Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Tips och kritik till webbshop inom premium-segment

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102601
    Alexander^
    Gäst

    Hej alla,

    Jag har en relativt nystartad webbshop inom herrmode.
    Vi har i dagsläget 2 fysiska butiker som erbjuder välkända varumärken blandat med italienska leverantörer.

    Tanken var att hemsidan skulle fungera som ett komplement till våra butiker.
    Kan erkänna såhär i efterhand att jag stirra mig blind på designen.

    Jag ville inte framhäva produkter allt för mycket, då jag var rädd att sidan skulle se ”billig” ut. Utan ville att sidan skulle spegla butikerna och deras inredning och ”look”. Samt bidra med info, samt ha e-handel lösningen ”inbakad”.

    Har nu insett att jag tänkt helt fel, om jag vill kunna få en lyckad webbshop.
    Behöver nu hjälp med förbättringar för att öka konverteringen till köp och minska br.

    Saker jag själv listat ut att jag behöver åtgärda:

    *Tydliga budskap i header varför kunden ska överväga handla hos oss.

    * Byta ut samtliga knappar (Väldigt hastigt gjorda knappar nu,rent av bedrövliga).

    *Tydligare kontaktinformation i footern.

    * Lägga in produktbilder på startsidan.

    *Optimera storleken på produktbilderna för att förbättra laddningstiden.

    *Införa en förbättrad sortering vid produktlistning.

    *Låta undermenyn gå i vågrätt.

    Kom gärna med feedback och kritik.

    Mvh

    Alexander

    #178046
    MyJosephine
    Deltagare

    Det jag skriver är inte saker som är ”rätt eller fel”, utan är utefter hur jag tycker. :)

    Måttsytt och kundklubben-boxarna på framsidan passar inte i sina ramar, där är ett mellanrum mellan bild och ram i botten.

    Gillar instagram-listans ramar, snyggt.

    Textur-bakgrunden kanske skulle bytas till något skarpare, denna ser lite för mjuk ut. Menyn är snygg och texturen på den är bra.

    Texturen i footern ser väldigt hackig ut. :/

    Kanske lägga lite produkter direkt på startsidan också? Typ nyheter (utöver instagrams) eller utvalda produkter. Som man kan klicka in på produktsidor direkt med.

    Om du vill ha mer fokus på att det är en e-butik kanske man kan flytta upp B2B, Våra butiker, om agassi, blog/news till topbar. Kanske även sociala ikonerna (antingen till topbar eller till footer). Kanske även göra allt under Kläder direkt synligt i menyn istället för i en dropdown. Varumärken och rea kan ju passa i menyn fortf.

    På kategorisidor är där stora mellanrum av text och själva produktlistan (mellan själva kategoritext och där själva listan börjar). Finns plats att göra detta mellanrum mindre.

    Produktbilderna är snygga och eleganta. Den gröna texten är okej, men mot den röda ”erbjudende” skär det sig rätt bra.

    Inne på produktsidorna så kanske bara köp-knappen ska vara den färg den är. Och de två knappar under är annan färg, då dessa annars känns relaterade.

    Det står en del saker på engelska på första sidan i kassan, hela andra sidan i kassan och även en del på tredje sidan. Därefter vet jag ej hur det ser ut på bekräftelsesidan.

    Det där med iframe när man klickar på blogg vet jag ej vad jag ska säga om :S Man kan inte läsa texten mot den bakgrund som är på den bloggen iaf.

    Lycka till! :)

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.