Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › swedishness.com utvärdera
- Detta ämne har 26 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av MST.
-
FörfattareInlägg
-
30 mars, 2010 kl. 12:03 #109612MSTDeltagare
kylli: precis, vi har fokus på utlandet, därav engelska och Euro som default. Affärsresenären är en av våra skarpaste (och rikaste*…) målgrupper, så där har du helt rätt! Inte minst om vi kan sköta logistiken så att de slipper släpa på presenterna själva …
30 mars, 2010 kl. 18:41 #109619TildaDeltagare@MST 4801 wrote:
Kommer t ex adaptera en liten dropdownpil efter Tildas kommentar och svensksajterna är också toppentips.
Hehe, du kommer nog få din revansch snart, sitter i ”slutfasen” med vår webshop och det är sjukligt lätt att bli hemmablind.
31 mars, 2010 kl. 02:47 #109626EmilDeltagareJag gillar konceptet och ert namn och den stilrena designen. Jag gillar själv stilrent och så passar det konceptet med Svensk design.
Dock så gillar jag inte riktigt den gråa färgen i brands, categories, etc. Den ser lite för livlös ut. Jag är inte heller förtjust i den ljusröda färgen, (eller det kanske är mer åt det rosa hållet). Jag tror att det skulle bli finare med en annan grå färg och kanske också göra knapparna lite mer 3D. Nu ser dom väldigt platta och livlösa ut. Även texten inuti i dom är intetsägande. En fetare stil som gör det mer framträdande tror jag skulle bli finare.
Sen ser framsidan rörig ut i min webbläsare. Se bifogad bild där du har vita luckor. Eftersom bilderna inte är i samma storlek så blir det rörigt. Sen är det blandat produkter och sign for newsletter, tillåtna kort, offers, huller om buller, etc. Det ser rörigt ut och inte stilrent svenskt ut. Men det kanske är någon tanke med det?
Sen har du på en del produkter add to cart och del read more. Varför är det så? Det skulle vara bättre att ha både och eller antingen eller och inte blandat.
Edit: Glömde en sak. Under Swedishness-loggan kanske du skulle kunna skriva er slogan ” Swedish Quality Design Souvenirs” så att besökaren direkt ser vad det handlar om. Kanske en snygg, klassisk, kursiv stil.. Nu ser man inte det förrän man skrollar allra längst ned på sidan och det är ju en ganska lång skrollning. Ni har ju ingen presentation heller utan det är direkt på produkterna. Visserligen ser jag i webbläsaren vad det handlar om men jag tror att det skulle vara bra att även ha det högst upp på sidan så att besökaren ser det vid en första anblick.
31 mars, 2010 kl. 05:26 #109627MSTDeltagareEmil: tack för kommentarerna, det där med loggan (nästan exakt som du beskriver faktiskt) har vi planerat in för uppdatering – kommer snart!
Vad gäller gluggarna som skapas längst ner är det en sån sak som jag stört mig lite på själv, men som tyvärr kommer av det faktum att vi vill ha olika höjd på bilderna … så det är svårt att komma ifrån då spalterna går på ”antal produtker” …
Och angånde ”röran” kan jag bara svara att, ja – det finns en tanke med att det ska vara på det viset, kanske kan vi strama upp det i framtiden men det är under utvärdering. Vi gilllar känslan i en riktig fysisk butik och vill förmedla den online, d v s att man kan slötitta / browsa runt och inte ha nån direkt plan … jag vet att det går emot gängse ehandel-design-normer men det behöver inte vara dåligt som vi ser det!
Och om färgerna: de är såklart testade och utvärderade, och den hallonröda (eller blekt faluröd som vi säger ) gillar vi som bara den –*den profilerar nästan halva sajten tycker jag.
Sen det där med knappar & menyer … det är ju en evig knäckfråga alltså. För man vet ju att konverteringen ökar med dataspelsknappar och 3d / skugg-effekter, men vi har lagt det på just köpknapparna för att särskilja dem.
