Etiketter: ärende, email, kundtjänst, support
- Detta ämne har 14 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av @nders.
-
FörfattareInlägg
-
1 september, 2012 kl. 10:22 #151284@ndersDeltagare
@Jimmys 51073 wrote:
Vi använder Outlook (funkar även kanon som bokningssystem i salongen).
I vår nya plattform har vi en kommentarsfunktion där vi kan lägga in interna kommentarer angående beställningen, men även välja att kommentaren skall mejlas till kund, vilket är mycket användbart när en kund hör av sig till någon annan än den som tog första kontakten, eller att det gått lång tid sen första kontakt…Ja, kommentarer och leveransinfo kan vara smart att förmedla. Speciellt om beställningar tar lång tid. Eftersom jag kommer lansera en sida nästa vecka så blir det svårt att konkurrera med priser, utan jag kommer satsa helhjärtat på en bra service till mina kunder
MVH
Anders
1 september, 2012 kl. 10:24 #151285Per NilssonDeltagareDet är livsviktigt (!) att informera kunder om leveranstider m.m.
Vad ska du sälja?
@@nders 51074 wrote:
Ja, kommentarer och leveransinfo kan vara smart att förmedla. Speciellt om beställningar tar lång tid. Eftersom jag kommer lansera en sida nästa vecka så blir det svårt att konkurrera med priser, utan jag kommer satsa helhjärtat på en bra service till mina kunder
MVH
Anders
1 september, 2012 kl. 10:38 #151286@ndersDeltagareKommer ge mig ut på en marknad med hårt konkurrens men jag har mina planer och kalkyler
Men kan sammanfatta det med elektronik. Dock inte datorer, mobil mm. Snarare tillbehör.
1 september, 2012 kl. 11:45 #151287Jimmy OstromDeltagareNär du klättrat upp i ett par hundra mejl om dagen eller har flera antal som svarar på mejl eller har en massa olika butiker anser jag detta är det bästa och ”billigaste” (jag har testat det mesta och det mesta är faktiskt skit):
Help Desk Software for Customer Support | Online Help Desk – Freshdesk
Jag skulle redan från början kört detta då det alltid är gratis med den första ”användaren”.
Detta är ett ärende system och inte likt något mejlprogram så man får bita sig i röven lite i början för att inte slå sönder datorn innan man ”fattat och ställt in rätt” i detta ärende system!
Jag kör själv med Loopia men med facit i hand skule jag kört via loopia men i denna ordningen:
G mejl till Loopia till Freshdesk!
På så sätt får man otroligt lite spam och G mejl är KUNGEN av att sortera bort spam och det är ju bra!
1 september, 2012 kl. 13:25 #151288@ndersDeltagare@Jimmy Öström 51077 wrote:
När du klättrat upp i ett par hundra mejl om dagen eller har flera antal som svarar på mejl eller har en massa olika butiker anser jag detta är det bästa och ”billigaste” (jag har testat det mesta och det mesta är faktiskt skit):
Help Desk Software for Customer Support | Online Help Desk – Freshdesk
Jag skulle redan från början kört detta då det alltid är gratis med den första ”användaren”.
Detta är ett ärende system och inte likt något mejlprogram så man får bita sig i röven lite i början för att inte slå sönder datorn innan man ”fattat och ställt in rätt” i detta ärende system!
Jag kör själv med Loopia men med facit i hand skule jag kört via loopia men i denna ordningen:
G mejl till Loopia till Freshdesk!
På så sätt får man otroligt lite spam och G mejl är KUNGEN av att sortera bort spam och det är ju bra!
Tack för tipset!
Ska lägga det på minnet
MVH
Anders
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.