Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Topstreetwear – vad ska man göra?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97367
    ginhev123
    Deltagare

    Hej!

    Jag vet att detta inte är ett forum för de som vill ha support med ett köp, men detta är ett annorlunda fall och jag undrar vad som gäller.

    Jag köpte en tröja hos topstreetwear för 12 dagar sen, dvs. 10 arbetsdagar sen. De har en leveranstid på 2-5 arbetsdagar, och de har även en tilläggstid på 2 dagar vid extrema fall. Nu till problemet: Jag betalade med PayPal och de har ”stött på ett sällsynt fel” som inte låter de ta ut pengarna ur PayPal och det kan alltså inte bokföras och de kan inte heller skriva ut en frakthandling och de kan inte skicka produkten.

    Jag har blivit lovad flertalet gånger av olika supportassistenter att de ska packa ordern själva och så vidare om inget händer men de gör inget! Inget! Inget! Inget!

    Nu börjar jag få nog men jag vill inte häva köpet då jag vill ha just den storleken. Min son fyllde år i Lördags och han ville verkligen ha en tröja men nu har han inte fått någon present än och han ska till moder snart igen om 1 vecka. Jag träffar honom bara två gånger om året och jag har redan gjort honom besviken!!!!! Fan jag gråter nästan varje kväll när jag tänker på hans ledsna min.. Jag kan inte häva köpet då det inte finns någon annan med den storleken.. Och allt de ger mig är en 59 kronors rabattkod i kompensation. 59 kronor för min sons ledsna min!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och att de sedan förväntar sig att jag lär använda den när jag inte ens kan få min första beställning?

    Sen tvivlar de på mig, i början trodde de att jag var en bedragare med ett stulet kreditkort och ville se utdrag osv… JAg har lagt ned en massa tid på det här också!

    Vad hade ni gjort om ni var jag? Vad hade ni gjort om ni var topstreetwear som hanterade mig som kund? Vad hade ni gjort?

    Lyssna på den här låten:
    John Murphy – Sunshine (Adagio In D Minor) – YouTube

    Den förklarar bra hur jag känner mig.. Deprimerad.

    EDIT: Sen att de har en domän för 186 000 dollar gör det inte mycket bättre. De kan väl för fan skicka kläderna! (som kostade 300!!!!!)

    #136214
    Per Nilsson
    Deltagare

    Be dem att sätta tillbaka paypal-pengarna till ditt paypal-konto och gör en ny betalning.

    //Per

    #136217
    ginhev123
    Deltagare

    @Per Nilsson 34538 wrote:

    Be dem att sätta tillbaka paypal-pengarna till ditt paypal-konto och gör en ny betalning.

    //Per

    De säger att de kan häva köpet, men om de gör det nu tar det minst lika lång tid tills dess att de får betalningen. SÅ de kan inte häva den förren PayPal släpper pengarna.

    #136218
    Per Nilsson
    Deltagare

    @ginhev123 34541 wrote:

    De säger att de kan häva köpet, men om de gör det nu tar det minst lika lång tid tills dess att de får betalningen. SÅ de kan inte häva den förren PayPal släpper pengarna.

    Eftersom de inte vet när PP släpper pengarna så är det väl bättre att de återbetalar ditt belopp via PP till ditt PP-konto?

    Då kan du ju göra en ny beställning på direkten.

    Att återbetala ett belopp via PP tar 30 sekunder.

    #136220
    ginhev123
    Deltagare

    @Per Nilsson 34542 wrote:

    Eftersom de inte vet när PP släpper pengarna så är det väl bättre att de återbetalar ditt belopp via PP till ditt PP-konto?

    Då kan du ju göra en ny beställning på direkten.

    Att återbetala ett belopp via PP tar 30 sekunder.

    Jo. Men de säger att de ”inte kan” återbetala, eftersom att det står att PayPal har de..

    #136222
    danielandersson
    Deltagare

    Det låter konstigt. Om dom erbjuder PayPal, så får dom ju själva stå för ev problem mellan PayPal och sig själva.

    Nu är 12 dagar inte SÅ lång tid för att lösa ett annorlunda och ovanligt problem. Jag skulle upplysa dem om att du kan vänta några dagar till, sen får du dra det vidare till ARN/Konsumentverket/vem-som-nu-har-hand-om-sånt.

    (som en sidopunkt så kanske man kan ifrågasätta varför en tröja/en SAK är så sjukt viktig att du gråter varje dag för att sonen blivit ledsen)

    #136223
    lukasbrisman
    Deltagare

    I vår värld är detta inget annorlunda fall :P

    #136224
    Richie72
    Deltagare

    Häv det första köpet och gör ett nytt.
    Eller häv det första köpet och köp en tröja någon annanstans.
    Men sluta gråta, och snälla, länka inte till några sorgsna youtube klipp, det här är inte något ”snälla tyck synd om mig” forum.

    #136225
    Anton A
    Deltagare

    Va glad för att du åtminstone får träffa din son :)
    I värsta fall kan du ju bara skicka tröjan till där han bor?

    #136227
    ginhev123
    Deltagare

    Det där med den sorgsna musiken och att jag gråter varje dag var en överdrift. :D

    Som någon ovan sa så borde det inte komma till kund om det är ett fel mellan ehandlare och betalningsleverantör. Men jag ger de ytterligare fem arbetsdagar.. Sen är de i klass med kinesiska företag..

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.