Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Trött på textalk… (tips på andra)
- Detta ämne har 42 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2012 kl. 17:49 #154194Runns.seDeltagare
@Kodmyran 54216 wrote:
Vi kör multishoppar om nu det är ett krav. Vi är ganska snälla och trevliga och säljspammar inte i pm 😀
Ska granska den med
23 oktober, 2012 kl. 00:24 #154317Fox32DeltagareJag måste säga att jag fastnade för kodmyrans lösning Premium. Verkar innehålla det mesta en e-handlare kan önska sig. Frågan är bara om de kan hjälpa till med mallbygget om de får en välgjord mockup? Eller behöver man vända sig till en 3PK (tredjepartskodare) då?
Dessutom gillar jag att det är ett svenskt bolag som man kan sitta ner och samtala med.
hmpf! man kan ju tro att jag jobbar på kodmyran… )
23 oktober, 2012 kl. 06:34 #154321fotofyndetDeltagareVi har tittat på Kodmyran också och jag tycker som du. Av olika anledningar har vi inte kommit vidare med vårt plattformsbyte, men jag vet i alla fall att det finns hjälp att få med designmall om du vill det. Sedan vet jag att de har kunder som även anlitat utomstående hjälp så deras designmallar verkar gå att förstå sig på även för andra än deras vanliga designers.
23 oktober, 2012 kl. 08:21 #154334Katrin LundgrenDeltagare@Fox32 54447 wrote:
Jag måste säga att jag fastnade för kodmyrans lösning Premium. Verkar innehålla det mesta en e-handlare kan önska sig. Frågan är bara om de kan hjälpa till med mallbygget om de får en välgjord mockup? Eller behöver man vända sig till en 3PK (tredjepartskodare) då?
Dessutom gillar jag att det är ett svenskt bolag som man kan sitta ner och samtala med.
hmpf! man kan ju tro att jag jobbar på kodmyran… )
Jodå vi kodar mallar på offert, eller så kan du anlita valfri 3PK. Det är inte några problem, vi har gjort bägge varianterna ett antal gånger
23 oktober, 2012 kl. 08:30 #154338MemKawDeltagareJag använder kodmyran och kan säga att jag är rätt så nöjd faktist.
Att tilläga: Jag har inte sett en snabbare och bättre support än kodmyrans.
24 oktober, 2012 kl. 20:29 #154431ElinaDeltagare@Richie72 54285 wrote:
Det finns ju en rabattkodsfunktion.
Sen kan du ha en partner som får provis på försäljningen. Visst finns inte exakt så man kan ange ett säljarnummer att ange i kassan men det är ju ändå rätt lätt att jobba runt med en rabattkodsfunktion som anges i kassan och ger en split till en partner.
Det är tyvärr ine lätt när de ska in och lägga beställningar på 10-15 st på en kväll.. Massa problem på den funktionen som finns.. Tyvärr..
27 oktober, 2012 kl. 09:05 #154506Richie72Deltagare@Elina 54576 wrote:
Det är tyvärr ine lätt när de ska in och lägga beställningar på 10-15 st på en kväll.. Massa problem på den funktionen som finns.. Tyvärr..
Det låter mer som du behöver ett bra affärssystem bakom. Dina återförsäljare kan ju logga in i ett affärssystem och själva skapa fakturor/kvitton.
(förhoppningsvis behöver du inte inte kreditpröva återförsäljare och de kan knappa in artikelnummer istället för titta på bilder).
Vi jobbar med specter och vissa beställningar gör vi direkt i Specter istället för att gå omvägen via webshopen.
Det kanske kan vara ett alternativ.
27 oktober, 2012 kl. 16:25 #154518KockenDeltagare@Elina 54576 wrote:
Det är tyvärr ine lätt när de ska in och lägga beställningar på 10-15 st på en kväll.. Massa problem på den funktionen som finns.. Tyvärr..
Ingen aning vad de har för funktioner, men i vår butik hade vi använt kundtyper i stället. Där man kan ställa in vad de olika kunderna får för rabatter.
1 november, 2012 kl. 23:09 #154768Runns.seDeltagare
Nu är vi nere på tre finalister… Det står mellan kodmyran (premium) , talex (enterprise multishop) och e-butik (utökad multishop). Vilken ska man ta?2 november, 2012 kl. 05:43 #154773pyhobbyDeltagareHärifrån får du nog lita till dig själv. Tycker inte du ska gå mot din egna känsla i alla fall.
Trots detta ska jag ge lite feedback på dina alternativ, dubbelmoral ohhhjew:)Kodmyran är det många som pratar gott om, likaså Talex som jag själv använder. Nu kan jag bara prata för Talex del och supporten är verkligen kanon, oavsett veckodag får du ordentlig hjälp om något skulle hända. Jag har stött på ett problem (som berodde på mig själv) på en söndag förmiddag, skapade ett ärende. Någon minut senare fick jag svar och när ytterligare några minuter passerat var allt fixat. Vad jag har läst mig till så är supporten hos Kodmyran också mycket bra. Men det får andra gå i god för då jag inte har erfarenhet av detta själv.
E-butik har jag bara mindre erfarenhet av och dessa erfarenheter är ca 4 år gamla. Det jag upplevde då var inte direkt positivt, men det är länge sedan och mycket kan ha hänt sedan dess.
Lycka till!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.