Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Tips på marknadsföringsbyrå
Etiketter: digitalbyrå, marknadsföring, sem, seo, UX-design
- Detta ämne har 5 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 2 månader, 1 vecka sedan av Daniel A2.
-
FörfattareInlägg
-
10 augusti, 2021 kl. 12:05 #189541LorreDeltagare
Hej,
Undrar om någon kan ge tips på en marknadsföringsbyrå som ni har varit nöjda med.
Jag söker en byrå som förstår sig på hela marknadsföringssegmentet, som kan lägga krut och pengar där det gör mest nytta och få upp min försäljning.
Jag har haft Eniro i 2 år nu som annonserat på Google och Facebook. Känns som att upplägget är att dom lägger upp en standardprofil som sedan rullar på samtidigt som fakturorna rullar in till mig utan någon större framgång. Det jag saknar är en byrå som kan sätta sig in i det jag håller på med och faktiskt gör något efter att allt är uppe går, något mer personligt.
Kom gärna med tips.
15 augusti, 2021 kl. 13:35 #189650Kenan GanicDeltagareHej,
har du kommit vidare i detta? Jag har nyligen startat en konsultfirma, har jobbat i snart 10 år med digital marknadsföring. Skriv gärna mer information till mig om produkten ni säljer på hej@digitalabyn.se. Jag jobbar till vardags med väldigt kundanpassad och segmenterad kommunikation, så förstår din frustration med ”standardprofil” som inte ger några resultat.
Allt gott
Kenan13 september, 2021 kl. 16:58 #190009clejsDeltagareHej,
Fick du svar på detta ?
21 april, 2023 kl. 11:46 #201539AnonymInaktivHej! Jag använder mig av en jämförelse hemsida som heter Partna.se dom har samlat olika slags digitala byråer/ frilansare under ett och samma tak så man enklare kan jämföra och ta in offerter gratis.
10 oktober, 2024 kl. 09:58 #205338Hasse HDeltagareHej! Jag passar, lite ofint, på att tipsa om digitalbyrån Wilson Creative där jag jobbar. Vi har lång erfarenhet av att jobba med e-handlare inom en mängd olika områden. Vår spets är UX-för e-handel men vi sköter såklart även digital marknadsföring som SEO, SEM och Paid Social. Vi har arbetat med Meds.se, Haypp.com, Nordicnest.se, Hatstore.se, Royaldesign.se med flera.
–> Direkt till sidan om UX-design för e-handel
–> Till digitalbyrån Wilson Creatives startsida13 oktober, 2024 kl. 11:13 #207200Daniel A2DeltagareEtt tips är att INTE använda en byrå för detta.
Om du inte har stenkoll själv på dina metrics och hur det fungerar, så är risken stor att du kommer spendera mer än nödvändigt.
Något som sällan fungerar är owner lead ecommerce företag, som lägger allting på en byrå då de inte har stenkoll själv på optimization, funnels och metrics.
CPA, CAC är det som mest dikterar din operational margin eftersom du kommer spendera 25 till 50% av revenue pa CPA, en byrå har deras arvode som primära goal, du har ett så lågt CPA som möjligt. Byrå och du som owner är sällan aligned i end goal.
Dessutom om en byrår ser något som fungerar, så blir detta known knowledge eftersom detta kommer spridas.
Försök bygga detta inhouse, mycket smartare, mycket mer effektivt, och billigare in the long run, by far.
Har gjort detta i 19 år som CMO, så har rätt bra koll.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.