Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Tävling på facebook
- Detta ämne har 28 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Prix.
-
FörfattareInlägg
-
27 november, 2011 kl. 13:15 #96870bleedzDeltagare
Hej.
Någon här som dragit igång någon större tävling där ni använt er av facebook?
Exempelvis ”dela den här bilden och vinn en ipad”
Vad fick ni för resultat eller vad har ni för synpunkter på en sådan sorts marknadsföring?
27 november, 2011 kl. 13:28 #131083Ms. ThereseDeltagareVi kör ofta tävlingar och däribland på fb. Inget lika dyrt som en Ipad men t.ex. presentkort på 1000 kr.
Min erfarenhet av alla sorts tävlingar är ofta bra resons i antal tävlande men desto sämre i direkta köp. Vi kör t.ex. tävlingar för att få upp antalet fb-gillare vilket funkar bra. Men de tävlande är ofta de som spelar på att de inte har råd, etc. och det är ju egentligen inte den skaran man vill åt men som sagt kortsiktigt funkar det men ofta dålig konvertering på det.
Fb har ju också regler hur en tävling ska gå till så kolla det så kontot inte blir avstängt.27 november, 2011 kl. 22:59 #131107precis en sanDeltagareTycker det är svårt att uttyda vilka reglerna är, har varit inne och kollat deras infosida. Vilka är deras regler egentligen?
27 november, 2011 kl. 23:30 #131111Ms. ThereseDeltagareVilka regler de egentligen har är jag inte säker på men jag TROR dessa ingår iaf.
Tävlingsreglerna får inte endast bara vara på fb. Starta alltså tävlingen på hemsida, blogg, etc. och länka till fb. tolkar jag det som. Vinnaren måste presenteras mer än på fb. Tror även det varit något om att man inte får ange ”gilla vår sida” som en tävlingsregel.
Rätta mig gärna om jag har fel el. fyll på med fler tråkiga regler.
27 november, 2011 kl. 23:44 #131112evomediaDeltagareNågon som kan hitta snutten om reglerna kring tävling och posta den?
28 november, 2011 kl. 00:00 #131113Ms. ThereseDeltagare@evomedia 28839 wrote:
Någon som kan hitta snutten om reglerna kring tävling och posta den?
Promotions Guidelines
Date of Last Revision: May 11, 2011
These Promotion Guidelines, along with the Statement of Rights and Responsibilities, the Ad Guidelines, the Platform Policies and all other applicable Facebook policies, govern your communication about or administration of any contest, competition, sweepstakes or other similar offering (each, a promotion) using Facebook.
If you use Facebook to communicate about or administer a promotion, you are responsible for the lawful operation of that promotion, including the official rules, offer terms and eligibility requirements (e.g., age and residency restrictions), and compliance with regulations governing the promotion and all prizes offered in connection with the promotion (e.g., registration and obtaining necessary regulatory approvals). Please note that compliance with these Guidelines does not constitute the lawfulness of a promotion. Promotions are subject to many regulations and if you are not certain that your promotion complies with applicable law, please consult with an expert.
1. Promotions on Facebook must be administered within Apps on Facebook.com, either on a Canvas Page or an app on a Page Tab.2. Promotions on Facebook must include the following:
a. A complete release of Facebook by each entrant or participant.
b. Acknowledgment that the promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook.
c. Disclosure that the participant is providing information to [disclose recipient(s) of information] and not to Facebook.3. You must not use Facebook features or functionality as a promotion’s registration or entry mechanism. For example, the act of liking a Page or checking in to a Place cannot automatically register or enter a promotion participant.
4. You must not condition registration or entry upon the user taking any action using any Facebook features or functionality other than liking a Page, checking in to a Place, or connecting to your app. For example, you must not condition registration or entry upon the user liking a Wall post, or commenting or uploading a photo on a Wall.
5. You must not use Facebook features or functionality, such as the Like button, as a voting mechanism for a promotion.
6. You must not notify winners through Facebook, such as through Facebook messages, chat, or posts on profiles (timelines) or Pages.
7. Ads may not imply a Facebook endorsement or partnership of any kind. Ads linking to Facebook branded content (including Pages, groups, events, or Connect sites) may make limited reference to ”Facebook” in ad text for the purpose of (1) fulfilling your obligations under Section 2 and (2) clarifying the destination of the ad. All other ads and landing pages may not use our copyrights or trademarks (including Facebook, the Facebook and F Logos, FB, Face, Poke, Book, and Wall) or any confusingly similar marks, except as expressly permitted by our Brand Usage Guidelines or with our prior written permission.
8. Definitions:
a. By “administration” we mean the operation of any element of the promotion, such as collecting entries, conducting a drawing, judging entries, or notifying winners.
b. By “communication” we mean promoting, advertising or referencing a promotion in any way on Facebook, e.g., in ads, on a Page, or in a Wall post.
c. By “contest” or “competition” we mean a promotion that includes a prize of monetary value and a winner determined on the basis of skill (i.e., through judging based on specific criteria).
d. By “sweepstakes” we mean a promotion that includes a prize of monetary value and a winner selected on the basis of chance.28 november, 2011 kl. 10:07 #131131evomediaDeltagareTack.
hehe man kan ju i princip inte göra något:P
28 november, 2011 kl. 10:13 #131132Jimmy OstromDeltagareJepp så är det. Men det hindrar inte företag att göra det ändå tyvärr.
Känns faktiskt inte som Facebook har någon superkoll på detta och det är tråkigt för oss som försöker göra rätt.
@evomedia 28860 wrote:
Tack.
hehe man kan ju i princip inte göra något:P
28 november, 2011 kl. 10:19 #131133Ms. ThereseDeltagare…personligen får jag nog inflika med att jag tycker det tråkiga är alla deras regler hit och dit som vem orkar hålla koll på(?)
28 november, 2011 kl. 10:20 #131134Jimmy OstromDeltagareJag håller med dig helt! Men det är som det är.
@Ms. T 28862 wrote:
…personligen får jag nog inflika med att jag tycker det tråkiga är alla deras regler hit och dit som vem orkar hålla koll på(?)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.