Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Swish för företag snart
- Detta ämne har 118 svar, 36 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av Jesus.
-
FörfattareInlägg
-
18 juni, 2014 kl. 09:59 #175052Anton ADeltagare
@Runns.se 77802 wrote:
Jag ser fördelen i en fysisk butik men på nätet när det redan finns gott om smidiga betalsätt så känns ännu ett helt onödigt.
Håller med! Men även i en fysisk butik så börjar det komma smidiga betalsätt, t.ex. Seqr där man bara scannar en qr-kod för att genomföra köpet.
Tror inte alls att Swish kommer slå bland företag.
18 juni, 2014 kl. 10:11 #175053Runns.seDeltagare@skinza.se 77803 wrote:
Håller med! Men även i en fysisk butik så börjar det komma smidiga betalsätt, t.ex. Seqr där man bara scannar en qr-kod för att genomföra köpet.
Tror inte alls att Swish kommer slå bland företag.
Ja, så fort sepr helt går över till nfc och tar bort den pinsamma koden att scanna.
18 juni, 2014 kl. 10:27 #175054www.postorderpase.seDeltagareNågra kunder har frågat efter Swish så vi testade direkt och la in Swish på Mailingbags.nu för nån dag sedan.
På den lilla handel som varit nu i dagarna så är det faktiskt ca 3 av 10 som valt Swish, det var såpass att vi la in en banner på 1a sidan i går.
Varken KCO eller Swish är förvalt, och jämför jag bara mellan dom 2 så är det nästan 50/50!Vi ber kund skriva ordernummer i betalningen men rent praktiskt ser vi på kontoutdraget på skärm både bilnumret och belopp så vi behöver inte öppna betalningen utan jämför bara att 4 sista i bilnumret som betalat är samma som inne i ordern.
Krångligare än KCO men kund tycks vilja ha det och flera föredrar att använda det.
Några har haft problem att betala till Swishnummer företag och har behövt uppdatera sin app för att kunna betala.
Så länge det ”bara” kostar oss 1,50 per betalning (Swedbank) och kunderna tycks villja ha det så kör vi på.
18 juni, 2014 kl. 11:07 #175055Runns.seDeltagare@www.postorderpåse.se 77805 wrote:
Några kunder har frågat efter Swish så vi testade direkt och la in Swish på Mailingbags.nu för nån dag sedan.
Kul att det funkar
18 juni, 2014 kl. 11:59 #175056allstarsDeltagareJag kan se att det fungerar rätt bra som betalmetod i e-handel. Över-kassan-försäljning känns det mer som en omständig metod.
Tack för rapporten!18 juni, 2014 kl. 12:37 #175059DancarDeltagareJag tror Swish kan vara ett riktigt bra alternativ för e-butiker som säljer varor som moralväktarna Mastercard inte vill ha med att göra, exempelvis tobak och sexleksaker. Inget advokatbrev och inga 500 dollar per år. Dessutom blir väl Swish, trots sina avgifter, billigare än de flesta andra alternativ så som kortköp?
Ska även kunden betala en avgift om de köper av företag via Swish eller bara handlaren?
18 juni, 2014 kl. 13:45 #175061bslaskDeltagare@www.postorderpåse.se 77805 wrote:
Några kunder har frågat efter Swish så vi testade direkt och la in Swish på Mailingbags.nu för nån dag sedan.
Spännande! Jag blev inspirerad av er och har nu ansökt om Swish för mitt företag. Egentligen oerhört enkelt att sätta upp som betalmedel. Återkommer med en rapport om hur det har gått för oss.
18 juni, 2014 kl. 20:43 #175068Richie72Deltagare@Runns.se 77804 wrote:
Ja, så fort sepr helt går över till nfc och tar bort den pinsamma koden att scanna.
SEQR har stöd för NFC. Poängen med SEQR är väl att handlaren bara behöver klistra upp en lapp på kassan så är det klart, hur enkelt och billigt som helst. För övrigt tycker inte jag det känns pinsamt att scanna en kod men det är väl individuellt.
18 juni, 2014 kl. 22:32 #175070Anton ADeltagare@Richie72 77819 wrote:
SEQR har stöd för NFC. Poängen med SEQR är väl att handlaren bara behöver klistra upp en lapp på kassan så är det klart, hur enkelt och billigt som helst. För övrigt tycker inte jag det känns pinsamt att scanna en kod men det är väl individuellt.
Håller med! Använt det några gånger och det fungerar riktigt smidigt.
Går ju snabbare att scanna en kod än att skriva in ett nummer t.ex.19 juni, 2014 kl. 08:25 #175073Richie72Deltagare@skinza.se 77822 wrote:
Håller med! Använt det några gånger och det fungerar riktigt smidigt.
Går ju snabbare att scanna en kod än att skriva in ett nummer t.ex.Det som är riktigt coolt är ju erbjudandena i telefonen. Dels är det en marknadsföringskanal rakt in i konsumentens telefon, dels så behöver man inte (som konsument) på något sätt aktivera erbjudandena för att det ska funka när man köper något.
Ibland när jag köpt något dyker det upp ”Tack för att du handlade XXX, 25 kronor dras av från din nästa faktura”.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.