Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Svea Web Pay vad tycker ni om dom?
- Detta ämne har 26 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av pyhobby.
-
FörfattareInlägg
-
17 augusti, 2011 kl. 10:09 #125455EmilDeltagare
Jag har faktura hos svea och det fungerar fint. Jag har inget att anmärka på. Det fungerar som det ska, tillgänglig support och snabba utbetalningar.
Anledningen till att jag valde svea var utbetalning dagen efter.
18 augusti, 2011 kl. 05:46 #125491Jimmy OstromDeltagareHärligt att höra.
Jepp utbetalning dagen efter är helt klart en fördel. Vår likviditet är som en tom kaffekopp och det är ju aldrig bra när en kaffekopp ekar :rolleyes::eek:
@Emil 22589 wrote:
Jag har faktura hos svea och det fungerar fint. Jag har inget att anmärka på. Det fungerar som det ska, tillgänglig support och snabba utbetalningar.
Anledningen till att jag valde svea var utbetalning dagen efter.
23 augusti, 2011 kl. 01:01 #125653GonteDeltagarePtjae. Det enda negativa jag kan säga om Svea är väl att de (liksom en hel rad konkurrenter) är betydligt försiktigare i sina kreditbedömningar än Klarna.
Men åh andra sidan tycker jag att Klarna är på tok för avgiftskåta, så att nyttja andra partners känns rätt vettigt
25 augusti, 2011 kl. 23:18 #125822Mikkel79Deltagare@Gonte 22809 wrote:
Ptjae. Det enda negativa jag kan säga om Svea är väl att de (liksom en hel rad konkurrenter) är betydligt försiktigare i sina kreditbedömningar än Klarna.
Men åh andra sidan tycker jag att Klarna är på tok för avgiftskåta, så att nyttja andra partners känns rätt vettigt
Med Klarna i Danmark virker det til å være annerledes, de er veldig strict og det er en god del som blir denied. I tillegg startet vi med en 2000 DKK limit hos dem, noe vi trodde var maks en stund….Men viser seg at flere andre butikker har høyere grense….
Vi vurderer også Svea Web Pay nå isteden, i tillegg er Klarna mye dyrere i Danmark enn i Norge/Sverige.
4 november, 2011 kl. 03:18 #129759MysticaDeltagareVi har också nyligen bytt till Svea från klarna på grund av priset och tiden för att få pengarna. Helt klart bättre avtal med svea på all sätt och vis. Bytet har fungerat bra och vi har inte fått någon ökning i % (Ännu) på kunder som inte blir kreditgodkända. Upplever nog snarare tvärt om men det är nog bara vi som har haft rätt kunder i shoppen det sissta .
Själva bytet tekniskt gick ok då jag kodar själv trots deras röriga dokumentation(är inget fan av soap). Personalen på svea är snälla och trevliga men har för mycket rast då vissa saker tar en vecka längre tid än sagt.
Det ända negativa är nog Delbetalnings delen hos svea som har belastat kunden men lite för höga summor i uppläggningsavgifter. Detta är något som Klarna var bättre på. Jag menar 12mån räntefritt för kunden låter bra med uppläggningsavgift på 295kr 😮
//Mystica.se
4 november, 2011 kl. 05:49 #129760Jimmy OstromDeltagareVi har ökat antalet faktura köp markant efter bytet till Svea och antalet fakturor som inte blivit kreditgodkända har minskat markant.
Vi har idag flest faktura köp av alla betalmetoder vi har och det har vi aldrig haft någonsin och inte ens varit i närheten av det. Sen om det beror på Svea eller inte struntar jag faktiskt i för jag är lika glad ändå
@Mystica 27325 wrote:
och vi har inte fått någon ökning i % (Ännu) på kunder som inte blir kreditgodkända. Upplever nog snarare tvärt om men det är nog bara vi som har haft rätt kunder i shoppen det sissta
4 november, 2011 kl. 07:19 #129761AndreasDeltagareKlarna / Svea, jag står i valet…
Blir väl att pressa Klarna försäljaren en extra gång och se vad han kan göra.
Klarna har dock ett starkare varumärke har jag för mig är det inte så att Svea förknippas med hårda indrivningar av pengarna? Eftersom jag ej kör med trygg-ehandel, så måste jag ha annat som visar på att man kan lita på oss.
4 november, 2011 kl. 07:48 #129765Jimmy OstromDeltagareAlltså då skulle vi alla ha tex Visa loggan tydlig på våra hemsidor och sälja sjukt mycket! Just det ja, det har ju alla e-handels bedragare redan:rolleyes:.
Givetvis är det viktigt med ett starkt varumärke, men personligen tror jag inte du kommer att märka någon större skillnad mellan tex Klarna och Svea eller Posten vs DHL eller Posten vs Schenker mer än att du har mer pengar på ditt konto om du arbetar med Svea, Schenker och DHL.
Jag tror att kunder är smartare än att tro att bara för det finns en Visa logga på hemsidan kan e-handlaren fortfarande vara en skitstövel.
Sen att e-handlare kallar sina betalmetoder för tex ”Faktura med Klarna” eller ”Faktura med svea” är bara korkat tycker jag. Kunden vill bara betala med faktura och då anser jag det ska stå ”Faktura” och i bästa fall ”Faktura 14 dagar”.
Men räkna hur mycket det kommer att skilja i kronor varje år mellan tex Klarna och Svea och sen när du har den summan så kollar du hur mycket mer du måste öka försäljningen för att täcka Klarnas kostnader VS Svea. Sen är det upp till dig om du tror du kan öka dessa kronorna eller inte på grund av en logga.
@Andreas 27328 wrote:
Klarna / Svea, jag står i valet…
Blir väl att pressa Klarna försäljaren en extra gång och se vad han kan göra.
Klarna har dock ett starkare varumärke har jag för mig är det inte så att Svea förknippas med hårda indrivningar av pengarna? Eftersom jag ej kör med trygg-ehandel, så måste jag ha annat som visar på att man kan lita på oss.
4 november, 2011 kl. 10:12 #129769AndreasDeltagareLite kul var att Klarna återkopplade till mig tack vare ovanstående inlägg.
Jimmy, för mig gäller det även att se på andra marknader en Sverige. Därav så hjälper det inte att bara få en låg avgift i Sverige.
Du har rätt att de är lätt att förfalska, men ett Klarna märke är mer känt en Svea webpay. Försvarar ingen av företagen.
Dock har Klarna en otroligt bra kundservice mot mig som anlitar deras tjänster. Blir på gott humör att snacka med deras försäljare och det ger många pluss.
4 november, 2011 kl. 15:34 #129801MysticaDeltagareUjujuj!
Det är kraft i det här forumet. Blev uppringd av en glad Sara på Klarna i morse som berättade för mig att hon läst mitt inlägg här och att jag varit en stygg och naiv pojke :o. Hon upplyste mig om att jag inte får byta till svea på grund av avtalet vi hade med om på ungefär 1 års tid till. Attans. Nåväl när jag läser avtalsvillkoren på Svea så står det ungefär samma sak där så nu är jag lite i kläm. Min säljare Patrik på Svea har lovat se över det hela o se ifall dem kan göra något. Så nu sitter jag här och väntar på svar o pular med att implementera klarna igen undertiden. :rolleyes:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.