Etiketter: ärende, email, kundtjänst, support
- Detta ämne har 14 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av @nders.
-
FörfattareInlägg
-
1 september, 2012 kl. 09:54 #98695@ndersDeltagare
Hej!
Tänkte passa på att fråga er erfarna ehandlarna hur ni på bästa sköter kontakten med era kunder. Om vi fokuserar just på mail. Använder ni ngt speciellt system? För att regga ärenden mm? Eller använder ni ert webbhotells eposttjänst alt Outlook? Vore intressant att veta.
MVH
Anders
1 september, 2012 kl. 10:02 #151274TianDeltagare”Erfaren sedan 2006”, kör samtliga beställningar (helst all kundkontakt! annars skulle jag få sitta i telefon minst halva arbetsdagarna..) via mail.
Hade tills för ett halvår sedan Outlook Express.
Har bytt dator och kör nu Windows Live mail med lite ”annorlunda” gruppering, då alla mail sparas i ”Ämnes/rubrik”ordning istället för som jag hade förr – i ”inkommen-ordning.”Sparar samtliga mail (blivit en del genom åren..) och söker lätt upp vad jag behöver hitta.
1 september, 2012 kl. 10:03 #151275@ndersDeltagare@Tian 51064 wrote:
”Erfaren sedan 2006”, kör samtliga beställningar (helst all kundkontakt! annars skulle jag få sitta i telefon minst halva arbetsdagarna..) via mail.
Hade tills för ett halvår sedan Outlook Express.
Har bytt dator och kör nu Windows Live mail med lite ”annorlunda” gruppering, då alla mail sparas i ”Ämnes/rubrik”ordning istället för som jag hade förr – i ”inkommen-ordning.”Sparar samtliga mail (blivit en del genom åren..) och söker lätt upp vad jag behöver hitta.
Tack för svar. Tänkte också fokusera på mail nu när min webbutik kommer online nästa vecka
1 september, 2012 kl. 10:10 #151276Per NilssonDeltagareAnvänder gmail för mina mejl. Deras Google Apps.
Många etiketter, många filter, många taggningar m.m. underlättar.
@@nders 51063 wrote:
Hej!
Tänkte passa på att fråga er erfarna ehandlarna hur ni på bästa sköter kontakten med era kunder. Om vi fokuserar just på mail. Använder ni ngt speciellt system? För att regga ärenden mm? Eller använder ni ert webbhotells eposttjänst alt Outlook? Vore intressant att veta.
MVH
Anders
1 september, 2012 kl. 10:11 #151277@ndersDeltagare@Per Nilsson 51066 wrote:
Använder gmail för mina mejl. Deras Google Apps.
Många etiketter, många filter, många taggningar m.m. underlättar.
Per: Är det en gratistjänst? Eller ngt man köper till? Jag har min domän via Loopia.
MVH
Anders
1 september, 2012 kl. 10:13 #151278BorjeDeltagareAnvander ocksa gmail och Google Apps. Vet manga stora foretag som ocksa gor det.
1 september, 2012 kl. 10:15 #151279Per NilssonDeltagareJa, det är gratis (finns som betaltjänst). Jag kör gratisvarianten.
Du kopplar dina domäner mot Google Apps för mejlen. Väldigt bra instruktioner som gör det lätt att fixa.
Du behöver dock pula lite i DNS:en hos Loopia. Men det är också rätt så lätt.
@@nders 51067 wrote:
Per: Är det en gratistjänst? Eller ngt man köper till? Jag har min domän via Loopia.
MVH
Anders
1 september, 2012 kl. 10:16 #151280BorjeDeltagare@@nders 51067 wrote:
Per: Är det en gratistjänst? Eller ngt man köper till? Jag har min domän via Loopia.
MVH
Anders
Det beror pa hur manga anvandare och vilka funktioner du vill. Testa gratisversionen forst. Jag anvander den som ar gratis och det funkar bra hittils. Du kan ladda upp din egen logotype sa den syns istallet for gmail etc. Dina emailadresser har @dittdomannamn etc.
1 september, 2012 kl. 10:17 #151281@ndersDeltagare@Borje 51070 wrote:
Det beror pa hur manga anvandare och vilka funktioner du vill. Testa gratisversionen forst. Jag anvander den som ar gratis och det funkar bra hittils. Du kan ladda upp din egen logotype sa den syns istallet for gmail etc. Dina emailadresser har @dittdomannamn etc.
Tack båda två för bra svar!!
Ska kolla upp detta omgående!
MVH
Anders
1 september, 2012 kl. 10:20 #151283JimmysDeltagareVi använder Outlook (funkar även kanon som bokningssystem i salongen).
I vår nya plattform har vi en kommentarsfunktion där vi kan lägga in interna kommentarer angående beställningen, men även välja att kommentaren skall mejlas till kund, vilket är mycket användbart när en kund hör av sig till någon annan än den som tog första kontakten, eller att det gått lång tid sen första kontakt… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.