Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Strul med klarna
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 4 månader sedan av Blixttryck.
-
FörfattareInlägg
-
24 augusti, 2015 kl. 08:42 #102933BlixttryckDeltagare
Hej!
Vår ekonom ringde mig precis och sa att vi har en inbetalning hos klarna från 2014-02-18 som hon ej vet vad det är.
Hon fick reda på butiksId och jag ringde och pratade med klarna nyss, dock så vägrade hon ge mig information om jag inte uppgav e-mail adressen till det kontot. Jag har absolut inget minne av att vi ens haft klarna.
Vår företag finns registrerad hos dom, men hon vägrade ge mig nån information alls utan att jag gav min e-mail. Jag bad henne skicka till bokföringsadressen företaget är registrerat på, eller att någon från företaget kommer förbi med handlingar och Id kort, men hon upprepade bara att jag måste ha e-mail, och efter hon sa det typ 20 ggr så blev jag trött och la på. Jag skulel gissa påatt det är nån utbetalning via tradera, lets deal eller något liknande som vi haft samarbete med.
Finns det nåt annat sätt att lösa det? Jag börjar bli riktigt trött på det här pajasföretaget, det är endast strul med dom!
24 augusti, 2015 kl. 18:54 #179299lukas.olsson@itbmedia.seDeltagareHaha, verkar ju helt sjukt. Klarna har ju isf ett avtal med dig och ditt företag och inte din mailadress. Självklart vill de har verifierat att det är rätt person de pratar med men det kan ju faktiskt hända att den mail som de har i deras system inte längre finns och då måste de ju kunna skicka ett brev till företaget. Ring upp dem igen, ge dig inte, du pratade nog bara med någon vikarie
Lycka till !
25 augusti, 2015 kl. 08:24 #179307BlixttryckDeltagare@lukas.olsson@itbmedia.se 83831 wrote:
Haha, verkar ju helt sjukt. Klarna har ju isf ett avtal med dig och ditt företag och inte din mailadress. Självklart vill de har verifierat att det är rätt person de pratar med men det kan ju faktiskt hända att den mail som de har i deras system inte längre finns och då måste de ju kunna skicka ett brev till företaget. Ring upp dem igen, ge dig inte, du pratade nog bara med någon vikarie
Lycka till !
Ja, jag får ta och göra det. Vet inte om de är bara jag som har strul med dom, men det är alltid liknande problem för mig när det kommer till dom. Det var en av anledningen till att vi valde bort dom i första början också.
Jag förstår inte hur dom kan neka mig när dom har avtal med mig och mitt företag, bara pga jag inte vet vilken e-mail som användes då vi varit i kontakt med dom. Och då det är 2014 så är det med 99% säkerhet en domän som gått ut, så vem som helst kan registrera den nu.
25 augusti, 2015 kl. 08:54 #179308EkraftDeltagareEtt tips är att inte ringa till Klarna, utan maila och förklara hur det är. Då är det betydligt lättare för dem att plocka fram underlag etc och skicka det till dig.
26 augusti, 2015 kl. 12:10 #179327BlixttryckDeltagare@Ekraft 83841 wrote:
Ett tips är att inte ringa till Klarna, utan maila och förklara hur det är. Då är det betydligt lättare för dem att plocka fram underlag etc och skicka det till dig.
Ja, jag får ta och göra det. Tycker bara dom krånglat till det i onödan. Bara för att jag inte vet vilken e-mail som vi har registrerat så kan dom ej ge oss information, trots att det är vårt företag som är kund hos dom, inte vår e-mail adress.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.