Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Trafikkällor och konverteringsgrad samt marknadsföringskostnad per kundköp
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av pete.
-
FörfattareInlägg
-
4 april, 2012 kl. 18:09 #97819gustaleroDeltagare
Hejsan!
Jag håller på och försöker bilda mig en uppfattning om trafikkällor-konverteringsgrad och marknadsföringskostnad per kund som gör ett köp.
Hur ser mängden procent ut ungefär för en mogen sida som hållit på i 1 år?
Adwords ”luftbalonger”
Adwords ”avlång ballong 200xc”
Direkttrafik
Butiksnamn
Organisk sökning
Hur ser konverteringsgraden ut ungefär för dessa olika trafikkällor?
Adwords ”luftbalonger”
Adwords ”avlång ballong 200xc”
Direkttrafik
Butiksnamn
Organisk sökningHur ska man tänka här för att kunna göra någon uppskattning om det är lönsamt att starta upp sin webbshop?
4 april, 2012 kl. 18:19 #141502Per NilssonDeltagareÄr det ordet luftballonger som du undrar över eller är det mer allmänna funderingar?
4 april, 2012 kl. 18:28 #141503gustaleroDeltagarehahaha , jag drog bara till med något. Generella sökord och produktnamn.
5 april, 2012 kl. 14:03 #141569gustaleroDeltagareOm det är någon som vill svara genom ett personligt meddelande så går det fint. Jag kommer att hålla informationen för mig själv.
5 april, 2012 kl. 14:15 #141570DanDeltagareräkna 50-500 sek i cpa. Det är ungefär så exakt det kan bli utan nisch.
5 april, 2012 kl. 15:10 #141583PlastskivorDeltagare”luftbalonger.se” är ledig.. skynda skynda!
5 april, 2012 kl. 17:10 #141590peteDeltagarefast inte luftballonger.se
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.