Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Stulna artikeltexter
- Detta ämne har 22 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 10 månader sedan av bslask.
-
FörfattareInlägg
-
11 februari, 2015 kl. 15:15 #177412mau@trustpilot.comDeltagare
Hej,
Ledsen för att jag kapar tråden men vill passa på att förtydliga ett par saker gällande omdömen på Trustpilot.
Vad gäller omdömen som skrivits så kan man som företag ej ta bort omdömen på eget bevåg.
Vi har såklart regler och riktlinjer för omdömen och därför finns det en ”meddela support” funktion (som samtliga användare kan använda) och en rapporteringsfunktion där man kan rapportera ett omdöme till vår avdelning för ”Trust & Transparency” gällande sitt eget företag.
När ett omdöme rapporterats, då undersöker vi om detta omdöme bryter mot våra riktlinjer. Om det inte bryter mot riktlinjerna så stannar omdömet kvar. Om det bryter mot riktlinjerna, så kontaktar vi användaren som ges möjlighet att redigera omdömet inom 7 dagar. Om användaren ej utför ändringarna så tar vi då bort omdömet. Men användaren har även möjlighet att redigera omdömet i ett senare läge och det kan då bli synligt igen.
Våra riktlinjer för omdömen finner ni här: User Guidelines
Samma riktlinjerna gäller för samtliga företag, betalande kunder eller ej.
Kontakta oss mycket gärna om ni har några frågor kring hur vi hanterar omdömen.
Med vänliga hälsningar
Magnus Auoja på Trustpilot
11 februari, 2015 kl. 15:27 #177413argitDeltagare@mau@trustpilot.com 81442 wrote:
Hej,
Ledsen för att jag kapar tråden men vill passa på att förtydliga ett par saker gällande omdömen på Trustpilot.
Vad gäller omdömen som skrivits så kan man som företag ej ta bort omdömen på eget bevåg.
Vi har såklart regler och riktlinjer för omdömen och därför finns det en ”meddela support” funktion (som samtliga användare kan använda) och en rapporteringsfunktion där man kan rapportera ett omdöme till vår avdelning för ”Trust & Transparency” gällande sitt eget företag.
När ett omdöme rapporterats, då undersöker vi om detta omdöme bryter mot våra riktlinjer. Om det inte bryter mot riktlinjerna så stannar omdömet kvar. Om det bryter mot riktlinjerna, så kontaktar vi användaren som ges möjlighet att redigera omdömet inom 7 dagar. Om användaren ej utför ändringarna så tar vi då bort omdömet. Men användaren har även möjlighet att redigera omdömet i ett senare läge och det kan då bli synligt igen.
Våra riktlinjer för omdömen finner ni här: User Guidelines
Samma riktlinjerna gäller för samtliga företag, betalande kunder eller ej.
Kontakta oss mycket gärna om ni har några frågor kring hur vi hanterar omdömen.
Med vänliga hälsningar
Magnus Auoja på Trustpilot
Problemet är om någon kund för med osanning det kan ni varken veta eller göra något åt. Vi har haft de några gånger och samma svar som alltid är: Lös det med kunden så kommer han/hon ta bort omdömet (vilket aldrig händer) och sen får omdömmet vara kvar.
13 februari, 2015 kl. 12:11 #177449bslaskDeltagareTack för förtydligandet Magnus, då känns det bättre!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.