Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Textalk extremt långsamt
- Detta ämne har 40 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av Gillettedirekt.
-
FörfattareInlägg
-
16 november, 2010 kl. 14:33 #95191Richie72Deltagare
Textalk håller på att uppgradera sina servrar för att öka hastigheten men jag tycker går extremt segt. Det tar tid att hitta varor, lägga varor i kundkorgen, gå till kassan, betala osv.
Är det någon som upplever samma problem som jag?
/Richard
16 november, 2010 kl. 15:13 #116344ParvelitoDeltagareJapp, det är det. Hade jag haft tid så hade jag bytt plattform den här veckan, för måttet är rågat för länge sedan!!! Men nu har jag inte tid, vilket de skall vara glada för.
Av det jag läser som de rapporterar om så vet de inte alls vad det är för fel, utan chansar mest. En så stor apparat som Textalk kan ju inte helt plötsligt börja gå så segt att det måste installeras fler servrar, ändras lastbalansering och påbörja en massa cashning av bilder. Det är ju någon kod de lagt till som orsakar detta, och vi får väl se hur lång tid det tar innan de hittar vad det är som sänker systemet.
16 november, 2010 kl. 15:42 #116345Richie72DeltagareJag antar att de lägger de största kunderna på egna servrar så det går snabbt för dem i alla fall. Jag tycker hemsidan (butiken) är långsam men admingränssnittet är ju helt sjukt långsamt.
Då är jag inte ensam i alla fall.
Tror du att din försäljning blivit lidande?
16 november, 2010 kl. 15:50 #116346ParvelitoDeltagareJag tror inte att den blivit lidande, jag vet att den blivit lidande.
Om jag sedan fattat den tekniska lösningen rätt så ligger allt i en stor fet gigantisk databas, stora och små kunder om vart annat. Tror inte att de har någon VIP-lösning.
16 november, 2010 kl. 16:01 #116347Richie72DeltagareVi får väl hoppas att de kostar på sig några bra specialkonsulter så de kan hitta problemet så snart som möjligt. Själv så växer vi långsamt hela tiden och därför är det svårt att veta om vi kunde växt mer eller inte men jag har fått uppfattning om att vi tappat några ordrar under tiden.
Har du haft problem med kortbetalning d07 ej unikt ordernummer? Jag har haft det och ringt till DIBS som tydligen har en speciallösning som de implementerar enskilt för varje kund och de gjorde det för mig när jag ringde. Hade jag inte ringt hade jag inte fått något hjälp.
16 november, 2010 kl. 16:04 #116348ParvelitoDeltagareNågra sådana problem har jag inte sett, men en dipp på orderfronten istället för den förväntade ökningen. I synnerhet på ”prime-time” märks det, och det är då Textalk går som långsammast.
16 november, 2010 kl. 22:57 #116356matthiasDeltagareVem vill inte byta från Textalk, dels detta men sedan lyckades de förstöra alla mina produkter när de skulle hjälpa mig att ta bort ett antal artikelgrupper som itne hade nåt innehåll. Detta höll i sig i 2,5dag innan jag blev tvungen att rensa hela shopen och lägga in allt på nytt igen… Detta tog ytterligare 3-4dagar och ändå var inte allt som fanns innan tillbaka.
Jag har velat haft en offert sedan i januari och har fortfarande inte fått det. Nu bad jag om en till offert på ett annat jobb och det har nu gått ca 4veckor och jag har inte hört ett knyst av dem….
Efter shopproblemet som varade i nästan en vecka så har jag bett om en ompensation men inte ett skit får jag till svar.
Tyvärr finns det inget till deras låga pris med så mycket funktioner, annars hade jag bytt på en gång.
17 november, 2010 kl. 22:16 #116384jockesoftDeltagare@Richie72 12345 wrote:
Tror du att din försäljning blivit lidande?
Hittade denna artikeln där finns lite siffror på hur länge det är ok för en kund att vänta på att sidan skall laddas klart.
Sega sajter kostar skjortan – IDG.se18 november, 2010 kl. 02:36 #116385ParvelitoDeltagareNu är jag inte riktigt säker på att de undersökningar som de refererar till i artikeln är helt sanningsenliga, men vi kan väl säga att om det tar 20-30 sekunder att ladda en sida, så börjar man inte brinna av lust att surfa runt och botanisera i sortimentet där.
Till Mattias vill jag ge tipset att ha hela shopen i en Excel-fil, och så skickar man upp den som en .csv-fil när det skall uppdateras något så brukar det bli bra. Tomma kategorier är rätt så lätt att ta bort själv, så hur de kunde misslyckas med det är en gåta.
Hursom, på annan plats berättar Riche72 om konsekvenserna av att man slussas till Textalks egna domän när man kommer till kassan. Jag vet att vissa webläsare tillsammans med Google Analytics tidigare gjort det helt omöjligt att ens komma till kassan, vilket löstes när de byggde om stödet för Google Analytics. Men det är fortfarande ingen bra lösning att man hamnar någon annanstans när man skall till kassan.
Alla system har säkert sina fel och brister, men det är inte utan att man efter ett par år som kund hos Textalk börjar se sig om efter andra alternativ. Jag är långt ifrån säker på att jag hittar något mer prisvärt, och jag har ingen lust till att lägga kanske 100 timmar på att byta plattform, men om man känner att man får mer pang för pengarna på andra ställen så kommer jag säkert att vara mer öppen för det när det inte stundar en julrush.
22 november, 2010 kl. 15:51 #116488Richie72DeltagareFörsökte precis lägga in en order, en kund ringde, det tog så lång tid att jag inte orkade vänta utan gjorde den manuellt vid sidan om. Då är det ändå min egen butik! Systemet kändes snabbt igår men idag är det så segt. Spelar ju ingen roll hur billigt något är om det inte fungerar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.