Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Textalk – bra/dåligt?
Etiketter: ehandelsleverantör, hemsida, textalk, webbutik
- Detta ämne har 22 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av DeniseDelinius.
-
FörfattareInlägg
-
7 oktober, 2013 kl. 12:27 #168783sassyDeltagare
Jag säljer relativt dyra märkeskläder. Ofta säljs dessa märken i mindre butiker i stora städer men och någon få på nätet, men är inte lika tillgänglig för resten av befolkningen. Nackdelen (…och fördelen för mig ) med mina e-handelskonkurrenter är att de inte är fräscha och ”trygga” hemsidor och där vill jag förstås gå om dem! Jag är orolig för problem från start och vill även se proffsig ut så det matchar kvalitén på kläderna jag säljer. Jag upplever nu, trots att jag har erfarenhet privat- och utbildningserfarenhet av webbdesign och layout, att jag känner mig lite begränsad utseendemässigt. Layouten blir nästan för ”enkel”, när jag egentligen siktar mot ”stilren” – om ni förstår dilemmat?
Samtidigt älskar jag att det är överkomliga priser som innefatter ganska mycket praktiska grejer. Som nystartat företag har man ju mycket som det är, något alla här säkert förstår!
Så, mina krav är egentligen en enkel helhetslösning, såsom Textalk erbjuder, men även något där man kan få en modern och seriös design som kan matcha produkterna. Någon som har någon erfarenhet av t.ex. Tictail?
Tacksam för svar!
7 oktober, 2013 kl. 20:22 #168795Richie72Deltagare@sassy 70235 wrote:
Så, mina krav är egentligen en enkel helhetslösning, såsom Textalk erbjuder, men även något där man kan få en modern och seriös design som kan matcha produkterna. Någon som har någon erfarenhet av t.ex. Tictail?
Tacksam för svar!
Kolla bland Textalks referensbutiker och se om det finns något där som motsvarar dina krav. De har en egen designer som jag tror gärna skulle jobba med dig eftersom du har höga krav. Ger du honom en mall så får du se vad de kan göra.
Hittar du inget bland referensbutikerna som du gillar (eller tror du kan utgå ifrån) sök vidare. .
Det du ska tänka på är att design är bra men konvertering är viktigare, så du måste ha en design som omvandlar besökare till kunder, annars blir det bara windowshopping.
7 oktober, 2013 kl. 20:43 #168796PrixDeltagareLäste om att man klagar på avbrott. Bör inte en avbrottsförsäkring täcka detta? Jag vet inte hur det fungerar med ehandel men vet att telemarketingbolag där internet ligger nere (ip-telefoni) på grund av olika anledningar utnyttjar en avbrottsförsäkring för intäktsförlusten.
27 oktober, 2013 kl. 22:29 #169366Peppe75DeltagareJag har flerbutiks system i textalk och är mkt missnöjd. Textalk har också haft mkt avbrott. Integrationen med Klarna har tyvär fungerat dåligt och kundservicen är nästintill obefintlig, sällan fått så dålig erfarenhet av ngn kundservice någonsin. Det är tyvär min erfarenhet. Jag hoppas verkligen de förbättrar sin kundservice det skulle betyda mkt iaf för mig.
Ps kommer byta plattform om det går att lösa smidigt.
28 oktober, 2013 kl. 07:49 #169372DanielLidenDeltagareHar ännu en gång kollat runt efter alternativ till Textalk och faktum är att motsvarande funktionalitet kostar fyra till sex gånger mer per månad hos andra leverantörer. Undrar om Textalk vet om detta? De skulle lätta kunna dubbla sina priser, lägga lite mer krut på funktionalitet och driftsäkerhet, och sedan vara nära att vara den bästa leverantören av ehandelslösningar i Sverige.
28 oktober, 2013 kl. 08:01 #169373Runns.seDeltagare@Peppe75 71007 wrote:
Jag har flerbutiks system i textalk och är mkt missnöjd. Textalk har också haft mkt avbrott. Integrationen med Klarna har tyvär fungerat dåligt och kundservicen är nästintill obefintlig, sällan fått så dålig erfarenhet av ngn kundservice någonsin. Det är tyvär min erfarenhet. Jag hoppas verkligen de förbättrar sin kundservice det skulle betyda mkt iaf för mig.
Ps kommer byta plattform om det går att lösa smidigt.
Samma här, byter så fort jag lyckas få över produkterna till prestashop eller magento
28 oktober, 2013 kl. 08:35 #169374Richie72Deltagare@DanielLiden 71013 wrote:
Har ännu en gång kollat runt efter alternativ till Textalk och faktum är att motsvarande funktionalitet kostar fyra till sex gånger mer per månad hos andra leverantörer. Undrar om Textalk vet om detta? De skulle lätta kunna dubbla sina priser, lägga lite mer krut på funktionalitet och driftsäkerhet, och sedan vara nära att vara den bästa leverantören av ehandelslösningar i Sverige.
Vad har du haft för problem med integration till Klarna? För oss har det funkat klockrent med just Klarna.
Sen har både Klarna och Textalk haft lite avbrott på sista tiden men jag antar att du syftar på något annat.
28 oktober, 2013 kl. 08:38 #169375Runns.seDeltagare@Richie72 71015 wrote:
Vad har du haft för problem med integration till Klarna? För oss har det funkat klockrent med just Klarna.
Sen har både Klarna och Textalk haft lite avbrott på sista tiden men jag antar att du syftar på något annat.
Tror han menar ordrar som fattas på textalk men finns på Klarna, vi hittar några i veckan. Nu kollar vi efter eftersom vi vet om problemet så kunderna får sällan vänta.
28 oktober, 2013 kl. 08:40 #169376Richie72Deltagare@Runns.se 71016 wrote:
Tror han menar ordrar som fattas på textalk men finns på Klarna, vi hittar några i veckan. Nu kollar vi efter eftersom vi vet om problemet så kunderna får sällan vänta.
Hittar du alltså flera ordrar varje vecka som gått igenom men inte finns hos Textalk?
28 oktober, 2013 kl. 08:43 #169377Runns.seDeltagare@Richie72 71017 wrote:
Hittar du alltså flera ordrar varje vecka som gått igenom men inte finns hos Textalk?
Precis, då mailar vi textalk så ”kör” de igenom den så att lagersaldo stämmer. Adresser m.m. försvinner så det får vi ta från klarna. Kunder får ingen Orderbekräftelse från oss utan får nöja sig med klarnas mail.
Vems som problemet är bråkar textalk och klarna om.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.