Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Tradera + PayPal fel belopp
- Detta ämne har 20 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av GregerA.
-
FörfattareInlägg
-
2 augusti, 2011 kl. 14:51 #124954nmnDeltagare
@GregerA 21996 wrote:
Jo tack, jag har fått tre mail från dem där de fortfarande tror att jag har frågor om Paypals avgifter och hänvisar till Paypal … jag tycker inte att jag brukar uttrycka mig särskilt oklart. 😮
Är dom inte läskunniga – eller vad är det för fel?
Måste vara sådana där FAS3:are, det skall se ut som om de arbetar men de får inte utföra något egentligt arbete. När jag får den typen av svar brukar jag fråga om det är människor eller någon script som bara triggar på vissa ord som jag konverserar med
3 augusti, 2011 kl. 16:23 #124993GregerADeltagareDenna fars bara fortsätter … har idag fått mail från ytterligare två medarbetare på Tradera som fortsatt hävdar att ”jag får kontakta PayPal med frågor om deras avgifter”.
Hej,
Vad är det som är så svårt att förstå?
Jag erbjuder PayPal som betalalternativ, och då får kunden en betallänk i vinnarmailet som han trycker på för att betala.
Det belopp han får betala blir 25% högre än det pris auktionen slutade på + frakt.
Frågan gäller överhuvudtaget inte Paypals avgifter – utan den transaktion ni genererar för Paypal.
Jag vet inte om köparen har innestående kredit eller använder kort, men jag tvivlar på att det har betydelse.
T.ex
Objekt: 136463632
TransaktionsID: 6R5065744F037633N
Auktionsbelopp: 44:- + 29:- = 73:-
Betalt via Paypal: 91.25På mitt Paypal-konto så ser det ut så här
Item amount: 44.00 SEK
Sales Tax (25.00%): 18.25 SEK <
Shipping: 29.00 SEK
Handling: 0.00 SEK
Quantity: 1Var kommer momsen ifrån?????
Samma sak har skett på dessa objekt; 136459215, 136127074.
Dessutom är det nog något kodningsfel på ”Item title” eftersom det ser ut så här på Paypal kontot
Item Title:
xxxBASE64_STARTxxxVHJhZGVyYSAtIFBMMjU5IHBsdWdnIGtvYXhpYWxrb250YWt0IGbDg8K2ciBSRzIxMyAtIDUgc3QxxxBASE64_ENDxxxJag kan också se att en tidigare transaktion objekt nr 135620635 ser korrekt ut, så ni eller Paypal har kanske gjort någon ändring senaste veckorna?
Hälsningar,
Greger Andersson
Electrokit
Hej Greger!Vi på Tradera tar inte ut några avgifter vid betalning med Paypal eller Payson.
Så jag måste be dig att ta kontakt med Paypal så att de kan besvara dina funderingar angående detta.
Med vänlig hälsning
P**** på Tradera.com
Köp och sälj på auktion & till fast pris på Tradera. Nya auktioner idag!
Hej,Ni förstår tydligen inte … nu får jag be att någon ansvarig ringer mig snarast – och senast kl 15:00 idag!!
040-******, 0708-******
Hälsningar,
Greger Andersson
Electrokit
Hej Greger.Det är alltså inte Tradera som tar ut avgiften utan det är PayPal som tar ut den för att ni använder er av deras tjänst.
Vi kommer inte att kunna ringa upp dig men om du hellre vill prata med oss via telefon än via mail så är du välkommen att kontakta oss via vår telefon: 0771 – 392 000 så skall vi hjälpa dig vidare.
Med vänliga hälsningar
F***** G på Tradera.
Nu går detta definitivt in i en ny fas där deras VD kommer att få lite att fundera över.
3 augusti, 2011 kl. 19:09 #124996fotofyndetDeltagareTack för underhållningen Greger, detta blir bara bättre och bättre. Du får inte glömma bort att fortsätta uppdatera oss.
3 augusti, 2011 kl. 19:32 #124998GregerADeltagareKan väl säga att om inte en viss norrman suttit inspärrad så hade jag nog anlitat honom … 😎
3 augusti, 2011 kl. 20:06 #125000ParvelitoDeltagareEtt tips är att kanske gå in på Traderas facebooksida och skriva där under dagtid, jag har hört från andra som haft problem att saker och ting brukar hamna på rätt skrivbord då.
3 augusti, 2011 kl. 20:29 #125003GregerADeltagareDå måste man ju använda Facebook …. 😮 … men det är det kanske värt.
4 augusti, 2011 kl. 11:51 #125008PrixDeltagareJag har själv fått lika dumma svar av Tradera. Ingen där verkar ha något iq större än en guldfisk. Det jag tycker är ännu värre, när man väl får ett svar som stinker idioti och man svarar har jag som snabbast fått ett svar på mail dagen efter. Det vill säga att föra ett ärende vidare tar en hel vecka innan dem börjar förstå vad man menar.
4 augusti, 2011 kl. 13:48 #125015GregerADeltagareJo, det här kan bli en evighetshistoria men det orkar jag inte med.
Har efter att ha lusläst PayPals API förstått vad som är problemet, och har också lyckats ändra en inställning i Paypal så att det nu fungerar mot Tradera. Men det ger motsatt effekt om jag säljer lokalt via eBay.com.
Om någon har samma problem så skicka mig ett PM för hjälp.
Jag vill inte publicera det här – Traderas smarta personal får fundera lite på egen hand. 😡
Man kan ju tycka att det borde ligga i Traderas intresse att PayPal fungerar eftersom det är ett rekommenderat och säkert betalsätt. 😮 Då borde de skicka transaktionen så att den blir rätt i alla lägen.
4 augusti, 2011 kl. 17:53 #125016MagnusDeltagareJag är inte förvånad över Traderas Yxskaft-support.
Ett av problemen är att det hela tiden är olika personer i supporten och den som svarar sist läser enbart igenom det sista svaret.
Det borde vara lönsamt för dem på sikt att ha en riktig support till företagskunder.4 augusti, 2011 kl. 18:49 #125021fotofyndetDeltagare@GregerA 22095 wrote:
Jo, det här kan bli en evighetshistoria men det orkar jag inte med.
Vad sa vd:n?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.