Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Strul med Auriga idag
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
5 augusti, 2011 kl. 16:22 #96284pyhobbyDeltagare
Vi upptäckte precis att det varit problem med Aurigas kortbetalningar under eftermiddagen.
”2011-08-05 17:16 Driftinformation
3-D secure problmet är nu åtgärdat. Alla korttransaktioner ska nu fungera som normalt.”Har ni andra som använder Auriga fått något meddelande om att det varit pågående problem under dagen?
Jag har för mig att vi fått mejl tidigare om det varit någonting, men denna gången hörde vi inte ett knyst. Det skulle ju vara välkommet med information direkt så man kan ta bort kortbetalningen en kort stund och erbjuda faktura utan fakturaavgift eller liknande under ”problemperioden”.
Vi har haft två kunder som försökt betala med kort och misslyckats, första 15.50 och andra 16.50 ungefär. Det betyder minst 1,5 timme med icke fungerande kortbetalningar.
I vårt fall handlar det om 1000kr i missad försäljning, nu återstår bara att se om vi måste betala för ”transaktionerna”
5 augusti, 2011 kl. 17:19 #125051Jimmy OstromDeltagareJag har inte fått reda på något heller, funkade i morse klockan 09,37 men efter det har våra kunder valt andra betalsätt. Sen är det Fredag vilket försäljningen inte springer ner en varken ordrar, telefon eller mail. Men det är ju skönt ”om” man kunde sluta tidigare men det har jag tyvärr inte lärt mig än….:rolleyes:
@pyhobby 22135 wrote:
Vi upptäckte precis att det varit problem med Aurigas kortbetalningar under eftermiddagen.
”2011-08-05 17:16 Driftinformation
3-D secure problmet är nu åtgärdat. Alla korttransaktioner ska nu fungera som normalt.”Har ni andra som använder Auriga fått något meddelande om att det varit pågående problem under dagen?
Jag har för mig att vi fått mejl tidigare om det varit någonting, men denna gången hörde vi inte ett knyst. Det skulle ju vara välkommet med information direkt så man kan ta bort kortbetalningen en kort stund och erbjuda faktura utan fakturaavgift eller liknande under ”problemperioden”.
Vi har haft två kunder som försökt betala med kort och misslyckats, första 15.50 och andra 16.50 ungefär. Det betyder minst 1,5 timme med icke fungerande kortbetalningar.
I vårt fall handlar det om 1000kr i missad försäljning, nu återstår bara att se om vi måste betala för ”transaktionerna”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.