Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Swishbetalning som inte skickas?
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av
Stefan72.
-
FörfattareInlägg
-
7 maj, 2018 kl. 10:57 #185236
Stefan72
DeltagareSkriver du att de har betalt så har de ju det. Sen så lär du väl fundera på hur du bokför en sådan betalning. Kör du den som kontantfaktura eller vanlig faktura och du prickar av det vartefter det kommer in pengar? Är det det sistnämnda så kan man ju ändå hävda att de inte betalt. Då ska de ju bevisa att så skett om det blir problem.
7 maj, 2018 kl. 12:28 #185239Arne_1921
DeltagareJag kör det som en kontantfaktura där jag på fakturan kryssar i att betalning sker med swish och jag bokför som en kontant betalning. Om nu någon skulle fula sig och inte betala så kan dom ju inte bevisa att det är betalt så ja tror ju inte att någon vågar sig på detta men… man vet ju aldrig.
8 maj, 2018 kl. 08:35 #185246Stefan72
DeltagareSen får du tänka på vad en kontantfaktura innebär. Det är ju ett kvitto på att betalning är gjord, både för dig och för skatteverket vid revision. Det håller troligen inte att skriva kontantfaktura och sen få en swishbetalning ”senare” Samma dag blir ju okej såklart men samtidigt kan du ju inte strida för nån betalning om den inte görs heller.
Jag kör vanliga fakturor på alla övriga betalningar också, swish, förskott och så. Då är den ”öppen” tills jag manuellt petar in pengar på rätt konto och då markerar jag den som betald. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.