Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Textalk eller Prestashop?
- Detta ämne har 10 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
24 januari, 2015 kl. 20:30 #161109FredrikGustDeltagare
Det blir allt viktigare att hålla programvaran uppdaterad. När jag körde igång min egen butik började jag med Opencart just för att den var mycket lätt att hantera och gick mycket enkelt att lägga ett tema på. När det sedan var dags att utöka sortimentet och lägga på några fler funktioner valde jag att implementera Prestashop som då relativt nyligt kommit i ny version. När sedan betalmoduler behövde uppdateras släpade en leverantör efter medan andra hade stora problem och min butik blev hängandes mellan versioner förstod jag att även om jag kunde hantera all teknik rätt smidigt själv så gick den lilla tid jag hade för att vidareutveckla försäljningen till att i stället jobba med tekniken under huven på själva butiken.
För att då komma vidare och spara tid genom smarta rutiner och ändå ha en flexibel lösning valde jag att flytta in butiken hos Kodmyran. Här kanske standardmallarna inte var det flashigaste jag sett, men det gränssnitt man jobbar med sin produktinformation i och hanterar order i kändes smidigt jämfört med andra lösningar samtidigt som deras lösning med mallar ger mig som teknikkunnig stora möjligheter att i mån av tid lägga min energi på smartare lösningar i stället för att få Mina betallösningar att fungera ihop samtidigt.
Textalk har en populär lösning som funkar för många butiker både små och lite större. Man kommer snabbt igång och kan börja sälja. Kanske inte den lösning som erbjuder mest finesser för att hålla lösningen renodlat enkel att använda.
Med Prestashop öppnas nästan oändliga möjligheter att plocka in extra programmoduler för att göra fantastiska saker, men med det följer också ett underhåll att få allt fungera tillsammans och att följa med när det kommer nya uppdateringar för säkerhet. Det går utmärkt sätta upp en butik även med Prestashop på några dagar och kan man inte hantera allt själv finns det prisvärda paket hos tex Prestaworks.
Skulle jag starta upp en liten lösning idag skulle jag hitta en hyrd lösning som man betalar en slant för varje månad för att kunna lägga min energi på att få igång försäljningen i stället för att fixa med tekniken bakom. Tar inte försäljningen fart spelar det ju ingen roll hur avancerad tekniklösningen bakom är. När försäljningen sedan börjat komma igång kan man ta nästa kliv.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.