Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Tjuvar på Posten
- Detta ämne har 18 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av mailingbags.nu.
-
FörfattareInlägg
-
12 september, 2012 kl. 13:00 #151945LeopoldoDeltagare
@lappen 51053 wrote:
Jag sommarjobbade på Posten nu under sommaren och slutade för några veckor sen då jag har skola nu igen men under tiden jag var där så var det en kille som tog försändelser från företag han kände till och tog ut produkter.. Jag sa åt honom att inte göra det men han hävdade att han gjort det jättelänge och eftersom att det inte är försäkrat eller något så skulle Posten inte vidta åtgärder om de märker att försändelser är tömda då det inte kostar de något..
La in en anmälan på honom hos chefen innan jag slutade
Var jobbade du då? Tror att jag kan göra något åt det.
16 september, 2012 kl. 18:33 #152133fotofyndetDeltagareDet där med att det är svårt att säga upp folk är som sagt en sanning med viss modifikation. Jag hörde om en anställd på ett stort företag inom handeln som var stor i käften mot chefer, otrevlig mot kollegor och helt allmänt störig. Men så en gång så fick han för sig att ta hem en sak som skulle slängas, företaget fick nys om det och vips så var saken klar. Facket hade inget att sätta emot för han hade stulit från arbetsgivaren.
Sedan har jag som boende i en liten ort där Posten tidigare var en stor arbetsgivare, hört historierna om när Postens egna utredare kom på besök till terminalen för att det hade försvunnit prylar. Det var förhör med hela personalen och till slut hittade man ett par skyldiga. Så ja, det förekommer, men om det kommer till rätt personers kännedom så är det verkligen inget som Posten ser mellan fingrarna med.
21 september, 2012 kl. 08:02 #152404jerkerusDeltagareDet är nog overkill för de flesta, men vi har jobbat mycket med automatisk fotografering eller filmning av packningen för att undvika både bedrägerier (av kunder och anställda) och stölder.
Funkar så att systemet har en trigger när utleveransen startar, en kamera ovanför packbordet tar bilder och spar ner med ordernummer och lagrar undan. Vid behov kan man leta fram det och visa vad som faktiskt packades i kartongen. Har visat sig användbart både när kunder hävdar att dom inte fått något och skulle säkert vara nyttigt även i fall som beskrivs här. Kan man visa för posten vad som faktiskt packades så tar man ju bort en möjlig orsak till de saknade produkterna.
Går säkert att göra någon mer manuell variant om man hanterar stöldbegärliga produkter och upplever att det här är ett problem.
24 september, 2012 kl. 16:52 #152598dgravesDeltagareHar också varit med om liknande under sommaren. Har dock haft såpass fullt upp med starten av butiken att vi inte kunnat lägga kraft på det, vi känner att tiden vi måste lägga ner kostar mer än själva varan, så vi har bara skickat ut nya varor. Men det är naturligtvis tråkigt då flera kunder tror att man ljuger för dem och bara har struntat/glömt att skicka deras vara.
Denna tråd gör ju naturligtvis att man borde vara mer vaksam i fortsättningen.
19 oktober, 2012 kl. 07:53 #154097david71DeltagareSkrev tidigare i den här tråden att försändelser kommit bort, de har nu kommit tillrätta igen och inget saknas. Posten har nu levererat över 5000 försändelser, huvudsakligen vanliga 1:a klass-brev och INGET har kommit bort. Pluspoäng till Posten
19 oktober, 2012 kl. 09:12 #154103basse1985DeltagareJag hade problem i början när mina paket skickades via Arlanda. Där försvann det extremt många paket.
Flyttade sedan min logistik till e3pl i Helsingborg. INGET paket har försvunnit ännu.
22 oktober, 2012 kl. 20:48 #154313mephisto73DeltagareVi har sett en ökning på flera hundra procent i försvunna försändelse i september/oktober. Fram till dess nästan ingetnting.
10 december, 2012 kl. 11:01 #156903mailingbags.nuDeltagarePostnummer som börjar med en etta där STJÄLS det massor av försändelser.
Av alla tusentals sändningar vi har så försvinner INGA alls utom på postnummer 1 där massor inte kommer fram.
Har varit så i minst ett halvår nu.
Har ringt er flera ggr.
Den 1a vägrade ta emot anmälan för hon jobbade inte på rätt avdelning!
Den andra nån månad senare var noggrann och tog massa data. Men en vecka senare kom det ett brev med nått toksurr om ”vad synd att ditt brev inte kom fram fort nog men vi kan inte göra nått åt det” !!!
Och stölderna fortsätter!
Så någon/några måste ju stoppa bilen full av paket/post varje dag utan att ni märker något!
Eller kan det vara så att bara mina försändelser blir stulna på postnummer som börjar med en etta? (ironi:)Ni på posten kan följa och gärna kommentera på http://www.ehandel.se
http://www.ehandel.se/forum/logistik/4953-tjuvar-pa-posten.htmlTexten ovan skickade jag nyss till posten kundtjänst
10 december, 2012 kl. 11:05 #156904mailingbags.nuDeltagarePostnummer som börjar med en etta där STJÄLS det massor av försändelser.
Av alla tusentals sändningar vi har så försvinner INGA alls utom på postnummer 1 där massor inte kommer fram.
Har varit så i minst ett halvår nu.
Har ringt er flera ggr.
Den 1a vägrade ta emot anmälan för hon jobbade inte på rätt avdelning!
Den andra nån månad senare var noggrann och tog massa data. Men en vecka senare kom det ett brev med nått toksurr om ”vad synd att ditt brev inte kom fram fort nog men vi kan inte göra nått åt det” !!!
Och stölderna fortsätter!
Så någon/några måste ju stoppa bilen full av paket/post varje dag utan att ni märker något!
Eller kan det vara så att bara mina försändelser blir stulna på postnummer som börjar med en etta? (ironi)Ni på posten kan följa och gärna kommentera på Ehandel.se – Mötesplatsen för svenska E-handlare
http://www.ehandel.se/forum/logistik/4953-tjuvar-pa-posten.htmlTexten ovan skickade jag nyss till posten kundtjänst
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.