Sen har jag en personlig smak som gör att jag inte riktigt går loss på allt bling-bling som finns i ”modern” webbdesign, där man löser allt genom att hotta upp det istället för att kika på funktionalitet och innehåll lite till …
Menyerna ska komma i andra hand. Och att vi har add to cart OCH read more (två olika knappar) är ett resultat av att man måste göra fler val på vissa produkter, men jag håller med om att det kan vara förvirrande. Detta är också under utredning …!SÅ, in conlusion: tack för din feedback –*det uppskattas – och flera punkter har letat sig in på listan till nästa möte med programmeraren …
31 mars, 2010 kl. 06:21 #109628MSTDeltagareEmil > Ny logga (med tagline alltså) nu!
😎31 mars, 2010 kl. 06:59 #109629RikardDeltagareDet tog ett långt tag för mig att hitta information om fraktkostnad, köpvillkor mm. Vet inte om jag ännu har fått den info jag vill ha innan jag genomför ett köp. Kanske kan man lyfta fram villkoren från ”om oss” till en egen knapp?
Jag tycker att sidan är snygg och ger mig en känsla av att befinna mig i en sådan shop som alltid finns i anknytning till museum.
31 mars, 2010 kl. 07:33 #109631EmilDeltagare@MST 4829 wrote:
Emil > Ny logga (med tagline alltså) nu!
😎Ser bättre ut med tagline. Har du testat att ha den rakt under loggan?
Du har ganska mycket vitt, tomt område där under. Taglinen kanske skulle kunna fylla ut det lite?Angående knapparna så skulle det säkert inte se bra ut med 3D, men dom kanske på något sätt skulle kunna vara lite mer framträdande så att man känner för att klicka på dem, men jag kan förstå att fokus bör hamna på produkterna på första sidan.
Kom på en annan sak angående dina underkategorier. Skulle det inte vara schysst att som första underkategori i ex. brands ha show all brands? Det är lite oklart att man kan klicka 2ggr på kategorin för att få upp alla märken. (Det ser förresten riktigt snyggt ut när man ser alla märkena.) Jag har sett en del shoppar som kör på detta och tycker det är logiskt och bra. Dom kan även ha ex. nya produkter, reavaror bland underkategorierna.
Jag köper att du kör med mixade storlekar och blandar banners och produktbilder, etc på första sidan, men jag är lite traditionell och hade hellre sett det lite mer organiserat.
Ni har inte funderat på att köra lite blått och gult och eller en svensk flagga eller blir det för tacky?
31 mars, 2010 kl. 07:47 #109632MSTDeltagareEmil > ytterligare bra feedback.
Vissa saker är ju tycke och smak faktiskt (jag tycker t ex inte att man ska fylla ut vit space utan istället försöka hitta en balans i formen som gör att sidan ”andas”) …
Blått och gult höll inte hela vägen i mål, vi har såklart kört det en del fram och tillbaka, men som du själv säger, det blir för tacky. Vi vill ge folk vår tolkning av vad ”Swedishness” / svenskhet faktiskt är och då går flaggan bort. Lite larvigt att bli sån, men vi har aktivt valt bort gult, blått, kronor och andra (i mitt tycke) lite väl nationalistiska symboler. Webben är ju gränslös …
Dina idéer om ”show all brands” etc är jättebra, kommer vi nog att implementera också. Det är som sagt svårt att förstå att man hamnar på en ”etta” genom klick på dessa knappar. Så: guldstjärna för den inputen!
Rikard > duly noted. Frakt / villkor ska flyttas till en mer prominent plats. Eventuellt gör vi knappen svart eller så för att den ska bli mer utmärkt. Avvägning avvägning
Tack igen!
31 mars, 2010 kl. 08:16 #109633EmilDeltagareJa mycket är ju tycke och smak och smaken är ju som baken..
Angående underkategorierna så om möjligt och om det passar in så är det väldigt överskådligt om ex. show all brands är i annan färg än övriga underkategorier. Eg. är show all brands ingen underkategori utan en huvudkategori.
Sen om du får fler varumärken och kategorier kan du fundera på att dela upp underkategorierna i två spalter så att dom inte försvinner i nederkant.
31 mars, 2010 kl. 09:03 #109634DanDeltagareJag tycker det är sjukt snyggt och ett originellt sätt att visa produkterna på som verkligen gör att de tar fokus i butiken.
Det enda konstruktiva jag kan tillägga är att jag stör mig på den dåliga bilden på Brios labyrinth för allt annat känns så perfekt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.