Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Tredjepartslogistik, vilka leverantörer är bäst?
Etiketter: 3pl
- Detta ämne har 7 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av
Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
20 september, 2012 kl. 09:05 #98833
anton
DeltagareJag undrar kort och koncist, vilka leverantörer av tredjepartslogistik är bäst?Vad är era erfarenheter? Några rekommendationer?
20 september, 2012 kl. 09:50 #152322Katrin Lundgren
DeltagareJag kör med Partnerlogistik och är mkt nöjd, enkelt, flexibla om jag vill ha ngt extra gjort, och snabba leveranser till kunderna.
Nu har jag dock ett väl integrerat system för 3PL så det går väldigt smidigt att hålla koll på allt och info kring ordrarna samt återrapportering fungerar fint. Det är även enkelt för dem att se när inleveranser osv är på ingång, så för min del känns det busenkelt och fungerar bra. Hurvida det är lika enkelt när man har andra system vet jag mindre om, men det kanske andra kan svara på.
20 september, 2012 kl. 10:09 #152324anton
Deltagare@Kodmyran 52238 wrote:
Jag kör med Partnerlogistik och är mkt nöjd, enkelt, flexibla om jag vill ha ngt extra gjort, och snabba leveranser till kunderna.
Nu har jag dock ett väl integrerat system för 3PL så det går väldigt smidigt att hålla koll på allt och info kring ordrarna samt återrapportering fungerar fint. Det är även enkelt för dem att se när inleveranser osv är på ingång, så för min del känns det busenkelt och fungerar bra. Hurvida det är lika enkelt när man har andra system vet jag mindre om, men det kanske andra kan svara på.
Kul att du verkar nöjd! Har de någon bra dashboard eller system så du kan följa ordrar, hantera / ta beslut om returer och hålla koll på lagerhållningen? Eller är det en del av ehandelsplattformen?
20 september, 2012 kl. 10:30 #152326Katrin Lundgren
Deltagare@anton 52240 wrote:
Kul att du verkar nöjd! Har de någon bra dashboard eller system så du kan följa ordrar, hantera / ta beslut om returer och hålla koll på lagerhållningen? Eller är det en del av ehandelsplattformen?
Det är en del av vår plattform, vi gör allt i den från inköp till utleverans och returhantering. vi har även påminnelsefunktioner för att hålla koll på ordrarna vid behov
20 september, 2012 kl. 11:53 #152330anton
DeltagareVi får se till att det blir minst en session om det på Emeet också, förstås. Vore kul att både få höra leverantörernas perspektiv och ehandlarnas på en sådan
20 september, 2012 kl. 14:53 #152344Katrin Lundgren
Deltagarejag kommer gärna och berättar om hur jag gjort, jag la ju ut swecat för länge sen på 3PL ( på den tiden det knappt fanns) så jag har hunnit med två företag som levrantörer, samt en del utmaningar på vägen.
20 september, 2012 kl. 14:55 #152345anton
Deltagare@Kodmyran 52262 wrote:
jag kommer gärna och berättar om hur jag gjort, jag la ju ut swecat för länge sen på 3PL ( på den tiden det knappt fanns) så jag har hunnit med två företag som levrantörer, samt en del utmaningar på vägen.
Kul! Det vill jag lyssna på! Jag kan såklart berätta om hur vi gjort det på Headler också, vi har ju haft det från dag 1, men vi kikar nu på hur vi kan göra det bättre (och vilka som gör det bra som vi kan ta lärdom av, både i val av leverantör, system och integration).
20 september, 2012 kl. 15:28 #152347Katrin Lundgren
Deltagarejag tror vi kan lära mycket av varandra, man kan alltid utveckla saker mer
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.