- Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Rikard.
-
FörfattareInlägg
-
12 november, 2012 kl. 14:29 #99131danielanderssonDeltagare
– Hej, jag skulle vilja att ni flyttar vårt bredband den 9e december
– Självklart, det fixar vi!Några minuter senare har dom redan påbörjat flytten och kontoret står utan denna uppkoppling.
Saknar ord..
12 november, 2012 kl. 14:38 #155395Jimmy OstromDeltagareSorry Daniel, jag ligger på golvet och skrattar fast det är så himla tråkigt för er.
Jag är verkligen ledsen för er skull:o, men då kan ju tjejerna ta och städa för det gör väl inte duoch din vapendragare;)
@lunarmys 55668 wrote:
– Hej, jag skulle vilja att ni flyttar vårt bredband den 9e december
– Självklart, det fixar vi!Några minuter senare har dom redan påbörjat flytten och kontoret står utan denna uppkoppling.
Saknar ord..
12 november, 2012 kl. 14:40 #155396danielanderssonDeltagareDet finns inte mycket annat att göra, antingen gråta eller skratta (eller både och som ett psykfall).
Städa? Nu använder du sådana där främmande ord igen..
12 november, 2012 kl. 14:43 #155397JoelDeltagareLåter lite som erat fel om ni sitter utan redundans kan jag tycka
En 4G mobildongel med tillhörande router kanske inte fungerar på gården där du bor Daniel, men skulle antagligen göra undervärk (och mindre huvudvärk) som backup på kontoret när internet går ner.
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=813&stc=1&d=1352731453[/IMG]
12 november, 2012 kl. 14:45 #155398danielanderssonDeltagare@Joel 55672 wrote:
Låter lite som erat fel om ni sitter utan redundans kan jag tycka
Ett 4G mobildongel kanske inte fungerar på gården Daniel, men skulle göra undervärk som backup på kontoret när internet går ner!
Jajo, mobiluppkoppling finns (så klart), men på något sätt känns det som att Telia borde kunna förstå ”vill flytta uppkopplingn _DEN 9e DECEMBER_”.
Till och med speech-to-text borde förstå det..
Eller förväntar jag mig för mycket att människor/supporten? Att dom ska lyssna OCH förstå.
12 november, 2012 kl. 14:46 #155400Julius GunnilstamDeltagareLite ironiskt med tanke på att när man ska skaffa bredband brukar det inte gå lika snabbt.
Vi kör 3G+Bredband på kontoret med automatisk failover. Borde nog alla e-handlare ha
12 november, 2012 kl. 14:48 #155401JoelDeltagare@lunarmys 55673 wrote:
Jajo, mobiluppkoppling finns (så klart), men på något sätt känns det som att Telia borde kunna förstå ”vill flytta uppkopplingn _DEN 9e DECEMBER_”.
Till och med speech-to-text borde förstå det..
Eller förväntar jag mig för mycket att människor/supporten? Att dom ska lyssna OCH förstå.
Förvånar mig tyvärr inte!
Vi har liknande erfarenheter vad gäller 3:s kundtjänst. Vi skulle byta från Cellip (som är kasst) till 3:s mobilväxel och därmed flytta över vårt fasta telnr i _början av november_. När Jeff ringer en vecka in i november så har säljaren ”knappat in” att numret redan ägs av 3. Och det kommer nu ta 3-4 veckor längre då de måste lägga upp en ny portering…
12 november, 2012 kl. 14:57 #155402JoelDeltagare@Julius 55675 wrote:
Lite ironiskt med tanke på att när man ska skaffa bredband brukar det inte gå lika snabbt.
Vi kör 3G+Bredband på kontoret med automatisk failover. Borde nog alla e-handlare ha
Vad är det? En router med sticka för 3G-modem?
12 november, 2012 kl. 15:03 #155403Julius GunnilstamDeltagare@Joel 55677 wrote:
Vad är det? En router med sticka för 3G-modem?
Jupp så pingar den upp till tre servrar varje minut, som du väljer själv, och om den inte får svar av någon. Dvs linan har dött. Så slår den automatiskt över på stickan.
12 november, 2012 kl. 15:08 #155404 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.