejättebra service för kunder att få tillgång till gamla kunders betyg!
( Per, to.m kändisar har skrivit i min! ;o)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.