Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Svårt för kunden att spåra paket hos DHL

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99482
    Elversson
    Deltagare

    Under de senaste månaderna har jag haft ett par beställningar där kunden haft problem att spåra sin order med hjälp av sändningsnumret via dhl’s hemsida. Jag har testat och haft samma problem ”inga resultat att visa osv.” När jag sedan testat söka via min inloggning på dhlmultishipping så har jag hittat detaljerad info utan problem.

    Finns det fler som upplever detta problem och är det något man kommer få lära sig att leva med?

    #158462
    danielandersson
    Deltagare

    Vad säger DHL om det hela, för du har väl ringt dem?

    #158463
    prylsjuk
    Deltagare

    Jag hade samma problem och för mig visade det sig att jag var tvungen att gå in på DHL Service Points egna hemsida för att kunna spåra paketen. Dock får man nog aldrig samma fina spårningsinformation som man får via Multishipping.

    DHL Service Point, Spårning

    Tidigare sökte jag på sändningar via dhl.se, men då fick jag aldrig fram något. När jag sen upptäckte DHL Service Points hemsida så fick jag fram spårningsinfo, men väldigt snål sådan. Gällande den detaljerade informationen så får man nog lära sig att leva utan den..

    #158464
    Qarillion
    Deltagare

    Delar av mig av en direktlänk som vi ger kunderna i våra sändningsmail vi skickar ut.

    Vet inte hur ni hanterar det när ni skickar sändningsnummer till kunden men såhär ser spårningslänken vi skickar ut.

    DHL Track & Trace

    #158465
    Elversson
    Deltagare

    Nej jag ringde inte DHL först, jag vände mig till er istället. Föredrar forum då det kan hjälpa andra med liknande problem i framtiden =)

    Tack för svaren! Dom sökvägarna verkar fungera kanonbra.

    #158466
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Bra tycker jag.! Bry dig inte om Daniel, han brukar vara kinkig när han sålt mindre än 20 000:rolleyes: skal på en dag men han menar bara väl;):)

    @Elversson 59128 wrote:

    Nej jag ringde inte DHL först, jag vände mig till er istället. Föredrar forum då det kan hjälpa andra med liknande problem i framtiden =)

    Tack för svaren! Dom sökvägarna verkar fungera kanonbra.

    #158467
    bloggus
    Deltagare

    Att söka paket på deras servicepoint.se – sida har sina fördelar, som inte finns på Qarillion alternativ, vilket är mycket positivt för kunden.

    DHL SERVICE POINT ser man en länk till ServicePointen som har fått paketet. Länken leder vidare till en karta, telefon och öppettider för utlämningsstället. Det är fakttiskt väldigt bra och kunderna brukar gilla den.

    Qarillion alternastiv är t.ex. bättre om man vill ha den i en iframe insatt i sin egen shop.

    #158468
    Qarillion
    Deltagare

    Helt rätt bloggus!

    Vi skriver med att man även kan söka på DHL SERVICE POINT i våra leveransmail också. Kollar dock aldrig där själv utan loggar in på unifaum om det skall kollas något så jag har inte själv reflekterat över detta :)

    #158471
    bloggus
    Deltagare

    @Qarillion 59132 wrote:

    Helt rätt bloggus!

    Vi skriver med att man även kan söka på DHL SERVICE POINT i våra leveransmail också. Kollar dock aldrig där själv utan loggar in på unifaum om det skall kollas något så jag har inte själv reflekterat över detta :)

    På den länken du gav ser man dock vem som tagit emot paketet på ServicePoint och vem som hämtat ut det, så det finns fördelar på den också. :)

    #158499
    sanmic
    Deltagare

    Vi skickar alltid spårningslänkar till DHL på det här viset: Spåra DHL-paket

    Funkar med alla deras tjänster såvitt jag vet, inrikes som utrikes, förutom deras Time Definite tjänster som har en annan adress.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.