Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Tips på förbättringar på Blekinge Bilradio
- Detta ämne har 53 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2012 kl. 19:09 #140121MagnusDeltagare
Mycket snygg sida!
Gillar den skarp trots att jag inte är så förjust i 3 ”kolumner”.
Det jag saknar är: Om Oss med bilder på personal och historik.22 mars, 2012 kl. 19:15 #140125Jimmy OstromDeltagareTack kompis!
Jag skriver upp historik på listan, klart detta ska finnas med!
@Magnus 38854 wrote:
Mycket snygg sida!
Gillar den skarp trots att jag inte är så förjust i 3 ”kolumner”.
Det jag saknar är: Om Oss med bilder på personal och historik.22 mars, 2012 kl. 19:46 #140138danielanderssonDeltagare* Textstorleken på underkategorier (men även huvudkategorier) tycker jag är alldeles för liten
* ”Säker E-handel”-rutan har mycket bra info, men den ser alldeles för plottrig ut. Kanske plocka bort en del? Eller göra om..
* ”Europamästare i billjud” borde vara en länk, så att man kan läsa om detta. Jag är nyfiken!
* YouTube-ikonerna på kategorisidorna är bra, men vill man promote’a YouTube? Vore det inte renare (färre märken/saker som får en att tänka på andra sidor) och använda någon typ av video/play-ikon istället?
* Skulle gärna se att ”Baserat på 15 recensioner” var länkat till Recensions-tabben, så att man slipper leta efter den om man vill läsa dessa recensioner
* Bildförstoringen funkar nu i Safari (yay!) men.. lightbox! Det är ändå 2012 nu
* Sökresultaten kanske borde vara sorterade efter relevans OCH popularitet? Menar, de flesta som söker efter t ex ”alpine” kommer köpa samma stereo, eller iaf de från top 10
* ”Klicka här för att bli Fan” låter inte riktigt rätt för ”Jesus älskar alla” Kanske ”Klicka här för att bli ETT fan”? Helt meningslöst, men tyckte det blev lite kul med tanke på dina födelsemärken..
* När jag lagt något i kundvagnen så är det inte uppenbart att detta gick igenom. Jag ser inte heller helt tydligt vart kundvagnen är, då både den och ”LÄGG I KUNDVAGNEN” är gröna och väldigt nära varandra.
* Kassan är schyst, men jag hade nog hellre sett att du plockade bort högerkolumnen och nyttjade den delen av skärmen också. Allt för att få kunden att fokusera på att genomföra köpet. Kanske tom göra som tonerlagret.se och plocka bort vänsterspalten också?
22 mars, 2012 kl. 20:45 #140153Jimmy OstromDeltagareHe he här fick man att göra;)
Det är jag som envisats med säker e-handel rutan, Conny höll inte med (jag villa ha några loggor till:p).
Jag skriver upp allt. Jepp kassan här ska göras om som du säger för då kan man mer sälja på ett helt annat viss med mer plats utan att det ser konstigt och trångt ut.
Ja texten är faktiskt liten, du ser så hemma blind man blir:o
Ja Fan vill jag ju inte att folk ska komma till;)
Men vad menar du med ”lightbox”?
@lunarmys 38874 wrote:
* Textstorleken på underkategorier (men även huvudkategorier) tycker jag är alldeles för liten
* ”Säker E-handel”-rutan har mycket bra info, men den ser alldeles för plottrig ut. Kanske plocka bort en del? Eller göra om..
* ”Europamästare i billjud” borde vara en länk, så att man kan läsa om detta. Jag är nyfiken!
* YouTube-ikonerna på kategorisidorna är bra, men vill man promote’a YouTube? Vore det inte renare (färre märken/saker som får en att tänka på andra sidor) och använda någon typ av video/play-ikon istället?
* Skulle gärna se att ”Baserat på 15 recensioner” var länkat till Recensions-tabben, så att man slipper leta efter den om man vill läsa dessa recensioner
* Bildförstoringen funkar nu i Safari (yay!) men.. lightbox! Det är ändå 2012 nu
* Sökresultaten kanske borde vara sorterade efter relevans OCH popularitet? Menar, de flesta som söker efter t ex ”alpine” kommer köpa samma stereo, eller iaf de från top 10
* ”Klicka här för att bli Fan” låter inte riktigt rätt för ”Jesus älskar alla” Kanske ”Klicka här för att bli ETT fan”? Helt meningslöst, men tyckte det blev lite kul med tanke på dina födelsemärken..
