Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Traderas butikslurenderi
- Detta ämne har 27 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av staffanj.
-
FörfattareInlägg
-
18 september, 2013 kl. 15:49 #100650icebergDeltagare
Gick med på att öppna ”butik” hos Tradera.
De lovade att importera alla mina produkter, det importerade ca 1/4 del och även de som hade utgått eller inte fanns i lager.
Kostnaden är stor, 5900 kronor plus moms, där till får man betala för varje försäljning minst 10 kronor, med en separat faktura med OCR på 15 siffror att mata in när man ska betala.
Orderstorleken är den lägsta jag upplevt mina 5 år som e-handlare, order på 30 till 90 kronor och så blir köparna förbannade för att jag måste ta ut 49 kronor i frakt. Kunderna från Tradera har ingen förståelse att det kostar lika mycket administration att hantera en order på 50 kronor som på 5000 kronor och är oförskämda. De förstår heller inte att emballage, papper, etiketter och annat kostar lika mycket för liten order som stor.
Du får manuellt göra alla dina fakturor dessutom.
Traderaköpare är snålisar som bara gnäller över vad som helst.
Vill bara varna er för att går med på Traderas erbjudande om butik. Du kommer knappast att få försäljning som täcker dina utgifter och allt arbete runt detta.
18 september, 2013 kl. 23:45 #168064Jimmy OstromDeltagareJag håller med dig!
@iceberg 69348 wrote:
Gick med på att öppna ”butik” hos Tradera.
De lovade att importera alla mina produkter, det importerade ca 1/4 del och även de som hade utgått eller inte fanns i lager.
Kostnaden är stor, 5900 kronor plus moms, där till får man betala för varje försäljning minst 10 kronor, med en separat faktura med OCR på 15 siffror att mata in när man ska betala.
Orderstorleken är den lägsta jag upplevt mina 5 år som e-handlare, order på 30 till 90 kronor och så blir köparna förbannade för att jag måste ta ut 49 kronor i frakt. Kunderna från Tradera har ingen förståelse att det kostar lika mycket administration att hantera en order på 50 kronor som på 5000 kronor och är oförskämda. De förstår heller inte att emballage, papper, etiketter och annat kostar lika mycket för liten order som stor.
Du får manuellt göra alla dina fakturor dessutom.
Traderaköpare är snålisar som bara gnäller över vad som helst.
Vill bara varna er för att går med på Traderas erbjudande om butik. Du kommer knappast att få försäljning som täcker dina utgifter och allt arbete runt detta.
19 september, 2013 kl. 06:21 #168065DanielLidenDeltagareI princip håller jag med dig. Framför allt så slogs jag av hur dålig deras ”proseller” prgramvara är. Samt att säljvolymen är så pass låg.
Men, jag öppnade Tradera butik för att driva trafik till min webbshop, vilket verkar fungera som förväntat, kostnaden är då inte så hög jämfört med Kelkoo och Prisjakt.
19 september, 2013 kl. 20:22 #168103SimonJDeltagareJag funderar på att börja sälja på tradera. Inte med tradera butik, men med vanliga listningar som företagssäljare.
Är det verkligen sant att man får en separat faktura för avgiften för varje försäljning? Inte all försäljning per månad på en och samma faktura?!
Jag tror ändå att det kan vara värt det. Att försöka få tradera-kunderna att komma över och börja handla i e-butiken i stället. Det kan det nog vara värt.
19 september, 2013 kl. 21:32 #168108PrixDeltagareMan får en faktura per månad. Aldrig hört någon annat och inte heller fått något annat.
20 september, 2013 kl. 06:30 #168123DanielLidenDeltagareJag får en faktura per månad. Dock måste man manuellt rapportera varje obetalt köp via mejl, annars får man betala avgifter ändå för det köpet.
24 september, 2013 kl. 21:04 #168241zapmoreDeltagare@DanielLiden 69427 wrote:
Jag får en faktura per månad. Dock måste man manuellt rapportera varje obetalt köp via mejl, annars får man betala avgifter ändå för det köpet.
DU behöver inte rappotera dessa manuellt per mail. Det räcker med att du ger ett negativt omdömme och startar om annonsen så dras automatiskt kostnaden av.
25 september, 2013 kl. 08:18 #168250karlinDeltagare@zapmore 69606 wrote:
DU behöver inte rappotera dessa manuellt per mail. Det räcker med att du ger ett negativt omdömme och startar om annonsen så dras automatiskt kostnaden av.
Inte för butiksannonser, de måste man rapportera manuellt
25 september, 2013 kl. 11:00 #168257PrixDeltagare@karlin 69616 wrote:
Inte för butiksannonser, de måste man rapportera manuellt
Stämmer och det är enormt frustrerande! Traderas support är inte heller roliga. De läser aldrig ett helt mejl så man kan bara ta upp en sak åt gången och de är ofta väldigt sega/tröga och ska dra ut på saker och ting med standardsvar som inte ens passar ärendet.
25 september, 2013 kl. 19:33 #168287FaveteDeltagareKänns på allvar som att traderas tid är förbi.
Blev själv uppringd av en av deras säljare som lovade guld och gröna skogar, utan att på något sett kunna påvisa fördelarna med en ”butik” hos dem.
Mer än en sketen logotyp som man lätt kan lägga in i annonsen själv.
Istället skickade säljaren div blogglänkar där framstående personer ”många härifrån” talade gott om tradera i allmänhet.
Jag kontaktade några av dessa ”bloggare” och frågade vad de själva tyckte om just tradera butiken och om dessa personer fått betalt av tradera då de använder deras bloggar som marknadsföring.
Ingen av dessa hade något positivt alls att säga om varken traderas butik eller att tradera använder dem till att marknadsföra deras super butik.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.