Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Svårt för kunden att spåra paket hos DHL
- Detta ämne har 9 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av sanmic.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2013 kl. 09:32 #99482ElverssonDeltagare
Under de senaste månaderna har jag haft ett par beställningar där kunden haft problem att spåra sin order med hjälp av sändningsnumret via dhl’s hemsida. Jag har testat och haft samma problem ”inga resultat att visa osv.” När jag sedan testat söka via min inloggning på dhlmultishipping så har jag hittat detaljerad info utan problem.
Finns det fler som upplever detta problem och är det något man kommer få lära sig att leva med?
18 januari, 2013 kl. 10:07 #158462danielanderssonDeltagareVad säger DHL om det hela, för du har väl ringt dem?
18 januari, 2013 kl. 10:13 #158463prylsjukDeltagareJag hade samma problem och för mig visade det sig att jag var tvungen att gå in på DHL Service Points egna hemsida för att kunna spåra paketen. Dock får man nog aldrig samma fina spårningsinformation som man får via Multishipping.
Tidigare sökte jag på sändningar via dhl.se, men då fick jag aldrig fram något. När jag sen upptäckte DHL Service Points hemsida så fick jag fram spårningsinfo, men väldigt snål sådan. Gällande den detaljerade informationen så får man nog lära sig att leva utan den..
18 januari, 2013 kl. 10:33 #158464QarillionDeltagareDelar av mig av en direktlänk som vi ger kunderna i våra sändningsmail vi skickar ut.
Vet inte hur ni hanterar det när ni skickar sändningsnummer till kunden men såhär ser spårningslänken vi skickar ut.
18 januari, 2013 kl. 11:00 #158465ElverssonDeltagareNej jag ringde inte DHL först, jag vände mig till er istället. Föredrar forum då det kan hjälpa andra med liknande problem i framtiden
Tack för svaren! Dom sökvägarna verkar fungera kanonbra.
18 januari, 2013 kl. 11:03 #158466Jimmy OstromDeltagareBra tycker jag.! Bry dig inte om Daniel, han brukar vara kinkig när han sålt mindre än 20 000:rolleyes: skal på en dag men han menar bara väl;)
@Elversson 59128 wrote:
Nej jag ringde inte DHL först, jag vände mig till er istället. Föredrar forum då det kan hjälpa andra med liknande problem i framtiden
Tack för svaren! Dom sökvägarna verkar fungera kanonbra.
18 januari, 2013 kl. 12:37 #158467bloggusDeltagareAtt söka paket på deras servicepoint.se – sida har sina fördelar, som inte finns på Qarillion alternativ, vilket är mycket positivt för kunden.
På DHL SERVICE POINT ser man en länk till ServicePointen som har fått paketet. Länken leder vidare till en karta, telefon och öppettider för utlämningsstället. Det är fakttiskt väldigt bra och kunderna brukar gilla den.
Qarillion alternastiv är t.ex. bättre om man vill ha den i en iframe insatt i sin egen shop.
—
18 januari, 2013 kl. 12:42 #158468QarillionDeltagareHelt rätt bloggus!
Vi skriver med att man även kan söka på DHL SERVICE POINT i våra leveransmail också. Kollar dock aldrig där själv utan loggar in på unifaum om det skall kollas något så jag har inte själv reflekterat över detta
18 januari, 2013 kl. 13:11 #158471bloggusDeltagare@Qarillion 59132 wrote:
Helt rätt bloggus!
Vi skriver med att man även kan söka på DHL SERVICE POINT i våra leveransmail också. Kollar dock aldrig där själv utan loggar in på unifaum om det skall kollas något så jag har inte själv reflekterat över detta
På den länken du gav ser man dock vem som tagit emot paketet på ServicePoint och vem som hämtat ut det, så det finns fördelar på den också.
18 januari, 2013 kl. 23:50 #158499sanmicDeltagareVi skickar alltid spårningslänkar till DHL på det här viset: Spåra DHL-paket
Funkar med alla deras tjänster såvitt jag vet, inrikes som utrikes, förutom deras Time Definite tjänster som har en annan adress.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.