Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Tips på förbättringar på Blekinge Bilradio
- Detta ämne har 53 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2012 kl. 21:39 #140179Jimmy OstromDeltagare
He he nu blev jag röd om kinderna, ska genast väcka frugan och säga detta:p:)
@Joel 38915 wrote:
Jag tror att världen skulle må bra av lite fler Jimmy’s
22 mars, 2012 kl. 21:41 #140181fotofyndetDeltagare@Joel 38915 wrote:
Jag tror att världen skulle må bra av lite fler Jimmy’s
Word! Bara han tänker liiiiite på språket så tror jag att ännu fler lyssnar och inser att det han säger ofta är riktigt bra.
22 mars, 2012 kl. 21:49 #140185Jimmy OstromDeltagareHåller med dig till 200%! Har redan tagit åt mig av detta!! Berättade för frugan om att du tyckte jag var rent för grov i hur jag skriver och hon hade kramat dig om du varit hos oss…….:o
@fotofyndet 38919 wrote:
Bara han tänker liiiiite på språket
23 mars, 2012 kl. 01:16 #140202MagnusDeltagareTittade igenom ”Lunarmys” kommentarer för att lära mig….
Upptäckte då Mutant MTSBP12Att du i produktdelen har ”Mer information” med en pdf fil.
Är det inte bättre att ha det i en vanlig flik typ mellan produktinfo & recensioner som enbart syns när du har något att visa.23 mars, 2012 kl. 05:49 #140207fotofyndetDeltagare@Jimmy Öström 38923 wrote:
…och hon hade kramat dig om du varit hos oss…….:o
Hälsa frugan att jag har den innestående
23 mars, 2012 kl. 06:15 #140208Jimmy OstromDeltagareVi har pratat om detta länge och där råder det delade meningar.
Anledningen är att det syns väldigt tydligt för kunden att det finns manualer att ladda ner hos oss (eller baslåderitningar som är populära).
Men det kommer nog bli en separat flik för detta då vi vill ha produkttext fältet ”rent”.
Noterat
@Magnus 38941 wrote:
Tittade igenom ”Lunarmys” kommentarer för att lära mig….
Upptäckte då Mutant MTSBP12Att du i produktdelen har ”Mer information” med en pdf fil.
Är det inte bättre att ha det i en vanlig flik typ mellan produktinfo & recensioner som enbart syns när du har något att visa.23 mars, 2012 kl. 06:37 #140210nmnDeltagare@Jimmy Öström 38850 wrote:
Jag håller med dig till 110%. Jag pratade med mina vänner på iphonebutiken och frågade hur många % dom hade som kontaktade dom via deras formulär och efter detta kastade jag samman en kundundersökning om just detta oxå och det är faktiskt många av våra kunder som vill ha formulär.
Jag kan bara säga att jag blev väldigt trött på kontaktformulär när man lagt tid på att skriva ett bra svar och sedan några minuter senare får tillbaka mailet bara för att kunden inte klarat av att skriva in sin e-postadress rätt.
Tvingar man kunden att skicka genom sitt e-postprogram så brukar avsändaradressen vara riktig.
För övrigt så hatar jag att sitta och skriva långa meddelanden i pytterutor på webbsidor och att behöva hålla på med oläsliga captcha texter som skall matas in, något man är tvungen att ha i ett mailformulär idag om man inte skall få massor med spam. Men det är kanske bara jag
23 mars, 2012 kl. 06:42 #140212Jimmy OstromDeltagareNix det är inte bara du, jag håller med dig att det finns problem här.
Man måste lösa detta med mejlen framförallt, här hade jag då tänkt mig två fält varav det andra kan man inte kopiera in något i, jag har själv sett detta en gång och det gillade jag.
Men jag håller själv med dig helt och det är därför vi inte har något idag;)
Men uppenbarligen tycker just våra kunder annorlunda:o
@nmn 38950 wrote:
Jag kan bara säga att jag blev väldigt trött på kontaktformulär när man lagt tid på att skriva ett bra svar och sedan några minuter senare får tillbaka mailet bara för att kunden inte klarat av att skriva in sin e-postadress rätt.
Tvingar man kunden att skicka genom sitt e-postprogram så brukar avsändaradressen vara riktig.
För övrigt så hatar jag att sitta och skriva långa meddelanden i pytterutor på webbsidor och att behöva hålla på med oläsliga captcha texter som skall matas in, något man är tvungen att ha i ett mailformulär idag om man inte skall få massor med spam. Men det är kanske bara jag
23 mars, 2012 kl. 07:21 #140221mickevvsDeltagareTjabba Jimmy, kul att du ska uppdatera hemsidan . Hälsa min gamla lärare från mig va.
Nu till mina tips.
Försök trycka in en sökfunktion under ”Bilspecifik produkt”. Kul att man har många märken, men kan bli stökigt att hitta rätt. Blir lite luddigt med alla färger och så. Jag hade nog testat med en sökfunktion för bara den kategorin eller kanske en mer detaljerad filtrering över det.
Det andra gäller även din sökruta. Dra upp den, du har så sjukt många produkter så du klassas lite i mängder av vad vi har. Därför är det bra med en extra tydlig sökfunktion, du kan ju kanske länka till en extern avancerad sökning i menyn jämte logga in eller något?
Säg till Nordisk e-handel att lägga float: left på breadcrumbsen. Vi i väster läser från vänster till höger .
Det var nog lite av vad jag kan komma på nu i skrivandes stund. I och med att jag handlat av dig tidigare och sitter granne med er så är jag ute på hemsidan lite då och då, så detta var ganska enkelt för mig att skriva hehe.
/Micke
23 mars, 2012 kl. 07:34 #140225Jimmy OstromDeltagarejag ska hälsa Conny. men vi är inte grannar längre för vi sitter numera och arbetar hemma från alla faktiskt. Men jag har fortfarane kvar en del av lokalen vi hade innan för det är ingen som vill hyra den:o
Ja söken är det mycket att göra med, jag är på Nordisk e-handel om detta för denna ska bara vara bra (ajax eller vad dom bättre söken heter).
Anledningen till att vi inte flyttat söken är för det är så kass så då har jag tänkt att det inte är lönt.
Vad menar du med: Säg till Nordisk e-handel att lägga float: left på breadcrumbsen.
Men den skriver vi upp nu!
Vi har en stor filtreringsfunktion på G men om man hinner bli färdig att lägga in alla produkter i denna innan året ska vi vara glada:o
@mickevvs 38961 wrote:
Tjabba Jimmy, kul att du ska uppdatera hemsidan . Hälsa min gamla lärare från mig va.
Nu till mina tips.
Försök trycka in en sökfunktion under ”Bilspecifik produkt”. Kul att man har många märken, men kan bli stökigt att hitta rätt. Blir lite luddigt med alla färger och så. Jag hade nog testat med en sökfunktion för bara den kategorin eller kanske en mer detaljerad filtrering över det.
Det andra gäller även din sökruta. Dra upp den, du har så sjukt många produkter så du klassas lite i mängder av vad vi har. Därför är det bra med en extra tydlig sökfunktion, du kan ju kanske länka till en extern avancerad sökning i menyn jämte logga in eller något?
Säg till Nordisk e-handel att lägga float: left på breadcrumbsen. Vi i väster läser från vänster till höger .
Det var nog lite av vad jag kan komma på nu i skrivandes stund. I och med att jag handlat av dig tidigare och sitter granne med er så är jag ute på hemsidan lite då och då, så detta var ganska enkelt för mig att skriva hehe.
/Micke
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.