Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Textalk fungerar inte!?
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av DanielLiden.
-
FörfattareInlägg
-
19 januari, 2013 kl. 13:20 #99492JoloDeltagare
Hej, håller på att testa Textalk och den senaste tiden har det varit stora problem att få igenom förändringar i butiken.
Exempel: Plötsligt ligger alla artikelgruppers undermenyer synliga på startsidan fast de på admindelen ligger som just undermenyer. :confused:
Försöker man byta plats på Artikelgrupperna i admin, ser det ut att fungera bra men på framsidan händer ingenting. :confused:Öppnade ett till ”pröva på konto” via en annan dator o med annan mailadress bara för att kolla men samma sak där. 😡
Vad sker?
Någon som vet?Har textalk någon sida där de berättar om det finns störningar i systemet?
Tycker ändå textalk var ok om än något begränsande men något jag kan leva med under uppstart av min första butik.
Men om detta hör till vanligheterna finns det ju ingen möjlighet att använda deras system!Någon som vet om detta är vanligt??
19 januari, 2013 kl. 13:41 #158505DanielLidenDeltagareIdag har jag har ändrat priserna i butiken men prisfilen som Prisjakt läser av uppdateras inte. Jag har varit med om förut att cachningen inte fungerat hos Textalk vilket resulterar i ej uppdaterade sidor.
Vad jag vet finns ingen sida med driftinfo, jag har mejlat supporten.
19 januari, 2013 kl. 15:18 #158506JoloDeltagareHej och tack för svar!
Gick in o tittade på din butik, snygg!
Förstår att du hållt på ett tag så lite följdfrågor:Hur ofta ungefär händer detta?
Kan man nå support även på helger?
Hur snabbt brukar man få svar och framförallt
hur snabbt brukar de åtgärd just detta problem?
Vet inte hur länge detta senaste har pågått men jag har haft problem i flera dagar, vilket jag tycker är riktigt dåligt.19 januari, 2013 kl. 19:51 #158510DanielLidenDeltagareOm detta är samma problem så har jag bara märkt av det en gång tidigare. Textalks support har fungerat adekvat för mig, har mest behövt hjälp kring kopplingar mot externa system där manualen varit lite kortfattad. Snabba svar och trevligt bemötande.
21 januari, 2013 kl. 08:38 #158549mikael.palssonDeltagare@Jolo 59179 wrote:
Hej och tack för svar!
Gick in o tittade på din butik, snygg!
Förstår att du hållt på ett tag så lite följdfrågor:Hur ofta ungefär händer detta?
Kan man nå support även på helger?
Hur snabbt brukar man få svar och framförallt
hur snabbt brukar de åtgärd just detta problem?
Vet inte hur länge detta senaste har pågått men jag har haft problem i flera dagar, vilket jag tycker är riktigt dåligt.Hej!
Maila gärna vår support på shop@textalk.se så hjälper de dig vidare. Som svar på dina frågor:
Hur ofta ungefär händer detta?
– Svårt att svara på. Det du beskriver verkar vara att vårt system cachar information vilket gör att du inte ser förändringar direkt. I kombination med en dålig webbläsare som cachar extra länge kan det uppstå. Om du använder Internet Explorer som tenderar att cacha extra länge rekommenderar jag dig att byta till Mozilla Firefox eller Google Chrome som både är snabbare, säkrare och bättre webbläsare för allt som berör webb.Kan man nå support även på helger?
– Idag har vi inget behov att supporta kunder på helger. Vi har inte så stor belastning helt enkelt. Om det däremot skulle uppstå akuta problem i drift eller liknande har vi personer snabbt på plats.hur snabbt brukar de åtgärd just detta problem?
– Eftersom att jag inte vet vad det är för problem kan jag inte svara på det. Det får vår support utreda för dig. Är det enklare fel kan man lösa det på några minuter. Allvarligare buggar tar naturligtvis längre tid att laga och felsöka.Vet inte hur länge detta senaste har pågått men jag har haft problem i flera dagar, vilket jag tycker är riktigt dåligt.
– Har du påpekat detta för vår support? Om du upplever problem är det bättre att vända sig till oss och vår tekniska support.Ha en fortsatt bra dag och kontakta oss gärna via mailadressen shop@textalk.se eller på nummer 031-14 33 14 så hjälper vi dig vidare.
Vänliga hälsningar,
Mikael, e-handelsrådgivare och säljare på Textalk.
21 januari, 2013 kl. 09:46 #158553DanielLidenDeltagareJag har fått svar från supporten om prisfilen. Tydligen är det som max sex timmars fördröjning innan den uppdateras. De förra gångerna måste jag ha haft tur helt enkelt och upplevt uppdateringen som direkt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.