Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › TNT har slarvat bort mitt paket men kräver mig på moms och tull.
Etiketter: reklamationer, tnt
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av Piratessan.
-
FörfattareInlägg
-
25 februari, 2014 kl. 08:23 #101457ciccigbgDeltagare
Har hamnat i ett moment 22.
En leverantör från Australien har skickat mig ”samples” på nya produkter vilket jag inte visste.
I februari när jag kommer hem från en affärsresa har jag fått en faktura på tull och moms från TNT. (betalar men tull och moms på testers?)
Då vi inte har fått något paket så ringer jag upp TNT och undrar vad som har hänt. De ska kolla och återkomma till mig.
Får sedan ett mail med en skärmdump på kvitteringen där en Martin har skrivit på. Nu har vi ingen Martin på vårt företag, inte heller någon annan kille så de har helt enkelt lämnat paketet på fel ställe.
Pratar med dom igen både på telefon och via mail och får endast hänvisningen att man måste reklamera en försändelse inom 21 dagar annars tar de inte i ärendet.
Nu är det lite svårt att reklamera något man inte vet om men det struntar dom i. MEN betalt för moms och tull på ett paket som de har slarvat bort ska dom ha.
Får man göra så här? 😡25 februari, 2014 kl. 11:02 #173169Richie72Deltagare21 dagar från vilket datum? Det borde ju vara 21 dagar från den dag du upptäckte att paketet inte kommit fram.
25 februari, 2014 kl. 11:37 #173171PrixDeltagareNär jag hör det tänker jag på vad Mats delade med sig av:
http://www.ehandel.se/forum/logistik/7671-ups-apropa-detta-med-id-koll.html
1 mars, 2014 kl. 14:40 #173284PiratessanDeltagareHar du pratat med Tullverket? Kanske är det en lättare väg att gå att betala TNT och sen göra en rättelse till Tullverket för att få tillbaka pengarna den vägen?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.