Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Tips på ett bra ärendehanteringssystem?
- Detta ämne har 18 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 1 månad sedan av
MarcusL.
-
FörfattareInlägg
-
5 juni, 2009 kl. 13:35 #93906
Andreas
DeltagareFör tillfället besvaras all e-post direkt i gmail, vilket har fungerat bra hittills. Men när ens verksamhet ökar dag för dag o man får mer o mer e-post, så skulle det vara bra med ett ärende hanteringssystem där man kan se vilka kunder som väntar på svar, vilka som har blivit meddelande men ännu väntar på ”rätt” svar osv…
Känns som att någon kund annars snart kommer bli bortklömd via gmail systemet.
Hur sköter ni sådan här kontakt med kunden?
Kanske ni inte behöver besvara en 10-20 e-post före en affär brukar genomföras.
5 juni, 2009 kl. 13:45 #106139Dan
DeltagareJag har nu bytt till Google Imap för att kunna köra flera kundtjänsthanterare. Där kör vi med etiketter och mappar (på lokala klienten) och det funkar rätt bra. Då har jag:
-Obesvarat (default inkorg)
-Besvarade
-Reklamationer
-Väntar på produkter
-Hög Prioritet för Åtgärd
-Låg Prioritet (typ sponsorgrejor och annat)Det tycker jag funkar ok, men jag har funderat på att bygga in ärendehantering i min backend för att direkt se ordrar och all data jag har om en kund.
5 juni, 2009 kl. 21:59 #106140Andreas
DeltagareIMAP, syftar du då på IMAP protokollet eller. Alltså liknande som POP?
Vad kör du för kundtjänsthanterare sedan när du IMAPat hem posten?
Låter som du har en lösning som även skulle funka för mig.
6 juni, 2009 kl. 05:06 #106141Katrin Lundgren
DeltagareJag kör Kayako. Fungerar supersmidigt och går att integrera med sin egen butik om man kan lite kod, och dessutom att designa så att det passar ens behov. Det ger dessutom en gratis FAQ, en downloadsektion samt nyhetssektion
6 juni, 2009 kl. 11:02 #106142Dan
DeltagareJag kör imap så att mailen ligger på servern och uppdateras från alla klienter. Kör ingen hanterare, kör det i Gmap eller i en klient typ thunderbird eller outlook med mappar helt enkelt.
Jag ska dock kika på kayako helt klart.
7 juni, 2009 kl. 16:57 #106143Bjorn
DeltagareGillar också Kayako, det är kraftfullt. Bra med en knowledgebase som kan byggas upp med tiden också. Gillar speciellt Ajax-anropet som plockar fram matchande svar under tiden man skriver sin fråga.
9 mars, 2011 kl. 11:36 #120196mrismo
Deltagare11 mars, 2011 kl. 01:54 #120265SamHjalp
DeltagareJag kan rekommendera Fogbugz.
Systemet fångar upp mailen och för in dem som obehandlade ärenden. Mycket flexibelt och lättfattligt. Finns dock endast på engelska såvitt jag vet.
5 januari, 2015 kl. 20:47 #177365Erlon
DeltagareAtt hantera kundsupport i en e-postklient funkar rätt bra, till en viss punkt. Men när flera personer måste kunna hantera varje enskilt ärende uppstår problem med att ärenden hamnar mellan stolarna eller att flera personer arbetar på samma ärende.
Vi håller just nu på att testköra Osticket. De har en open source freemium affärsmodell, så antingen betalar man för att få få service och köra på deras servrar, eller så kan man ladda ner det gratis och köra på sin egen server (vilket vi gör).
Hittills verkar det väldigt lovande. Det som är störande just nu är att allt är på engelska vilket kan innebära en del problem för ett fåtal av våra kunder…
Översättningen till svenska snart klar (94%), så det blir i så fall den första ärendehanteringssystemet som finns tillgängligt gratis på svenska (vad jag känner till iaf). På sant open source manér kan dessutom alla hjälpa till med översättningen så att den blir klar snabbare…
6 januari, 2015 kl. 10:02 #177369nordicwebteam
Deltagare -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.