Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Svea Web Pay vad tycker ni om dom?
- Detta ämne har 26 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av pyhobby.
-
FörfattareInlägg
-
4 november, 2011 kl. 16:10 #129804glastronDeltagare
@Mystica 27373 wrote:
Ujujuj!
Det är kraft i det här forumet. Blev uppringd av en glad Sara på Klarna i morse som berättade för mig att hon läst mitt inlägg här och att jag varit en stygg och naiv pojke :o. Hon upplyste mig om att jag inte får byta till svea på grund av avtalet vi hade med om på ungefär 1 års tid till. Attans. Nåväl när jag läser avtalsvillkoren på Svea så står det ungefär samma sak där så nu är jag lite i kläm. Min säljare Patrik på Svea har lovat se över det hela o se ifall dem kan göra något. Så nu sitter jag här och väntar på svar o pular med att implementera klarna igen undertiden. :rolleyes:
Bra företag, bra avtal. Alltid trevligt med företag som låser in kunden. 😎
4 november, 2011 kl. 16:39 #129806EmilDeltagareJag hoppar in här igen och vill passa på att berömma Sveas kundtjänst. Dom är grymt duktiga. Sen är ju deras admin bra så att man eg. ska slippa kontakta kundtjänsten. Men jag tycker att dom skall ha en eloge och beröm för ett bra jobb.
Det är nästan så att man skulle vilja börja jobba där:)
4 november, 2011 kl. 19:21 #129815Per NilssonDeltagare@Mystica 27373 wrote:
Ujujuj!
Det är kraft i det här forumet. Blev uppringd av en glad Sara på Klarna i morse som berättade för mig att hon läst mitt inlägg här och att jag varit en stygg och naiv pojke :o. Hon upplyste mig om att jag inte får byta till svea på grund av avtalet vi hade med om på ungefär 1 års tid till. Attans. Nåväl när jag läser avtalsvillkoren på Svea så står det ungefär samma sak där så nu är jag lite i kläm. Min säljare Patrik på Svea har lovat se över det hela o se ifall dem kan göra något. Så nu sitter jag här och väntar på svar o pular med att implementera klarna igen undertiden. :rolleyes:
Lustigt… Till mig sade en klarnasäljare att Svea utan problem skulle kunna avsluta ett avtal för att jag skulle kunna gå över till Klarna… och nu säger Klarna att de själva inte är lika hyggliga som Svea eftersom de själva inte vill bryta avtalet.
Vad kallar man det?
4 november, 2011 kl. 23:09 #129828TomasDeltagareKlarnas långa bindningstid protesterade jag mot utan framgång. Säljaren var len i mun och kunde så klart ”garantera” att jag skulle bli nöjd att bindningstiden i praktiken inte är ett problem. Skitsnack sa jag, att erbjuda sina tjänster utan bindningstid däremot visar att man tror på sin tjänst och vet att den är bra. Nej det är ett oskick tycker jag,gäller alla med sådana avtalsvillkor. Ändå är jag kund hos klarna men det gnager i bakhuvudet rätt ofta att känna sig så fjättrad.
5 november, 2011 kl. 08:27 #129833Jimmy OstromDeltagareSpelar ingen roll om det är Klarna eller Svea, båda har dessa villkoren inskrivna i sina avtal.
Jag är emot att man ska vara fast i XX antal månader oavsett vad det gäller, men vill man ha Klarna eller Svea eller någon annan så får man svälja sin stolthet.
5 november, 2011 kl. 08:28 #129834Jimmy OstromDeltagareKunde inte skrivit det bättre själv!!!
@Tomas 27404 wrote:
Skitsnack sa jag, att erbjuda sina tjänster utan bindningstid däremot visar att man tror på sin tjänst och vet att den är bra. Nej det är ett oskick tycker jag,gäller alla med sådana avtalsvillkor. Ändå är jag kund hos klarna men det gnager i bakhuvudet rätt ofta att känna sig så fjättrad.
5 november, 2011 kl. 09:11 #129836pyhobbyDeltagareJag fick tidigare ett ganska dåligt offertförslag från Svea.
Med Klarna har vi 12,6kr + 2,75% (om man sätter Klarna som första betalalternativ i kassan) utan något krav på volym. Nu har vi dock kravlat oss över 5 fakturor per dag som ska vara en gräns för lägre avgifter, hur mycket vet jag dock inte än.
Ni som har bra avtal med Svea, har ni mycket bättre priser än detta?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.