Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Strul med Svea Web Pay!
- Detta ämne har 31 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Prix.
-
FörfattareInlägg
-
28 november, 2013 kl. 17:29 #170608JoloDeltagare
Synd bara att Klarna har 2 års bindningstid..
Lilla Ivy, nyfiken, vad har du för butik?28 november, 2013 kl. 18:25 #170610Lilla IvyDeltagareHar inte swea bindningstid? Handelsbanken hade bra villkor också – men vet inte hur det fungerar när det är problem.
3 december, 2013 kl. 10:08 #170805LasseboyDeltagareJapp nu är vi där, imorgon regressar Svea och vi får skicka egen faktura.
Kunden vägrar skicka bilder eller skicka klänning till oss hör inte av sig eller svar inte på våra mail.
Grejen är den att om dessa fel och brister finns på klänningen så har vi inga problem att återbetala henne för klänningen, men underkjol och 2 st willow Creek figurer på total 1200 kr, ska hon skita i att betala även dem??Vi har inget val känner att detta är jobbigar än skita i det , men nånstans måste rätt bli rätt!
3 december, 2013 kl. 11:18 #170809Lilla IvyDeltagareÄr i en snarlik situation med faktura via Klarna och de ställer verkligen upp.
Kunden har returnerat en vara som skadats vid returen pga alltför dålig packning.Kunden vägrar betala fakturan innan vi returnerar den skadade varan till henne.
Vilket vi också erbjudit om kunden går med på att fraktkostnad debiteras kunden.Går inte kunden med på det så kommer klarna ändå att kräva in fakturan.
Hittills har vi alltid varit nöjda med deras support vid tvister.
Var lite orolig för att varan skulle vara mer skadad vid retur till kunden – men det skulle vi ange som förbehåll att den kan skadas mer – vi packar naturligtvis minutiöst.
Har inte varit i den situationen att kunden vägra returnera skadad vara och såpass sent… Hoppas ni orkar driva det vidare för att även markera för framtiden att det inte är ok!
3 december, 2013 kl. 11:51 #170810LasseboyDeltagareHar nu läst allt jag kommit åt på nätet och detta är ett problem, eftersom kunden inte har betalt fakturan så bryr hon sig inte om att få pengar heller. Vet ej heller hur tingsrätten skulle döma då det inte finns nån klarhet i detta fall om man kollar på distansavtalslagen.
3 december, 2013 kl. 12:45 #170812JoloDeltagare@Lilla Ivy 72431 wrote:
Har inte swea bindningstid? Handelsbanken hade bra villkor också – men vet inte hur det fungerar när det är problem.
Googla på hjortgården så ser du min butik
LillaIvy
Svea har 1 års bindningstid + 3 månaders uppsägning. Så det innebär 15 månader, enligt dem.
Fin butik och fina varor du har!Lasseboy
Jag ser detta som en ren stöld, hur kan man få det till något annat :confused: Hon har väl plockat ut varorna så det är ju klart att hon har dem och ingen annan. Hon vägrar betala för dem… Ja, om detta inte leder till att du får dina pengar så kan man ju börja fundera på hur lagstiftningen ser ut 😮
Önskar dig hur som helst lycka till!3 december, 2013 kl. 14:19 #170818bslaskDeltagare@Lasseboy 72629 wrote:
Grejen är den att om dessa fel och brister finns på klänningen så har vi inga problem att återbetala henne för klänningen, men underkjol och 2 st willow Creek figurer på total 1200 kr, ska hon skita i att betala även dem??
De artiklar kunden ej har reklamerat måste ni ju kunna fakturera via Swea, om ni nu inte vill fakturera själva?
3 december, 2013 kl. 15:17 #170820LasseboyDeltagareNop , tyvärr så tar inte Svea detta, Det får vi göra själv, och kunden har inte skickat tillbaka något.
3 december, 2013 kl. 16:10 #170822PrixDeltagareDu tar fakturan vidare till tingsrätten. Låt inte en bedragare komma undan. Är du medlem i svensk handel kan de hjälpa dig annars så behöver du egentligen inte ett juridiskt ombud om du själv kan vara på plats. Mest för sakens skull.
7 december, 2013 kl. 21:42 #170918JoloDeltagareLasseboy, hur har det gått :confused:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.