Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Textalk extremt långsamt
- Detta ämne har 40 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av Gillettedirekt.
-
FörfattareInlägg
-
29 november, 2010 kl. 20:44 #116707ParvelitoDeltagare
Det var nog dessutom för tidigt att blåsa faran över, för ikväll är det stora problem igen att komma in som kund i butiken.
Fan vad jag sur jag blir på att ni inte kan lösa problemen! Jag och min familj lever på det här, och om vi skall ha mat på bordet och varmt i vårt hus måste det faktiskt fungera.
29 november, 2010 kl. 20:46 #116708Richie72DeltagareDu har rätt, ikväll är det extremt segt. Min plan är att leva på det från och med 1 januari.
29 november, 2010 kl. 20:54 #116710CroonaDeltagaresegt? Jag kommer ju överhuvudtaget inte in i butiken. Vänta mer än 10 sek är detsamma som klicka ner eller backa bakåt. Hur mycket pengar tappar ni på detta? Vågar ni räkna på det? Jag hade ringt upp er butiksleverantör och skällt ut dem efter noter.
29 november, 2010 kl. 21:06 #116711Richie72Deltagare@Croona 12768 wrote:
segt? Jag kommer ju överhuvudtaget inte in i butiken. Vänta mer än 10 sek är detsamma som klicka ner eller backa bakåt. Hur mycket pengar tappar ni på detta? Vågar ni räkna på det? Jag hade ringt upp er butiksleverantör och skällt ut dem efter noter.
Ja, visst kan man skälla, skrika, hota, osv men vad gör det för nytta. Jag tror inte att teknikerna på Textalk sitter och rullar tummarna just nu.
Faktum är ju så här, en e-handelslösning som inte fungerar kommer relativt omgående tappa alla sina kunder. Frågan är nu bara hur länge vi orkar vara kunder. Jag tror alla Textalks kunder sitter och tittar på alternativ just nu. Det är konstigt att inte fler alternativ gör sig synliga.
Man får rösta med fötterna helt enkelt. Jag hoppas och tror att de kommer fixa problemen. Vore jag religiös skulle jag be lite också. Men att skrika och skälla har inte varit min melodi någonsin, även om det hänt naturligtvis.
Det är omöjligt att säga hur mycket man förlorar. Den största förlusten för mig som säljer varor som leder till återköp är att kunden hittar en annan leverantör permanent.
30 november, 2010 kl. 05:23 #116722ParvelitoDeltagareJag tror inte heller på att skicka en massa mail eller att ringa och ge verbala uttryck för min frustration. Det lär inte bli bättre av det.
Om det inte hade varit så att jag haft häcken full med en strålande julförsäljning via Tradera (och om det inte varit så att vi väntat vårt andra barn inom några veckor) så hade Textalk varit utbytta nu. Men jag har inte de där c:a 100 timmarna det tar att byta plattform för butiken och lära mig hur den fungerar just nu. Det får bli ett projekt till våren istället. Jag tror jag har förbetalt abonnemang hos Textalk till i Maj, så innan dess lär jag väl ha ordnat med något.
Någon som har förslag på liknande lösning att byta till?
30 november, 2010 kl. 08:42 #116727Richie72DeltagareJag tittade lite på Talex lösning som verkade bra. Men när jag kollade upp dem på allabolag.se så verkade de väldigt små och då vet vi inte vad som händer om de plötsligt får 500 nya kunder.
30 november, 2010 kl. 09:35 #116729peterbDeltagare@Richie72 12786 wrote:
Jag tittade lite på Talex lösning som verkade bra. Men när jag kollade upp dem på allabolag.se så verkade de väldigt små och då vet vi inte vad som händer om de plötsligt får 500 nya kunder.
Hej Richie!
Som svar på ovanstående så är vi selektiva och växer därför i en takt som gör att vi alltid kan garantera våra kunder bästa möjliga tjänster & support.
30 november, 2010 kl. 12:25 #116732CroonaDeltagareDet jag menar är att ni ska kräva ekonomisk ersättning för den förlorade inkomsten. Om det blir billigare abonnemang eller liknande, vad vet jag.
De gjorde ju ett bra resultat förra året så resurser och marginaler finns ju.
Omsättning (TKR) 16 517 9 715 8 517
Res. e. finansnetto (TKR) 6 746 2 731 1 98930 november, 2010 kl. 12:31 #116733verngrenDeltagareKanske i någon form av GoodWill då..
Men dem vore ju bra korkade om det inte står i deras Terms & Conditions att dem inte tar ansvar för förlorad intäkt med mera pga krasch, nedtid osv…
30 november, 2010 kl. 13:58 #116737ParvelitoDeltagareDet är oerhört svårt att precisera vad man förlorar på en sådan här händelse, jag tänker inte ens försöka räkna, för jag blir mest arg. För min del hoppas jag mest på att de hittar på ett bra sätt att hålla sina kunder kvar. Det bästa sättet är att lösa problemen i första hand, och sedan när julstressen är över för alla handlare ta kontakt med dem och resonera vad man kan göra mera.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.