Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Tappar kunder på Payson?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av JohnL.
-
FörfattareInlägg
-
5 januari, 2016 kl. 01:20 #103209folke123Deltagare
Hej,
Jag driver en sida som säljer en tjänst, vi är precis precis nystartade och använder just nu Payson som betalningsleverantör.
Av de 8 som klickat på ”köp” och slussats vidare till Payson så är det bara en person som sedan har betalat och köpt vår tjänst.
Vet att 8 personer antagligen inte är något att utgå ifrån, men det känns ändå konstigt att förlora 7 av 8 som ändå valt att klicka på köp?
Vår hemsida är uppbyggd genom att man först redan på framsidan ser att det kostar något, sen skapar man ett konto och sedan för att aktivera tjänsten så måste man betala, det gör man på en betalsida hos oss där man väljer vilken av våra två tjänster man vill köpa, och sedan klickar man på ”köp” och kommer till Payson.
Det jag undrar är om det är normalt att förlora så många hos själva betalleverantören? Själv tänker jag att jag redan har valt att köpa när jag klickar på ”köp” om jag ändrar mig så sker det innan jag är inne på själva betalningen.
Sen som bonusfråga, om Payson inte är bra, har ni några bättre alternativ? Klarna hade ju varit topppen men vi kan inte ha ngt som kostar i månaden just nu, utan bara kostnad per transaktion.
(Om någon vill kolla på själva vår sida och ge feedback/fundera ut varför det händer som det gör så finns den på https://snabbostad.se/
5 januari, 2016 kl. 09:31 #171735JohnLDeltagareHej
Av alla påbörjade transaktioner på Payson så slutförs ca 88-90 %.
Jag vet inte om du haft otur med dina 8 första kunder, eller om det helt enkelt är så att dom ångrat sig.
Med vänlig hälsning
John
Key Account Manager Payson6 januari, 2016 kl. 15:04 #180314bellDeltagare@JohnL 85400 wrote:
Hej
Av alla påbörjade transaktioner på Payson så slutförs ca 88-90 %.
Jag vet inte om du haft otur med dina 8 första kunder, eller om det helt enkelt är så att dom ångrat sig.
Med vänlig hälsning
John
Key Account Manager PaysonIntressant!
Räknar du med samtliga transaktioner i den siffran?
Även de nekade, de med error, de (av kunden) avbrutna och de där sessionen förfallit?
Blandar du transaktioner med och utan 3D Secure?
7 januari, 2016 kl. 08:30 #180327JohnLDeltagareDen siffran grundar sig på alla som kommit till betalfönstret och sedan slutfört betalning.
Avbrutna betalningar och tekniska fel är således dom 10-12 % som inte slutför sin betalning.
För att minimera bedrägerier har Payson krav på att kortet måste vara 3D secure aktiverat.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.