Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Stå för frakt vid reklamation
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av david71.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2012 kl. 08:09 #97895david71Deltagare
Hej!
Som jag förstått det är det jag som säljare som ska stå för frakten då en kund vill reklamera.
Men vad gäller mellan mig och min svenska grossist? Jag skickar ju en reklamerad vara vidare till grossisten (alternativt låter kunden skicka till grosisten och ersätter kunden för frakten).
Men finns det regler om att grossisten ska stå för frakten när jag som återförsäljare skickar in reklamationer? Eller åker jag på den frakten också!?
16 april, 2012 kl. 09:00 #142510Cha1Deltagare@david71 41410 wrote:
Hej!
Som jag förstått det är det jag som säljare som ska stå för frakten då en kund vill reklamera.
Men vad gäller mellan mig och min svenska grossist? Jag skickar ju en reklamerad vara vidare till grossisten (alternativt låter kunden skicka till grosisten och ersätter kunden för frakten).
Men finns det regler om att grossisten ska stå för frakten när jag som återförsäljare skickar in reklamationer? Eller åker jag på den frakten också!?
Vi brukar kräva leverantörerna kostnaden för frakten. Men när tittar utifrån ett lagligt perspektiv har man inte avtalat det så får man själv stå för det. Konsumenterna har det skyddet automatiskt.
16 april, 2012 kl. 09:14 #142524david71DeltagareTack! Ja, det låter ju rimligt. Dags att börja prata avtal då…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.