Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Tips på ett bra ärendehanteringssystem?
- Detta ämne har 18 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 11 månader sedan av MarcusL.
-
FörfattareInlägg
-
9 januari, 2015 kl. 10:32 #160831bslaskDeltagare
Slår också ett slag för Zendesk. Extremt enkelt att köra igång med. Dom har även en grymt bra mobil-app som man kan hantera inkomna ärenden i.
Macro funktionen där man kan förprogrammera standardsvar sparar mycket tid ifall man får in samma typ av fråga många gånger, ex:
* Kund saknar faktura
* Frågor från kunden om hur denne ska returnera/reklameraSen anser jag att det är väldigt prisvärt, för några hundralappar/år får man ett kraftfullt ärendehanteringssystem. Går sen att bygga på med chat & telefonfunktion.
9 januari, 2015 kl. 15:10 #160833AndersEkmanDeltagareZendesk är nog det absolut bästa systemet för kundtjänst.
Letar du efter ett gratis alternativ så är Freshdesk det bästa valet enligt mig. En ganska ny aktör, men de har en väldigt bra produkt och utvecklas snabbt.
Kayako måste även nämnas i sammanhanget, mest för möjligheten att kunna hosta deras lösning själv, om du är lite mer teknikintresserad! Däremot så skulle jag definitivt rekommendera Zendesk eller Freshdesk i första hand.
17 januari, 2015 kl. 12:57 #160958ErlonDeltagareNi som använder engelskspråkiga ärendehanteringssystem:
Har ni upplevt några kundproblem med att det inte finns tillgängligt på svenska?
17 januari, 2015 kl. 20:45 #160981AnnaWDeltagareAnvänder Harvest tycker den har allt man behöver. Finns bra tillägg också. https://www.getharvest.com/add-ons
18 januari, 2015 kl. 12:11 #160995nordicwebteamDeltagare@Erlon 80916 wrote:
Ni som använder engelskspråkiga ärendehanteringssystem:
Har ni upplevt några kundproblem med att det inte finns tillgängligt på svenska?
Zendesk har fungerat fint just för Svenska. Men det är lite dyrt om man ska ha 2 språk samtidigt tycker jag.
@AnnaW 80929 wrote:
Använder Harvest tycker den har allt man behöver. Finns bra tillägg också. https://www.getharvest.com/add-ons
Har kikar lite på harvest då jag kollar på nytt system för hela företaget (PSA). Finns det ärendehantering där eller kör du någon addon för det? Ex addon med zendesk.
21 januari, 2015 kl. 12:48 #161039fr1ppeDeltagareHar också kikat på olika alternativ när det gäller smidigare hantering för kundtjänst och Zendesk verkar helt klart bra. Skall ta och testa detta.
21 januari, 2015 kl. 21:49 #161049FrejonDeltagareHar använt Groove i några månader nu och det fungerar utmärkt för vår del. Lätt att komma igång med, bra struktur och smarta funktioner utan att krångla till det.
24 januari, 2015 kl. 10:22 #161103Mikkel79DeltagareVi har benyttet Desk.com i lang tid, men vurderer sterkt å bytte til Zendesk som har integrasjon med Magento. Er det noen andre som har tatt det byttet? Da vi gjerne skulle ha importert alle support casene fra Desk.com og inn i Zendesk.
13 januari, 2017 kl. 16:25 #183084MarcusLDeltagareJag vill passa på att slå ett slag för Freshdesk som nu används av över 80.000 bolag globalt. Vi är exklusiva partners med Freshdesk i Norden och kan hjälpa till med allting som rör systemet. Jag svarar gärna på era frågor!
I korthet är systemet snabbt, användarvänligt, mycket konkurenskraftigt prissatt. Dessutom tillkommer ständigt ny funktionalitet både i Freshdesk och deras övriga produkter för CRM, chatt, kundrecensioner, etc
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.