Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › textalk + analytics = false
- Detta ämne har 26 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Richie72.
-
FörfattareInlägg
-
24 mars, 2011 kl. 12:25 #120907Joel BDeltagare
Låter som världens skummaste sak jag någonsin hört..
Om e-plattformen drabbas pga Google Analytics är påslaget, ja då skulle jag nog ringa till min leverantör och klaga.
Kan du inte använda Analytics för att mäta din statistik, tycker jag du borde kolla på andra alternativ, t.ex. Statcounter. Det är viktigt att mäta statistik, åtminstone om man har mål med sin butik på att utöka.
Statistik är ett bra underlag som jag tycker är obligatoriskt för alla e-handlare. Främst för att det ger dig en enorm insyn i hur besökare hittar till dig. Det absolut viktigaste verktyget i Analytics som jag personligen utnyttjar är hur mina besökare hittat in till mig via de organiska sökresultaten (nyckelord), detta för att jag sedan kan bygga mitt eget schema och bearbeta dessa ord.
Nä gott folk, visst skall ni ringa till leverantören och klaga om det inte fungerar som det skall!
Bästa hälsningar
24 mars, 2011 kl. 14:02 #120908ParvelitoDeltagare@Joel B 17486 wrote:
Låter som världens skummaste sak jag någonsin hört..
Om e-plattformen drabbas pga Google Analytics är påslaget, ja då skulle jag nog ringa till min leverantör och klaga.
Det gjorde folk, och numera fungerar det.
24 mars, 2011 kl. 16:05 #120919Richie72DeltagareParvelito, hur har du gjort så man kommer direkt till kassan utan att logga in? Jag har något mellansteg som du verkar sakna.
24 mars, 2011 kl. 16:26 #120920ParvelitoDeltagareParvelito, hur har du gjort så man kommer direkt till kassan utan att logga in? Jag har något mellansteg som du verkar sakna.
Under Kunder -> Kundinställningar kan man på Åtkomst ställa in att kunderna skall ha full åtkomst till butiken utan att de behöver logga in. Jag gissar att du där har alternativet ”Inloggning krävs för att kunna beställa (men inte för att lägga artiklar i kundvagnen)” markerat.
24 mars, 2011 kl. 18:14 #120925Richie72DeltagareNej. Det är inte det. Jag ska fråga supporten. Tack iaf för snabbt svar.
24 mars, 2011 kl. 18:37 #120928ParvelitoDeltagareJag var in och kikade lite på din butik, men ser ingen skillnad i våra processer när man går till kassan.
24 mars, 2011 kl. 20:00 #120933Richie72DeltagareHej igen
Nu har ändringen gått igenom, det hade den inte direkt när jag kollade.Jag hade kryssat för: ”Visa inloggningsformulär för köparen före betalning”
Tack för hjälpen iaf./Richard
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.