* När jag lagt något i kundvagnen så är det inte uppenbart att detta gick igenom. Jag ser inte heller helt tydligt vart kundvagnen är, då både den och ”LÄGG I KUNDVAGNEN” är gröna och väldigt nära varandra.
* Kassan är schyst, men jag hade nog hellre sett att du plockade bort högerkolumnen och nyttjade den delen av skärmen också. Allt för att få kunden att fokusera på att genomföra köpet. Kanske tom göra som tonerlagret.se och plocka bort vänsterspalten också?
22 mars, 2012 kl. 20:49 #140158JimmyDeltagareJag tycker du har en mycket snygg butik. Jag håller med om att Säker E-handel rutan känns lite plottrig.
Är du nöjd med Svea Jimmy? Jag vet att du fick ett bra erbjudande du inte kunde tacka nej till. Har du märkt några stora skillnader gentemot Klarna?
22 mars, 2012 kl. 20:50 #140159TianDeltagare(Kapar tråden med ett par korta ord om lunarmys´s fantastiska engagemang med väl genomtänkta och bra aspekter av feedback! Själv vet jag knappt om jag ens skulle våga ställa frågan av rädsla för svaren…(Eller uteblivandet därav..) ;o)
Det har kommit många bra tips som också jag kan ta till mig i mitt tänk!
Jag är fortfarande lite insnöad på trygghet / personlighet.
Ser att det i produktbeskrivningarna finns plats avsedd för ”recensioner och kundomdömen”.
Nu klickade jag ju inte runt så mycket – för det finns många artiklar!…Men jag skulle gärna se några recensioner / omdömen / från kunder och samarbetspartners på er som företag / serviceinrättning..
Lite tydligare, kanske du kan göra Prisjakts-rutan lite större och tydligare, men några inlägg man kan se direkt i butiken utan att behöva klicka sig vidare till just Prisjakt?(Som ett Twitter/Facebookflöde, ungefär?..)
22 mars, 2012 kl. 20:54 #140160Jimmy OstromDeltagareMycket mer faktura köp, sjukt mycket mer.
Men jag tror vi sänkte avgiften 10 kronor eller så i samma veva, är inte riktigt säker.
Svea släpper igenom mer mindre köp än Klarna är min uppfattning. Tar man mig personligen är jag knappt god för några tior hos Klarna men typ 3000-5000 kronor hos Svea. Därav drar jag min slutsats om att det är så.
@Jimmy 38895 wrote:
Jag tycker du har en mycket snygg butik. Jag håller med om att Säker E-handel rutan känns lite plottrig.
Är du nöjd med Svea Jimmy? Jag vet att du fick ett bra erbjudande du inte kunde tacka nej till. Har du märkt några stora skillnader gentemot Klarna?
22 mars, 2012 kl. 20:57 #140161Jimmy OstromDeltagareHåller helt med dig om detta, vi ska lyfta fram recensioner på ett bättre sätt.
Tar och skriver upp dessa sakerna.
Stort tack!
@Tian 38896 wrote:
(Kapar tråden med ett par korta ord om lunarmys´s fantastiska engagemang med väl genomtänkta och bra aspekter av feedback! Själv vet jag knappt om jag ens skulle våga ställa frågan av rädsla för svaren…(Eller uteblivandet därav..) ;o)
Det har kommit många bra tips som också jag kan ta till mig i mitt tänk!
Jag är fortfarande lite insnöad på trygghet / personlighet.
Ser att det i produktbeskrivningarna finns plats avsedd för ”recensioner och kundomdömen”.
Nu klickade jag ju inte runt så mycket – för det finns många artiklar!…Men jag skulle gärna se några recensioner / omdömen / från kunder och samarbetspartners på er som företag / serviceinrättning..
Lite tydligare, kanske du kan göra Prisjakts-rutan lite större och tydligare, men några inlägg man kan se direkt i butiken utan att behöva klicka sig vidare till just Prisjakt?(Som ett Twitter/Facebookflöde, ungefär?..)
22 mars, 2012 kl. 21:03 #140163danielanderssonDeltagare@Jimmy Öström 38890 wrote:
Men vad menar du med ”lightbox”?
Kolla på t ex Lightbox 2, hur bilderna visas när du klickar på dem (för att se större version)
22 mars, 2012 kl. 21:06 #140164Jimmy OstromDeltagareOkej, jag som är trög. Varför vill man ha detta istället för som vi har det? Vad är bättre med detta?
@lunarmys 38900 wrote:
Kolla på t ex Lightbox 2, hur bilderna visas när du klickar på dem (för att se större version)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.