Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Strul med Svea Web Pay!
- Detta ämne har 31 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Prix.
-
FörfattareInlägg
-
23 november, 2013 kl. 00:11 #170402nobynatorDeltagare
Svea tar inga risker alls, har skrivit om detta tidigare, för 2 år sedan skickade jag ett STORT och dyrt paket med DHL. Skickades till korrekt person/adress, men någon annan hämtade ut produkten och Svea bollade hela incidenten över till mig att jag ska ta det med DHL och DHL tyckte inte att de hade gjort något fel. DHL och SVEA tyckte till slut att jag skulle polisanmäla personen som hämtat ut paketet som bädregeri. Så jag förlorade en produkt för 15k, svider än idag!
26 november, 2013 kl. 13:52 #170478LasseboyDeltagareI helgen fick jag tag på kunden, bad henne skicka bilder på klänningen då hon tog mot den från posten och hon påstod att den var smutsig och trasig eller att hon skickar klänningen till oss för att vi ska syna den trots att hon har använt den på sitt bröllop.
Hon vägrar göra detta.
Meddelande Svea och de sa att de inte bryr sig utan att 4 december blir det regress.Jag kan inget göra jag blir skyldig svea 5900 kr och kunde behåller sin klänning, blir galen, är helt 100% säker att kunden vet om detta! Skiter hon i allt och bestrider faktura så kommer hon vinna och behöver inte skicka varan till mig eller bevisa nått!
26 november, 2013 kl. 14:34 #170481YvonneDeltagareSkicka en egen faktura på summan, om hon bestrider, stäm henne i domstol på betalningen. Det är inte så himla dyrt och kan vara värt det för att få sinnesfrid.
26 november, 2013 kl. 14:44 #170482LasseboyDeltagareFrågan är om det hjälper och kostnader för att driva detta, frågan är om det är nån mening?
Funderar på att stoppa alla fakturor från svea tills detta löst sig, då kan dom regressa och i min tur bestrider jag fakturan från svea om de skickar den när de märker att det inte kommer in några nya fakturor så att de kan dra av 5900 kr på!26 november, 2013 kl. 15:12 #170484bizDeltagare@Lasseboy 72292 wrote:
Frågan är om det hjälper och kostnader för att driva detta, frågan är om det är nån mening?
Funderar på att stoppa alla fakturor från svea tills detta löst sig, då kan dom regressa och i min tur bestrider jag fakturan från svea om de skickar den när de märker att det inte kommer in några nya fakturor så att de kan dra av 5900 kr på!Det är nästan gratis att ta henne till tingsrätten, först hade jag ringt KFM/Skatten och kollat om hon är skuldsatt/tjänar pengar. Om allt är OK skicka faktura, påminnelse, inkasso (skicka detta själv) och sist skickar du henne till KFM det kostar 300kr i ansökningsavgift, hon kommer bestrida fakturan då får du frågan från KFM om du vill driva det vidare i tingsrätten och du svarar att du önskar få ärendet överlämnat till tingsrätten, det kostar dig ingenting utöver de 300kr du redan betalt till KFM, skicka in all din bevisning till tingsrätten och en beskrivning av vad som hänt, hon får förklara i rätten varför hon bestridit fakturan efter flera månader och vad som är fel, har hon inget bra svar så ligger hon inte så bra till, rätten kommer i vilket fall som helst försöka få er att förlikas och pruta lite på summan hon ska betala dig (om det är långt till rätten där hon bor så begär du att få närvara via telefon).
28 november, 2013 kl. 06:17 #170566LasseboyDeltagareHar försökt leta vart i distansavtalslagen det står att kunde är skyldig att vid reklamation skicka tillbaks varan eller bevisa felet. Någon som kan detta ?
Det blir nog så att vi får driva vidare detta med hjälp an kronofogden.
28 november, 2013 kl. 11:43 #170589JoloDeltagareHej,
Detta låter ju helt orimligt, kunden måste väl skicka tillbaks varan om den reklameras :confused::confused:
Annars är det ju bara fritt fram att beställa saker och låta bli att betala.Fungerar det så här med alla betallösningar, att inget ansvar tas, eller är det bara hos SveaWebpay?
Vad är då meningen att betala för fakturalösning?? 😎
Hade bestämt mig för att anlita dem men nu tror jag att jag backar, finns det några som tar ansvar hela vägen?
Någon som vet om Handelsbanken arbetar på samma sätt?28 november, 2013 kl. 12:08 #170591LasseboyDeltagareFör oss så har vi haft 2 liknade fall på 4 år, tror att dessa konsumenter vet hur de ska göra.
De utnyttjar helt enkelt detta kryp hål!28 november, 2013 kl. 14:23 #170599bslaskDeltagareOT: Men vad fantastisk lycklig man måste känna sig som person om man gifter sig i en stulen klänning….
28 november, 2013 kl. 16:02 #170606Lilla IvyDeltagare@Jolo 72404 wrote:
Hej, Detta låter ju helt orimligt, kunden måste väl skicka tillbaks varan om den reklameras :confused::confused:
Annars är det ju bara fritt fram att beställa saker och låta bli att betala.Fungerar det så här med alla betallösningar, att inget ansvar tas, eller är det bara hos SveaWebpay?”
Fick precis en liknande reklamation varan var transportskadad – trots att vi packat extremt noga.
Vi erbjuder oss alltid att byta ut varan men då visar det sig att kunden ångrat sig. Enligt konsumentvägledaren – vi har kontrollerat tidigare – skall kunden stå för returen som vid ett öppet köp.
Vi har Klarna och har aldrig haft problem – men så har ju kunderna också alltid returnerat.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.