Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Telefoni
- Detta ämne har 10 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av danielandersson.
-
FörfattareInlägg
-
15 augusti, 2014 kl. 09:49 #101995Erik ElmqvistDeltagare
Driver en mindre webbutik som har omkring ett 10-tal supportsamtal om dagen. Det är dock tillräckligt många för att jag vill koppla ett eget nummer till butiken.
Jag pratade med min operatör och fick veta att det inte är några problem att koppla två mobilnummer till samma mobil. Problemet är att jag inte ser till vilket nummer det ringer, och det är just den funktionen jag är ute efter för att ha möjligheten att kunna presentera mig rätt.
Är det någon som har förslag på andra lösningar?
15 augusti, 2014 kl. 10:09 #175862argitDeltagareSom konsument ser jag helst att telefonnummer är av den fasta varianten, fråga mig inte varför, bara en tanke. Du kan koppla ett fastnummer till en mobil om det är en lösning d letar efter.
15 augusti, 2014 kl. 10:18 #175863Erik ElmqvistDeltagare@argit 78784 wrote:
Som konsument ser jag helst att telefonnummer är av den fasta varianten, fråga mig inte varför, bara en tanke. Du kan koppla ett fastnummer till en mobil om det är en lösning d letar efter.
Okej, vet du om det då är möjligt att se till vilket nummer det ringer?
15 augusti, 2014 kl. 12:13 #175864nobynatorDeltagareDet är inte möjligt, men köp en billig mobil och använd den som företagslur?
15 augusti, 2014 kl. 13:21 #175866Erik ElmqvistDeltagare@nobynator 78786 wrote:
Det är inte möjligt, men köp en billig mobil och använd den som företagslur?
Kanske blir tvungen att göra det, men hade varit oerhört smidigt att klara sig med endast en telefon.
Någon som har några andra tips?
15 augusti, 2014 kl. 13:26 #175867KrusDeltagareVidarekoppling är nog ditt ända alternativ, dvs att de ringer in till nummer x som kopplar vidare till din telefon. Då ser du att det är ”kopplings numret” som ringer. Vilket du borde känna igen efter några samtal. Nackdelen är att du inte ser vilket nummer kunden ringer ifrån om du inte kollar det via nummer x.
Annars kan jag spara dig lite tid och säga att det inte finns någon klockren lösning för det idag….
17 augusti, 2014 kl. 10:59 #175875jonathanbDeltagareMed tele2:s mobila växellösning för 49kr mån kan du ställa in så att växelnumret visas när någon ringer dit. Nackdelen är att du inte ser kundens nummer. Fast nummer ingår i priset.
17 augusti, 2014 kl. 17:50 #175876jpetterssonDeltagareJag kan tipsa om Cellip.com där du kan få fastnummer (dvs riktnummersbaserade telefonnummer) direkt till din mobiltelefon via IPtelefoni. Vi har dem både till Hemlangtan och till frulycklig. Man kan ställa in hur man vill se inkommande nummer, antigen vilken som ringer eller vilket nummer det har ringt (dvs ditt nummer). Vissa telefoner/abonnemang tror jag till och med kan visa båda samtidigt. Vi tycker det är väldigt smidigt och kan snabbt se i telefonen om de har ringt till hemlängtan eller till frulycklig.se. Men kan ställa in på flertalet sätt hur det skall ringa, om samtalet skall slussas vidare från lur till lur eller om det skall ringa hos alla samtidigt. Vi har även ställt in en hälsningsfras samt att man efter ett tag kommer till telefonsvaren (där röstmemot skickas som ett mail till oss direkt efter). Jag tror att begränsningarna är små och man kan nog programmera sin växel lite hur man vill.
MVH
jliske18 augusti, 2014 kl. 16:36 #175901Erik ElmqvistDeltagare@jpettersson 78803 wrote:
Jag kan tipsa om Cellip.com där du kan få fastnummer (dvs riktnummersbaserade telefonnummer) direkt till din mobiltelefon via IPtelefoni. Vi har dem både till Hemlangtan och till frulycklig. Man kan ställa in hur man vill se inkommande nummer, antigen vilken som ringer eller vilket nummer det har ringt (dvs ditt nummer). Vissa telefoner/abonnemang tror jag till och med kan visa båda samtidigt. Vi tycker det är väldigt smidigt och kan snabbt se i telefonen om de har ringt till hemlängtan eller till frulycklig.se. Men kan ställa in på flertalet sätt hur det skall ringa, om samtalet skall slussas vidare från lur till lur eller om det skall ringa hos alla samtidigt. Vi har även ställt in en hälsningsfras samt att man efter ett tag kommer till telefonsvaren (där röstmemot skickas som ett mail till oss direkt efter). Jag tror att begränsningarna är små och man kan nog programmera sin växel lite hur man vill.
MVH
jliskeTack för ett bra svar. Det här låter alldeles optimalt för min del. Ska ta en titt på det så snabbt som möjligt.
Vilka summor rör det sig om?
18 augusti, 2014 kl. 16:43 #175902Erik ElmqvistDeltagare@jonathanb 78801 wrote:
Med tele2:s mobila växellösning för 49kr mån kan du ställa in så att växelnumret visas när någon ringer dit. Nackdelen är att du inte ser kundens nummer. Fast nummer ingår i priset.
Även det här låter som en bra lösning. Ska höra med både Cellip och Tele2 imorgon för att se vad de kan erbjuda.
Tack för bra svar!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.